سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

پرداخت یک میلیون دلار خسارت بابت مرگ عقابهای طلایی؟

خبری را در سایت پزشکان بدون مرز خواندم که واقعا متعجب شدم ، دستگاه قضایی امریکا شرکت انرژی دوک را به دلیل مرگ عقابهای طلایی که به توربین های این شرکت برخورد کرده بودند به پرداخت یک میلیون دلار محکوم کرد. جالب اینجاست که شرکت مذکور نیز این جریمه را بدون اعتراض پذیرفت و از ممرگ عقابها ابراز تاسف نمود و قول داد با نصب تجهیزات رادار از حوادث جدید پیشگیریی کند. اما

 
ادامه مطلب ...

تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از منظر حقوقی و کیفری و قضایی

در این روزها عده ای که از قضا حقوقدان و دارای وکیل هستند در واکنش به نتیجه تحقیق و تفحص اعلام نمودند که ما به لحاظ قانون و مسائل کیفری مرتکب جرم نشده ایم و ..... اما واقعیت این است که برخی مسائل جزء مسلمات حقوقی است و از جمله موضوعاتی که در حقوق به عنوان یک اصل پذیرفته شده است این است که هر کس در برابر خسارتی که به دیگری وارد می نماید باید پاسخگو باشد لذا هیچکس نمی تواند ادعا کند که در برابر خسارتی که به صندوق تامین اجتماعی وارد نموده است دارای مصونیت است. از آنجا که سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تعریف شده است علاوه براینکه شخصیتهای حقوقی متولی این سازمان می توانند راسا نسبت به

ادامه مطلب ...

ریشه های فساد را در مدیران سالم بجویید.

به پاس تجربه اندکم در امور بازرسی و نظارت باید بگویم که بخش عمده ای از ریشه های فساد در جامعه ما بیشتر از اینکه ماحصل مباحث قانونی و یا افراد باشند مربوط به مدیران سالم است. 

ادامه مطلب ...

خدا رو شکر هیئت مدیره هم منصوب شد، آقای وزیر اینبار متشکریم.

هنوز دو روزی از انتفادم از وزیر محترم رفاه نگذشت که بالاخره خبر تشکیل هیئت مدیره در سانه ها پیچید البته باید اذعان کنم که اولین بار حبر انتصاب اعضاء هیئت مدیره را خودم در فضای مجازی نشر دادم .اگر منصفانه هم نگاه کنیم ترکیب هیئت مدیره بد نیست اگرچه شاید بهتر بود دست کم یکی از نیروهای درمانی سازمان هم در این ترکیب حضور می داشتند. اما باز هم به اقای ربیعی عرض می کنم که آقای وزیر بالاخره متشکرم. اما جناب اقای دکتر نوربخش مدیرعامل محترم سازمان هم بدانند که چشمان منتظر پرسنل و بیمه شده های عزیز به دستان شما دوخته شده است تا مدیرعامل افراد ضعیفی که وضع شازمان را به این نقطه اسف بار رساندند را برکنار کند و یکبار به بن بست کشیدن افراد لابی گر را برای رسیدن به مقصود به ترسیم بکشد. اقای نوربخش منتظریم تا از شما تشکر کنیم.

متن کامل گزارش تحقیق و تفحص از بخش درمان سازمان تامین اجتماعی

گزارش هیات تحقیق و تفحص از معاونت درمان سازمان

وضعیت نظارت بر مصارؾ منابع مالی

1 عدم نظارت دقیق و سوء مدیریت در تهیه لوازم مصرفی:برای کالاهای یکسان و با یک نام و -

برند و یک تولیدکننده، گاه نوسان قیمت تا صد درصد دیده می شود .

8 هزینه کردها در بخشهایی همچون مازاد پرکیس در اختیار مدیران، به شکل سلیقه ای می باشد و -

هیچ ساز و کاری برای ارزیابی چگونگی هزینه کرد این منابع وجود ندارد. مشاهده می شود که از

همین منابع عمدتا برای پرداخت پاداش ها به شکل سلیقه ای و نیز خرید گل و میوه و شیرینی و حتی

پرداخت جریمه اتومبیل ها )که برخلاؾ قانون بوده( استفاده شده است

. هزینه کرد منابع یک درصد

هرچه از مراکز به طرؾ ستاد پیش می رود بهتر و کارشناسی تر می شود بطوری که شخص

معاونت درمان منابع یک درصد در اختیار خود را در جهت رفع نیاز مراکز درمانی سوق داده است.

