سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

عفونت روده در کودکان احتمال شیزوفرنی در جوانی را افزایش میدهد.

پژوهشگران علوم پزشکی در کشور استرالیا در یک آزمایش جدید دریافتند که بروز عفونت های روده ای در کودکان می تواند خطر ابتلا به شیزوفرنی (جنون جوانی) را در سنین بالاتر، افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، شیزوفرنی یک نوع بیماری روحی است که در آن فکر تخریب می شود و برداشت انسان از واقعیت غیر عادی می گردد. جنون یکی از نشانه های عملکرد نامرتب مغز است. این بیماری تقریباً ۱% جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. . . .


ادامه مطلب ...

پایان بشار اسد؛ مرگ رسمی اعتبار روسیه و چین در دنیای سیاست است

این روزها اخباری از سوریه می رسد که هر روز نگران کننده تر از روز قبل است؛ شاید در کنار نمره موفقی که باید به دستگاه سیاست خارجی کشور در تمامی انقلابهای اخیر داد؛ نمی شود در مورد سوریه  قضاوت درستی داشت؛ اینکه باید از اسد حمایت می شد یا از مخالفانش یا اینکه باید مخالفان را تروریست نامید یا انقلابیون و یا مخالفان اسد؛ اما به هر حال آنچه مشاهده می شود این است که هر رزو فشارها بر اسد بیشتر می شود و معلوم نیست که در کدام نقطه این فشارها پایان یابد.....

ادامه مطلب ...

تجاوزهای‌ حیرت‌آور به زنان در ارتش آمریکا

wafa.ir: تجاوز به زنان در ارتش آمریکا از بدو ورود یعنی از اداره استخدام شروع شده تا میدان های جنگ ادامه دارد که نشان دهنده برنامه روانی پیچیده و غیر انسانی ارتش آمریکا برای شکستن حس مقاومت در سربازان تازه وارد است.

سایت باراک اوباما نوشت ؛ برخی متخصصان ارتش ایالات متحده را متجاوزترین ارتش تاریخ می دانند. اما آیا می دانید این ارتش متجاوز از چه امری رنج فراوان می برد؟ پاسخ اندکی بغرنج است؛ تجاوز جنسی سربازان این ارتش به یکدیگر! در دهه اخیر تجاوز جنسی یکی از بزرگترین معضلات ارتش آمریکا تبدیل گشته است. در این گزارش این موضوع را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار دادیم.. . ..

ادامه مطلب ...

آیا انتخابات انجمن پزشکان عمومی سالم برگزار شد؟

روز جمعه ۲۳ تیرماه در هوایی بسیار گرم و در یک انتخابات بسیار بی نظم هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی به خوبی نشان داد که چرا اوضاع پزشکان عمومی کشور تا این حد بغرنج است و چرا مسائل این قشر زحمتکش روی زمین مانده و کسی شنوای دردهای انان نیست؟ . . .

ادامه مطلب ...

رادیو رسانه ای مورد غفلت واقع شده؟

در حالیکه تنها صدای تخصصی حوزه سلامت در عرصه رسانه رادیوسلامت است اما می بینیم که خیلی مسئولین مختلف با این رسانه تعامل ندارند. این درحالی است که رادیو به عنوان یک ابزار مناسب به خصوص در روستاها می تواند نقش آموزشی داشته باشد.....

ادامه مطلب ...

انتخابات پیش روی سازمان نظام پزشکی بسیار جدی است.

درحالیکه شهاب الدین صدر می رفت تا با لیست جدید در انتخابات مجلس نهم جایگاهی به مراتب بالاتر داشته باشد اما به یکباره جزء دانه درشتهایی لقب گرفت که با شهامت شورای نگهبان رد صلاحیت شد. حال طبق قانون وی نمی تواند حتی برای انتخابات سازما نظام پزشکی کاندیدا شود  و باید منتظر ظهور نسل جدیدی از سیاستمداران حوزه سلامت باشد. این نسل . .

ادامه مطلب ...

خدا را شکر همه اعتراف کردند؟؟

وقتی شماره جدید ماهنامه اقلیم شفا ارگان رسمی سازمان بسیج جامعه پزشکی را دیدم خیلی تعجب کردم ؛ چون برای اولین بار همه مسئولین و صاحبنظران حوزه سلامت بر سر موضوعاتی به توافق کامل رسیدن و هیچ اختلافی بین آنها نبود؛ اینکه در مراکز درمانی کشور از مردم زیرمیزی اخذ می شود را همه گفتند و هیچ کس هم حرف مخالفی نداشت.. . . .

ادامه مطلب ...