سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

جانا سخن از دل ما گفتی؟

سه سال پیش خدمت یکی از دوستان از اصحاب جراید بودیم و به ایشان عرض کردم همانطور که صدای امریکا اقدام به تبلیغ شرکت فایزر و یا جانسون می کند و در یک اقدام حساب شده تمام تاریخ و پیشرفتهای این کارخانه را بیان می کند، شما نیز اقدام به تبلیغ محصولات ایرانی بکنید و برندهای معتبر را در برون مرزها و در برنامه های بین المللی تبلیغ کنید, با نهایت تاسف دیدم که

ادامه مطلب ...

نگرانیهای کارشناسان در مورد ورژن صفر دو پزشک خانواده چیست؟

بیشترین نگرانی ناشی از ورژن صفر دو پزشک خانواده به مواردی بر میگردد که اگر مسئولین امر برای آن جوابی نداشته باشند بدون شک این طرح با شکست موتجه خواهد شد همانطور که باید بدون رودربایسی گفت ورژن صفر یک با شکست مطلق روبرو شد.

باید اذعان کرد اگرچه وزارت بهداشت توانست 6 هزار میلیارد تومان از مجلس برای اجرای این طرح بگیرد اما تخصیص و یا عدم تخصیص کامل این بودجه و از طرفی اینکه در سالهای بعد این رقم دوباره از سوی دولت و مجلس تخصیص یابد از نکاتی است که معمای بزرگی را با خود دارد و. . . .

ادامه مطلب ...

ای غروب سخت و وهم انگیز منای دل وحشی و هرجائی من

ای غروب سخت و وهم انگیز من  

ای دل وحشی و هرجایی من 

باز مرا از خویشتن کردی جدا 

برده ای تا سر کوی آشنا 

تا ببینم قامت رعنای عشق 

آن حقیقت را که دلدارم سرشت:

جام لعل دلبران نتوان چشید  

گر چو رسم عاشقان نتوان دوید  

گرچه عاشق از لب یاری چشید 

تیر زهری در گلویش گیر دید

 

۲۰۲ قلم دارو به چه قیمتی به جمع تعهدات بیمه اضافه شدند؟

در حالی مسئولین وزارت بهداشت از اضافه شدن ۲۰۲ قلم دارو به جمع داروهای مورد تعهد بیمه به عنوان نکته ای مثبت در عملرکد خود اشاره می کنند که تحقیقات بیشتر می تواند اثرات سوء این نوع مدیریتها را مشخص کند. در بررسی های اینجانب مشخص گردیده است که این داروها بعضا هیچ ربطی به داروهای  بیماران سرطانی نداشتند و از طرفی برخی از این داروها در داخل تولید می شدند و در سال حمایت از تولید داخلی مشخصا به تولید کننده داخلی ضربه خواهدزد؛ زیرا وزارت بهداشت اقدام به تحت پوشش قرار دادن برند یک کارخانه خارجی نموده است که تا کنون سابقه نداشته که برند یک کارخانه حارجی با وجود کالای داخلی مشابه تجت حمایت بیمه  در بیاید. همین امر سبب شده است که عده ای تصور کنند خدای ناکرده دست دلالان دارو در این میان بوده است. البته تا آنجا که از خانم دکتر دستجردی و معاونت محترم درمان و دارو و غذا شناخت دارم هرگز این نکته نمی تواند صحیح باشد؛ ولی این عزیزان هم باید توجه داشته باشند که این پرسش ایجاد خواهد شد که دلیل به تعهد درآوردن دارویی که نوع ژنریک آن را در داخل تولید می کنیم چیست؟ اگر بحث کیفیت باشد بازهم این سوال ایجاد خواهد شد که چرا اجازه تولید داروی بی کیفیت را داده ایم؟ ضمن اینکه این ۲۰۲ قلم دارو طبق برآورد برخی از دوستان آشنا به مسائل بیمه و دارو حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای بیمه ای مثل تامین اجتماعی هزینه سالیانه ایجاد خواهد کرد در حالیکه کل معاونت درمان و درمان مستقیم و غیرمستقیم صندوق تامین اجتماعی در طول یک سال ۵۰۰۰ میلیارد تومان بودجه دارند.

ادامه مطلب ...

فاجعه ای به نام ادامه تحصیل و یک تراژدی به نام لیسانس؟؟؟؟

خودم یک نمونه کامل یک پیراپزشک هستم واسه همین از شماهایی که می خواهید در رشته های پیراپزشکی و یا پرستاری  ادامه تحصیل بدهید می خواهم که به این متن تتوجه کنید و هشدار مرا جدی بگیرید.