9 در رابطه با ارفاق های مدیریت به کارکنان دو موضوع قابل بحث است: اولا" تراکم نسبتا" بالای -

نیروها در بخش پشتیبانی که نیازمند بازنگری در چارت تشکیلاتی سازمان تأمین اجتماعی در

بخشهای اداری و مالی است و دوم ارفاق های زیاد و خارج از ضوابط که مشاهده می شود ماهیانه

در اکثریت مراکز بیش از صد ساعت اضافه کار ارفاقی به کارکنان داده می شود که تراکم نیروها و

این مقدار ارفاق، هزینه های مضاعفی را به مراکز درمانی تحمیل نموده و یکی از ارکان منفی بودن

تراز مالی بیمارستان ها را تشکیل می دهد.

با وجود ثبات دولت در دوره دهم ، تقریبا اکثریت مدیران تؽییر نموده اند و در مشکلی حادتر حتی در

رده های پایین مدیریتی )نظیر آنچه در اداره کل درمان استان تهران مشاهده می شود(، تمامی مدیران

جزء نیز تؽییر نموده و این تؽییرات تا سطح مسئولین کارگزینی مراکز درمانی نیز تعمیم یافته است.

خلأهای قانونی و تبعات آن بر سازمان تأمین اجتماعی

بیمارستان میلاد و البرز کرج که استقلال این مراکز از معاونت درمان تأمین اجتماعی، سبب شده

است که مداخلات سیاسی در تعیین مدیران آن موثر باشد و تؽییرات پی درپی در هیأت مدیره ها را

شاهد باشیم که متاسفانه بسیاری از افراد چند شؽله و نیمه وقت که درگیر مسائل کلان دیگر حوزه های

کشور هستند با ورود به این مراکز هیچ کمکی به بهبود امر نکرده و عملا تنها تصویب کننده

پیشنهادهای مدیران عامل بودند. در نتیجه، معاونت درمان، بدون اینکه هیچ نقشی و اختیاری در

کنترل فرایندها داشته باشد، باید پاسخگوی مشکلات این دو بیمارستان کلان باشد. در حوزه بیمارستان

البرز وضعیت بسیار بؽرنج می باشد که لازم است هرچه سریعتر طبق مصوبه هیأت مدیره سازمان

تأمین اجتماعی بیمارستان البرز مجددا به درمان مستقیم و نظارت مستقیم معاونت درمان برگردد.

رایگان نمودن برخی از خدمات به دلیل خلاء قانونی، به عنوان مثال ناشی از احکام و دستورات

قضایی برای نپرداختن حق العلاج مربوط به زندانیان و حوادث ضرب و جرح ... باید به دلیل اینکه

سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان مردمی و از حق الناس است اصلاح شود و هیچ مقامی حق

رایگان نمودن درمان افراد ؼیر عضو تأمین اجتماعی را نداشته باشد و در صورت صدور دستور،

هزینه های این نوع خدمات برای فرد صادر کننده دستور به عنوان مجازات قانونی درنظر گرفته

شود.

در بخش درمان ؼیر مستقیم )که بیش از دو سوم منابع درمان تأمین اجتماعی را به خود اختصاص

داده است(:

استفاده از مدیران فاقد تجربه که در برخی مراکز مثل مرکز اسناد پزشکی استان تهران )با بیش از

هفت هزار میلیارد ریال بودجه( مشاهده می شود. افرادی در ادارات بازرسی مشؽول به کار هستند که

متاسفانه خود دارای مطب و آزمایشکاه و دارای منافع در تأمین اجتماعی هستند.

سازمان تأمین اجتماعی به دلیل قانونی که مجلس قبلا تصویب نموده است، قادر به جلوگیری از درج

درخواستها در نسخه های تأمین اجتماعی توسط پزشکان ؼیر طرؾ قرارداد نمی باشد این مشکل

بسیار بزرگ سبب شده است که تأمین اجتماعی و قطع ا سایر بیمه ها نتوانند بر پروتکل هایی مثل زمان

استاندارد ویزیت بیمار و یا تعداد مجاز دارو در نسخ اعمال قانون کنند. به طور مثال یک پزشک

نورولوژیست به تنهایی نزدیک به هفتاد درصد درخواستهای ام ار ای پزشکان نورولوژیست اهواز

را به خود اختصاص داده است و بیماران را به یک مرکز خاص سوق داده است.

