سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

قدرت هوشمند


مقاله: قدرت هوشمند 


نویسنده: دکتر رضا سپه وند 

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه لرستان و مشاور رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی


قدرت هوشمند ترکیب هوشمندانه قدرت سخت و قدرت نرم یک کشور برای پیشبرد اهداف آن است.

در سال2007 کمیسیون دو حزبی از حزب جمهوری خواه و حزب دموکرات به ریاست معاون وزیر امور خارجه دولت بوش به نام" ریچارد آرمیتاژ " به منظور یافتن دکترین جدید برای گسترش قدرت آمریکا در جهان تشکیل شد که خروجی آن ارائه دکترین " قدرت هوشمند " بود،  این دکترین توسط "سوزان ناسل" بسط و گسترش داده شد.

ناسل معتقد است که توانایی های اقتصادی، نظامی،  فرهنگی و ایدئولوژیک باید با هم هماهنگ و  هدفمند شوند تا برآیند آن تداوم برتری یک کشور را تامین و تعمیق بخشند.

قدرت هوشمند آمریکا در قالب انترناسیونالیسم لیبرال به دنبال دستیابی به این قدرت از طریق ارائه رهبری دیپلماتیک، اقتصادی و کمی هم نظامی برای پیشبرد اهدافی همچون، خودمختاری بعضی مناطق دنیا، حقوق بشر، سرنگونی دیکتاتورهای، تجارت آزاد،  حاکمیت قانون دلخواه آمریکا و حذف سلاح های کشتار جمعی است.

در این راستا با شروع ریاست جمهوری اوباما،  خروج نیروهای آمریکا از عراق، حذف دیکتاتورهای منطقه خاور میانه از طریق انقلاب های عربی، ایجاد گروه های تروریستی مانند داعش، النصره، کنترل قیمت نفت از طریق عربستان و قطر، درگیر کردن عربستان و شیخ نشینان خلیج فارس در جنگ های منطقه ای و گسترش نقش ناتو در جهان برای مقابله با تهدیدات روسیه، چین و ایران، اعمال تحریم های هوشمندانه علیه ایران و بعد از آن روسیه،  و بحث گسترش آزادی های مدنی و ترویج آن از طرق رسانه های دیداری و شنیداری و از جمله شبکه های مجازی و به دنبال آن ایجاد انقلاب های رنگین و عربی در جهان،  تعطیل کردن زندان های مخوف ابوغریب و گوانتانامو را می توان نام برد.


 پیشنهاد گفتگوی بدون پیش شرط با ایران و احتمال گفتگو با طالبان از جمله کارهای دیگری است که آمریکا از چند سال پیش،  آن را شروع کرده و در حال انجام آنهاست.

در کنار همه ی اینها آمریکا به مقدار کمی قدرت نظامی خود را به صورت هدفمند با اعزام کارشناسان نظامی خود به اوکراین، عراق، سوریه،  مصر،  لیبی، عربستان و یمن، حضور ناو ها و هواپیماهای بدون سرنشین در خاورمیانه، پاکستان و افغانستان و کره جنوبی را پوشش داده و سعی کرده است، تسلط نظامی خود را بر جهان با گسترش ناتو حفظ کند.

اعمال قدرت هوشمند،  دولت اوباما موجب شد، آمریکایی که در زمان بوش بسیاری از شرکت های بزرگ،  و بانک های مطرح آن با مشکل ورشکستگی مواجه شده بود،  و جمعیت بیکار آن هر روز در حال گسترش بود، احیا شود و رشد اقتصادی مثبت پیدا کند.


 اوباما با طرح مذاکرات بدون پیش شرط بعد از اعمال شدیدترین تحریم های طول تاریخ علیه یک کشور، که با اجماع جهانی و در پی گاف های بزرگ احمدی نژاد بر علیه ایران، ایجاد نموده بود، گام بزرگ دوره ریاست جمهوری خود را برداشت. 

این مذاکرات با وساطت سلطان قابوس پادشاه عمان شروع شد و بنیان مذاکرات هوشمندانه با ایران نهاده شد. مذاکراتی که قطعاً سرآغاز شکل گیری نظم نوینی در جهان و منطقه خاورمیانه خواهد بود.

 این مذاکرات که در امتداد مذاکرات هسته ای ایران و غرب و در قالب مذاکرات ایران و 1+5  از سال 83 شروع شده بود، در سال 92 و با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی شکل بسیار جدی به خود گرفت و علیرغم مخالفت شدید جمهوری خواهان در گنگره آمریکا و پس از کش و قوس های فراوان در 23 تیرماه 94 به شکل یک توافقنامه جامع خود را نشان داد. توافقنامه ای که همه ی طرفین آن را توافقنامه‌ای فراتر از مسائل هسته ای قلمداد می کنند. اوباما هوشمندانه به آمریکایی ها و قدرت های غربی فهماند که نمی توان جلو تکنولوژی هسته‌ای ایران و قدرت منطقه‌ای آن را گرفت، و آمریکا و غرب برای حل مشکلات خاورمیانه و جلوگیری از نفوذ و گسترش بیشتر القاعده و داعش به ایران نیاز دارند. 