چندی قبل برای دیدار با برخی از کاردانان ازمایشگاه در یکی از بیمارستانهایی که بخش ازمایشگاه انها به بخش خصوصی سپرده شده بود به یکی از بیمارستانهای دولتی رفته بودم، حدود ..... بندگان خدا گرفتار میان کارفرما و بیمارستان مانده بودند از سویی از دیپلم تا لیسانس به یک اندازه حقوق داشتند و از سوی دیگر فرقی بین کارگر و کارشناس در مزایای حقوقی صفر بود. به این باور رسیدم که مردم حق دارند بچه های خودشون رو به هر قیمتی به رشته پزشکی می فرستند، تتوصیه اکید دارم به خانواده های محترم که به هیچ وجه بچه های خودشان را به ررشته های غیرپزشکی نفرستند زیرا آینده بدی در انتظار آنهاست، پدر ها و مادرها بدانید که در صورت وروود فرزندانتان به رشته های غیر پزشکی اینده روشنی در انتظار آنها نخواهد بود و مجبور مطیع قوانینی باشند که پزشکان برای آنها می نویسند. لذا اگر هم برای فرزندتان در رشته های پیراپزشکی و یا پرستاری ثبت نام کردید توصیه دلسوزانه بنده را ببپذیرید و از آنها بخواهید که حتی در دانشگاه ازاد یا بین الملل بروند و به دنبال کسب مدرک دکترای پزشکی باشند. اگر هم توان اینکار را ندارید بهتر استت فرزندانتان را به رشته های مهندسی و حسابداری بفرستید. شبکاری های طاقت فرسا و حداقل حقوق و مزایا و کارانه هایی که حاصل عملکرد فرزندان شماست اما به جیب دیگران می رود و یک زندگی تمام عمر چند شیفت کاری و ...... ادامه تحصصیل در رشته های محدود بدون ردیفهای بیمارستانی و..... لطفا حرفم را جدی بگیرید.

 


قانون منع دخالت کارکنان دولت در معاملات را به فراموشی نسپریم.

قانون منع دخالت کارکنان دولت در معاملات دولتی را نباید به فراموشی بسپریم. واقعیت این است که این قانون سنگ بنای قوانین مترقی دنیا در امر مبارزه با فساد دولتی است. متاسفانه گاها مشاهده می شود که مدیران یک مجموعه دولتی و یا سازمان عمومی غیر دولتی در خلا برخورد مناسب با نقض این قانون, نه تنها به صورت فردی بلکه به صورت دسته جمعی اقدام به تاسیس شرکتهایی می کنند که اقدام به فروش خدمات و یا کالا به همان سازمان می کند, استفاده از اعضاء درجه یک و یا دو و حتی سه از شگردهای این افراد است و این امر در شرایط فعلی وظیفه نهادهای نظارتی را بیش از پیش سنگین تر می کند. استعلامات صوری و نیز داشتنن تنها یک مشتری برای این شرکتها که همان سازمان مطبوع این مدیران است ازمشخصات رایج این نوع فعالیتها است. باید اذعان داشت که این اتفاقات غالبا در صورت عدم وجود نهادهای نطارتی قوی در سازمانها رخ می دهد. یکی از آسیبهای جدی که در این مورد وجود دارد , ارتباط مالی بین مدیران اجرایی و مدیران نهادهای نظارتی است در واقع وقتی که اضافه کار و مزایای قانونی یک مدیر نظارتی و انتصاب وی با گوشه چشم مدیر اجرایی دچار چالش می شود نمی شود انتظار دیگری جز سستی این مدیران داشت؛ به خصوص اینکه مدیران نظارتی چون جزئی از همان سیستم هستند و باید دیر یا زود به جمع همکاران خود بپیوندند, قطعا ملاحظاتی نیز خواهند داشت که البته به شکل صفر یا صد نخواهد بود بلکه از صفر تا صد خواهد بود. شاید این امور بیش از هر زمانی. . .. . .

ادامه مطلب ...

تامین اجتماعی از دیرباز تا کنون. . . . ..

کوروش پادشاه هخامنشی می گوید:روزی که زنده هستم ، نخواهم گذاشت که شخصی ، دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد ، وی را بکار وادارد . .. و هر شغلی را که میل دارد ، پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است ، به مصرف برساند، مشروط به اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند .

بشر نخستین، در شرایطی که نیاز ضروری اش تأمین می شد، نیاز چندانی به وجود تأمین اجتماعی یا پیمان های جمعی نمی دید؛ چرا که خانواده، به مفهوم گسترده،. . . . 

(توضیح: این مطلب برگرفته از وبلاگ صندوق_سازمان_تامین اجتماعی است و وبلاگ سلامت با نگاه ملی فارغ از گرایشات نویسنده, مطالب فنی این مقاله را به رویت شما عزیزان می رساند, در ضمن این مطلب مربوط به سال نود می باشد)

 

ادامه مطلب ...