اجبار نمودن سازمان تأمین اجتماعی به عقد قرارداد با مراکز مختلؾ درمانی که گاه اصلا نیازی به

خدمات آنها نیست و صرفا با اهرم نفوذ سیاسی و مشابه آن این قراردادها بسته شده اند. بطور مثال،

در بهبهان عیلرؼم فقدان هرگونه توجیه کارشناسی تحت فشارهای سیاسی با دو مرکز ام.آر. آی قرار

داد خرید خدمت بسته شده است.

فشارهای مقامات دولتی برای تأمین خواستهای ؼیرقانونی و ؼیر کارشناسی سبب تحمیل هزینه های

فراوان به منابع محدود و رو به تحلیل تأمین اجتماعی شده است که از جمله این فشارها در طول دو

سال اخیر می توان به دستور رییس جمهور وقت ) پیرو در خواست وزیر وقت( برای تحت پوشش

قرار گرفتن 818 قلم داروی سرطانی اشاره کرد که متاسفانه بررسی لیست داروها نشان داده است

که این داروها اکثر ا در داخل کشور تولید می شده و یا مشابه موثر داخلی داشته است و این لیست

تنها به تأمین منافع شرکتهای امریکایی و وارد کنندگان داخلی کمک می کرده است.

شایان ذکر است فقط در مورد بیمه تأمین اجتمای برآورد هزینه برای این 818 قلم دارو حدود

12.111 میلیارد ریال بوده است در حالیکه کل بودجه دارویی درمان ؼیر مستقیم برای سال 91

حدود 12.111 میلیارد ریال بود. البته در نهایت به دلیل مقاومت معاونت درمان تأمین اجتماعی و

مدیرکل درمان ؼیرمستقیم تنها 19 قلم دارو به تعهدات بیمه اضافه شد.

وضعیت جذب و استخدام نیرو

باز بودن دست مدیرعامل وقت در استخدام بی ضابطه افراد سبب شده است که تعداد زیادی از افراد

با سفارشهای سیاسی و ... استخدام که شوند. افراد زیادی با مدارک پایین و در پستهایی مثل نگهبان

و نامه رسان و .. با مدارک نامربوط جذب شده اند اما در پستهایی مثل پرستاری و ... کمبودها

به شدت احساس می شود و یا در تأمین پزشک عمومی برای قسمت اورژانس تلاش محسوسی برای

رفع نیاز این مشاؼل از سوی مدیر عامل وقت صورت نگرفته است و در این موارد تلاش معاون

درمان نیز به دلیل مشکلاتی که در بخش پنجم به آن اشاره می شود به جایی نرسیده است.

مشکلات ساختاری معاونت درمان

1 عدم استقلال مالی و اداری معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی -

8 بررسی ضریب اشؽال تخت پایین برخی از مراکز درمانی در نقاط دور از مرکز نشان می دهد -

که سازمان تأمین اجتماعی به هر دلیلی هنگام احداث مراکز مذکور نسبت به اخذ موافقت یا الزام

دانشگاه مربوطه جهت تأمین نیروی انسانی متخصص اقدام ننموده است.

9 برخی از بیمارستانهای تأمین اجتماعی بدون اخذ حقوق قانونی بیمه شدگان به وزارت بهداشت -

واگذار شده است که باید این موارد بررسی و حقوق این سازمان احقاق شود.

2 برخی از مراکز درمانی بدون تعیین تکلیؾ سالهاست که رها شده اند که از جمله می توان به -

بیمارستان مریم و بیمارستان حکیم جرجانی تهران اشاره کرد. بیمارستان هدایت نیز که هم اکنون در

حالت نیمه تعطیل و با کندی در ساخت و ساز روبرو است.

1 مدت اجرای پروژه های ساخت مراکز درمانی توسط شرکت خانه سازی طولانی تر از حد -

استاندارد بوده که باعث اتلاؾ منابع گردیده از جمله می توان به مدت زمان 11 ساله ساخت

بیمارسستان ماهشهر و 5 ساله ساخت بیمارستان امیرکبیر اشاره کرد.

