سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

رئیس جمهور چه گفتند؟ و چه باید بکنند تا به آنچه گفته اند برسند؟

صحبتهای رئیس جمهور در همایش دست آوردهای پزشکی رازی مبنی بر دستیابی ایران به جایگاهی که به عنوان مرجع علم پزشکی شناخته شود اگرچه برای عموم مردمی که از نزدیک با نارسایی های درمانی پزشکی درگیرند امری دور از واقعیت به نظر می رسد اما برای حقیر که بسیاری از مراکز پژوهشی علوم پزشکی را می شناسم هرگز غلو و بلوف محسوب نمی شود و معتقدم این امر شدنی است به شرط اینکه بتوانیم مدیریت نظام سلامت کشور را از آفاتی که به آن مبتلا است نجات بدهیم. . . . . . .

ادامه مطلب ...

سخنان نغز دکتر وحید دستجردی در دیدار با بودوش مامیروا؟

خانم دکتر دستجردی در دیدار با بودوش مامیروا سخنان نغزی  میان آورده که حیف گوش وهوش آدمیزاداست که نشنود و به جان خاطر نسپرد و در آن اندیشه نکند. به گزارش سینا نیوز خانم دکتر در این دیدار به معاون پارلمانی رئیس جمهور قرقیزستان گفته ما مردم را تشویق می کنیم که بیشتر بچه بیاورند. اما این نسخه را برای همه نمی پیچیم ؛ بلکه به آنانکه بچه کمتری دارند توصیه به داشتن بچه های بیشتری می کنیم و به آنانکه تعداد بچه های آنان زیاد است به داشتن بچه های کمتر توصیه می کنیم. معما از اینجا شروع می شود . . . .

ادامه مطلب ...

نمی دانم بر سر این شهر چه آمده است؟

نمی دانم، این باد ویرانگر انسان کش به خاطر نفرین کدام دل شکسته ای بر این شهر وزیدن گرفته است. مثل دیوانه ای در  کوچه پس کوچه های قدیمی این شهر پرسه می زنم و دیوارهای گلی را بو می کشم که شاید ته مانده نفس های تختی و . . .

ادامه مطلب ...

میزان آشنایی پرستاران با عفونت های بیمارستانی چقدر است؟

چکیده فارسی

مقدمه:

فعالیتهای درمانی همانند هرنوع فعالیتهای دیگر با عوارض و عواقب گاه ناخوشایند همراه است. بیمارستانها کانون ارائه خدمات درمانی به شمار می روند. خدمات درمانی به شکل سازمان یافته، مستمر وقابل اتکا دراین مؤسسه ها عرضه می شوند. چنانچه سلامت را به عنوان محصول نهایی فعالیت درمانی درسازمان موسوم به بیمارستان تلقی کنیم، عفونت بیمارستانی را باید به عنوان عوارض جانبی و در عین حال قابل پیشگیری این سازمان ببینیم . . . .

ادامه مطلب ...

شیوه ی نوین اخذ زیرمیزی توسط جراحان از بیماران بینوا؟

در حالیکه امیدها برای حل مشکل در یافت زیرمیزی تقریبا به یاس تبدیل شده است. این بار اتفاقات دیگری در برخی از بیمارستانها مشاهده می شود که ظاهرا باید گفت نظارت در سیستم بهداشتی و درمانی کشور تعطیل شده است. البته نباید از سیستمهایی که به شکل صنفی اداره می شوند انتظار دیگری داشت و به نظر می رسد دولتمردان کشور و همینطور مجلسیان عزیز به این باور رسیده اند که انتظار برخورد با تخلف در نظام سلامت ایران بسیار نا به جا و . . . .

ادامه مطلب ...

همانطور که گفتم جاسبی رفت؟

حدود 15 روز پیش که در یادداشتم تحت عنوان حذف جاسبی با حفظ حرمت هاشمی , تغییرات قریب الوقوع مدیریتی در دانشگاه آزاد را پیش بینی کرده بود عده ای از دوستان و مخاطبان عزیز در این امر شک کردند و انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی را به سمت ریاست هیئت امناء دانشگاه آزاد ،دلیلی بر تمایل برایند هیئت امنا جدید به حفظ ثبات مدیریت در دانشگاه ازاد دانستند.                 ولی در یادداشت مذکور نکاتی را عرض کردم که اتفاق ان را در آینده باید دید . . .

ادامه مطلب ...

دکتر حافظی برکنار می شود یا دکتر دستجردی؟

در نزدیکی ایام تعطیلات خبری توسط یکی از روزنامه های اقتصادی منتشر شد که برای بسیاری از صاحبنظران خیلی غیر منتظره بود و آن اینکه دکتر حافظی مدیرعامل تامین اجتماعی قریب الوقوع برکنار می شود. اگرچه روابط عمومی تامین اجتماعی این مطلب را قویا تکذیب کرده است اما تنش بین دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت با دکتر حافظی مدیرعامل تامین اجتماعی که پای مجلس را نیز به . . . . .

ادامه مطلب ...