6 در بررسی چندین مرکز درمانی در کشور از سوی نماینده هیأت تحقیق و تفحص مشخص شده -

است که حادترین مشکل در بخش اورژانس، کمبود پزشک اورژانس است که باید در اقدامی

اضطراری به تأمین پزشک در این مراکز اقدام کند.

5 استفاده از امکانات و ظرفیت بخش درمان در جهت نیل به اؼراض سیاسی -

طبق گزارشهای واصله از مراکز درمانی استان تهران روزنامه خورشید که در ایام تبلیؽات انتخابات

اخیر شوراهای شهر و روستا، وظیفه تبلیؽات برخی از کاندیداهای وابسته به مدیرعامل وقت را بر

عهده داشته است، توسط واحد روابط عمومی به شکل هدایت شده ای در مراکز درمانی به شکل

رایگان توزیع می شده است گزارشهایی مبنی بر بسیج کارکنان تأمین اجتماعی در مراکز مختلؾ

درمانی برای حمایت از این کاندیداها واصل شده است که تهیه گزارش جامع در این خصوص

مستلزم همکاری واحد حراست جهت بازبینی دوربینهای مدار بسته است.

مسئولین مراکز مختلؾ درمانی در توجیه این مسئله به این مطلب اشاره کردند که این روزنامه متعلق

به سازمان تأمین اجتماعی است و به همین خاطر همچون نشریه داخلی تأمین و آتیه با آن رفتار شده

است. درحالیکه این روزنامه متعلق به یک شرکت خصوصی وابسته به تأمین اجتماعی بوده و به

دلیل مجوز پخش در کیوسک های بیرون و مکلؾ بودن به درآمد زایی باید به فروش می رفته است

و از طرفی در نشریه تأمین و آتیه امکان تبلیؽات برای کاندیداها میسر نبوده و در روزنامه خورشید

این امکان میسر شده است و باید به این موضوع دقت می کردند.

2 اجرای سلیقه ای آیین نامه های معاملات در جهت منافع شخصی -

معامله مستقیم و ؼیر قانونی کارکنان سازمان با سازمان تأمین اجتماعی که به دلیل ضعؾ نهادهای

نظارتی کاملا عیان صورت می گیرد. بطور مثال شرکتی تحت مدیرعاملی رضا تویسرکان منش

مستقیما با امضاء وی با مراکز درمانی تحت عنوان ارائه خدمات آموزشی قرارداد بسته و با امضاء

خود، جهت دریافت چک فردی را معرفی و چکها را وصول می کند. در بخش دیگری از این

معاملات می توان به رجوع و بازگشت شرکتها با آمدن و رفتن مدیران اشاره کرد.

فعالیت تراست های ؼیرقانونی در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی و دارو

1 تراست های ؼیرقانونی در درمان تأمین اجتماعی مربوط به شرکت خانه سازی و برخی از -

شرکتهای دارویی است که از هرنوع مناقصه ای در تأمین اجتماعی معافند و این امر رقابت آزاد

شرکتها را در بازار، دچار مشکل نموده و خلاؾ قانون تجارت می باشد و از طرفی چاره ای برای

مراکز درمانی جز خرید از این شرکت ها نگذاشته است و بیمارستان ها مجبورند علاوه بر خرید از

این مراکز، مبلؽی که شش درصد معامله است را به عنوان حق العمل کاری به این شرکت ها پرداخت

نمایند.

8 برای بیمارستان ها در خرید از شرکت های پخش دارویی محدودیت قائل شده اند. طبق دستورالعمل -

سازمان تأمین اجتماعی خرید از شرکت های ؼیرعضو هولدینگ دارویی دارای محدودیت است و این

امر سبب ایجاد فضای بکر برای شرکت های وابسته به تأمین اجتماعی شده است. در واقع بازاری

تضمینی در اختیار این شرکتها قرار می گیرد که سود حاصله از آن محصول سیاستگزاریهای اعضای

هیأت مدیره نیست که بخواهند از ان منتفع باشند. از طرفی چون شرکتهای پخش عضو هولدینگ

دارویی به بازار بیمارستانهای دانشگاهی دسترسی دارند به راحتی می توانند با سیاستهایی بازار را

تحت تاثیر قرار دهند.)ابتدایی ترین سیاست، حذؾ پاداشهای معمول شرکتها به مراکز درمانی تأمین

اجتماعی و اختصاص ان به بیمارستانهای دانشگاهی است که قدرت رقابت را از سایر شرکت ها

می گیرد(.

کارگروه درمان هیأت تحقیق و تفحص پرونده های ذیل را مهیا و جهت اقدامات قانونی به مراجع

صاحب صلاحیت بررسی ارسال می نماید.

{پرونده ده نفر}

.

11 ارجاع پرونده بیمارستان البرز به لحاظ ؼیرقانونی بودن فعالیت این بیمارستان به جهت سیستم -

اداره آن به شکل هیأت مدیره ای و نیز دریافت وجوه از بیمه شدگان تحت عنوان بستری در بخش vip

الؾ برخورد با متخلفین و حذؾ آنها از چرخه مدیریت سازمان تأمین اجتماعی

 

پیشنهادات هیئت تحقیق و تفحص از درمان سازمان تامین اجتماعی 

ب نیاز شدید به برطرؾ نمودن ضعفهای مشهود نهادهای نظارتی از جمله بازرسی و حراست وجود -

دارد که باید اساسا این دو نهاد بررسی و بازسازی شوند.

ج جهت امکان نظارت بر حوزه پزشکی لازم است که حتما" با همکاری وزارت بهداشت اقدام به -

ترمیم تعرفه ها در سرتاسر کشور نمایند.

د تأمین اجتماعی خود را در رعایت آیین نامه ها و قوانین مربوط به گروهها شؽلی مجزا از سایر -

کشور ندانسته و ملزم به رعایت قوانین جاری کشور از جمله قانون مجلس شورای اسلامی در مورد

کار با اشعه ایکس باشد تا از طرح نا به جای دعاوی در محاکم قضایی توسط کارکنان جلوگیری

شود.

ه از تعدد عضویت افراد در هیأت مدیره ها جلوگیری و حسن شهرت و پاکدستی به جد مورد توجه -

مدیریت عالی سازمان قرار گیرد.

و در بحث درمان ؼیرمستقیم آسیبهای وارده به منابع مالی بخش درمان ؼیرمستقیم کارشناسی شده و -

در صورت لزوم اصلاح قوانین برای طرح در کمسیون اجتماعی به کمسیون مربوطه ارجاع شود.

ز سازمان تأمین اجتماعی مکلؾ باشد در صورت تصمیم به ساخت بیمارستانهای جدید ابتدا" موافقت -

وزارت بهداشت و تعهد این وزارتخانه را در تأمین نیروی انسانی به خصوص در مورد نیروهای

متخصص اخذ نماید و به گسترش ؼیر کارای فضای فیزیکی درمانی اقدام ننماید.

ادامه مطلب ...

حاضرم در مورد عملکردم در سمت نماینده هیئت تحقیق و تفحص با مدعیان مناظره کنم.

من مهدی اسفندیار کوچک همه مردمان این کشور و به خصوص کارگران و معلمان و فرهیختگان و عالمان ایران اسلامی که مدتی را به عنوان نماینده کارگروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از درمان سازمان تامین اجتماعی در خدمت این کشور مقدس بودم اعلام آمادگی می کنم در صورت اجازه کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی چنانچه هر احدی از کسانیکه در تحقیق  و تفحص کارگروه درمان مجلس شورای اسلامی مواردی را برای پاسخگویی آنها به دستگاه قضایی به مجلس شورای اسلامی مطرح شده است از عمکلرد کارگروه درمان دفاع کنم. حاضرم در صورت تمایل افراد ذکر شده در انظار عموم و در هرکجا که مایل باشند با انها به مناظره و پاسخگویی بپردازم. البته نام کسی را نمی برم اما اگر کسی حاضر است نام خود را مطرح کند و در برابر کارکنان سازمان تامین اجتماعی در اجتماعی وزین به مناظره و اثبات حقانیت خود بپردازد در خدمت ایشان خواهم بود. باید خدمت کارکنان محترم سازمان تامین اجتماعی عرض کنم که بنده از سبک و سیاق خاصی در این تحقیق و تفحص استفاده کردم برای شاید اولین بار موضوعی که از نظر بنده خلاف قانون و جرم بوده را به مدیر مربوطه راسا اعلام می کردم و از آنها می خواستم چنانچه مستندی دارند ارائه بدهند مستندات ارائه می شد و با قوانین مطابقت داده می شد و بعد دوباره به مدیر مربوطه اعلام می شد و اگر مستند دیگری داشت بررسی می شد و به همین ترتیب به نقطه صفر می رسیدیم که هم چیز برایم مشخص بود و به راحتی و با وجدانی اسوده موضوع را خاتمه می دادم و یا اینکه برای رسیدگی به مجلس شورای اسلامی اعلام می کردم. لذا پر واضح است که حاضرم با کسانیکه از نظر کارشناسی من دچار تخلف بودند مناظره کنم، از همه عزیزانی می خواهم که در این مسیر حقیر را با قضاوت صحیح یاری کنند تا برای فرزندان این مملکت انگیزه خدمت به شکر مضاعف گردد قضاوت صحیح هیچ چیز نیست جز اینکه اگر حرفی از افراد متخلف شنیدید به ایشان بفرمایید که فلانی حاضر است در انظار عموم مناظره کند شما حاضرید؟؟؟؟؟؟

اعضاء هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی منصوب شدند.

اعضاء هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی بعد از یکماه تاخیر در جلسه امروز هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی انتخاب شدند. بنا به اخبار موثق به دست رسیده در این جلسه که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اقایان علی کبریایی زاده و علی حیدری و سرخو و ظفرزاده و مهدوی عادلی به سمت هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی برگذیده شدند. در میان این افراد اقای علی حیدری از کارکنان سازمان تامین اجتماعی و اقای سرخو از میان اعضای خانه کارگر انتخاب شده است. اگرچه کبریایی زاده را از دوستان اقای دکتر نوربخش ذکر کرده اند اما باورها بر این است که ترکیب موجود به دلیل تضعیف نقش نیروهای بدنه سازمان تامین اجتماعی در ترکیب هئیت مدره  گامی در جهت ادغام کامل معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت است. حال باید دید که نوربخش که پس از سی و سه سال به عنوان اولین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از میان بدنه کارکنان تامین اجتماعی انتخاب شده است ، ایا باید معاونت درمان این سازمان را که دارایی مادی و معنوی کارگران و بیمه شدگان است به سازمان بیمه سلامت واگزار کند؟ گفته می شود عادلی مهدوی که اقتصاد دان می باشد در دقیقه نود از سوی نهاوندیان پیشنهاد و به سمت عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی برگذیده شد به این طریق اولین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که از بدنه این سازمان انتخاب شد در عمل کمترین نقش را در انتصابات افراد همسو با خود در ترکیب هیئت مدیره این سازمان و هیئت مدییره شستا می بیند. باید خوب رصد کرد و دید که تعامل وزیر با دکتر نوربخش بعد از این انتصابات به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ که باید ارزو کرد که این دو مدیر سالم و سختکوش بهترین روابط را برای ارتقای کمی و کیفی سازمان تامین اجتماعی رقم بزنند که بدترین بحران متصور برای این سازمان در این شرایط هر نوع خبری خواهد بود که نشان از نوعی اختلاف در راس سازمان تامین اجتماعی باشد شاید اینجاست که همه با هم باید یا علی بگویند. نوربخش در این مدت کوتاه حضور در تامین اجتماعی فشارهای زیادی را برای سر و سامان دادن به اوضاع تامین اجتماعی متحمل شد. مدیرعاملی که سازمان تامین اجتماعی را در بحرانی تحویل گرفت که نتیجه مدیریتهای نامناسب حاکم بر آن طی سالیان سال بود که منجر به کاهش نسبت بیمه پرداز به مستمری بگیران از 7 به 1 به کمتر از 6 به یک شده بود در چنین شرایطی نوربخش هم می بایست در همراهی با مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را برای انجام تحقیق  و تفحص و شفاف شدن امور می گذاشت و هم می بایست مواظبت می کرد تا هیچگاه اخبار حاصله از نتایج تحقیق و تفحص اعتماد عمومی را به سازمان تامین اجتماعی خدشه دار نکند شاید در میان اینهمه اخباری که این روزها در مورد پاداشهای میلیونی مدیران سازمان تامین اجتماعی وجود دارد هیچ خوش انصافی پیدا نشد تا بگوید حدود یک ماه قبل نوربخش فیش حقوقی خود را به وزیر تعاون داده و به وزیر گفت این حقوقها خیلی بالاست و باید کاهش یابد و این با وضعیت درآمدی سازمان همخوانی ندارد و باید ریاضت کشید. سیاست هزار تویی دارد......