قدرت هوشمند ایرانی"


در این سوی جهان و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری معمار بزرگ آن حضرت امام خمینی (ره) قدرت منطقه ای در حال تولد بود که اساس آن بر قدرت نرم استوار بود. این قدرت مبتنی بر ایدئولوژی مردم سالاری دینی با استراتژی حمایت از مستضعفین و آزادیخواهان جهان در مقابل استکبار جهانی و دیکتاتورهای منطقه ای بود. این قدرت در حال ظهور با هوشیاری قدرت های بزرگ جهانی در بدو تولد با چالش جدی تقابل نظامی از جمله، عملیات طبس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مواجه شد. قدرت نرم انقلاب اسلامی ایران آنقدر بزرگ بود که بر جنگ غلبه کرد و در کنار خود آزادی خواهان جهان از جمله ملت فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق،  یمن 

و بسیاری از کشورهای عربی را تحت تاثیر مستقیم و غیر مستقیم خود قرار داد. قدرت های جهانی با شروع حنگ تحمیلی 8 ساله تحریم های تسلیحاتی و تکنولوژیکی و نفتی را بر ایران اعمال کردند. نرم ایران به تدریج با قدرت سخت تلفیق شد و با فزایش توان نظامی، توانست خود را به رخ جهانیان بکشد.


 دکترین قدرت هوشمند ایران با تکیه بر ایدئولوژی دفاع از مظلومین و آزادیخواهان عالم توانست دکترین قدرت هوشمند آمریکایی را در خاورمیانه و افغانستان کاملاً به چالش بکشد و به آنها بفهماند که امنیت منطقه خاورمیانه فقط با حضور ایران امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که قدرت هوشمند

 ایران در دوره های مختلف با چالش ها مختلفی از بیرون مواجه بود ولی با ظهور دولت احمدی نژاد چالش های بزرگ داخلی و خارجی به اوج خود رسید و با گاف های بزرگ او در سطح بین الملل و در داخل کشور، هزینه های هنگفتی بر ایران تحمیل شد (ارجاع به مقاله "خیانت بزرگ" نوشته اینجانب).

علیرغم آهنگ ناموزون احمدی نژاد با قدرت هوشمند جمهوری اسلامی ایران، درایت و هوشیاری رهبری فرزانه آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کل دوران مذاکرات و بویژه در دو سال آخر دولت دهم و وجود استوانه های محکمی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی، مردم رنجیده از عملکرد احمدی نژاد را در صحنه نگه داشت تا تحریم ها قابل تحمل شود و نقش های آمریکا در به زانو در آوردن ایران ناکام بماند، هر چند که آمریکا برای توجیه افکار عمومی جهان به زانو درآمدن ایران را از طریق اثر تحریم ها برجسته می کند.از طرف دیگر

 ایران به شکل هوشمندانه ای در افغانستان، عراق بعد از صدام، لبنان،  غزه، یمن، سوریه عمل نمود و در قبال انقلاب های عربی  هوشمندانه عمل نمود. 

سال 92 و موعد انتخابات رسیده و کشور جای ریسک و درگیری های سیاسی را ندارد. لذا هوشمندانه در عرض چند هفته کل معادلات توسط صحنه گردانان بزرگ سیاسی چنان طراحی و حل می شود که از درون آن فردی توسط ملت انتخاب می شود که همه بر آمدنش اتفاق نظر دارند، و او کسی نیست جز حقوق دانی برجسته که در کوران انقلاب آبدیده شده و انگار برای این روز های ایران آماده شده است. کابینه ایی ائتلافی تشکیل و با همکاری  مجلس رای اعتماد گرفته،  به سرعت برای کارزاری بزرگ آماده می شود.

  دکتر روحانی که با ارزیابی صد روزه از وضعیت کشور متوجه. اثر.سنکین تحریم ها بر معیشت مردم مب شود،  پا در عرصه ی یک بازی برد برد با 1+5 می گذارد. او با زیرکی خاص مخالفین مذاکرات را سرگرم مسائل داخلی همچون وزارت علوم،  وزارت ارشاد و... می کند، تا بتواند در عرصه ی بین الملل با مزاحمت کمتری کار را پیش ببرد. او زبده تمرین تیم دیپلماتیک طول تاریخ ایران را زیر نظر وزیر امور خارجه خود دکتر محمد جواد ظریف دانش آموخته دانشگاه سانفرانسیسکو و سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد تشکیل می دهد و با حمایت رهبری آنها را برای مذاکراتی سخت فعال می کند.

دکتر روحانی در اولین حضور خود در سازمان ملل متحد بر عکس شعار مدیریت جهانی و هولوکاستی احمدی نژاد، شعار صلح و جهان عاری از جنگ را سر می دهد و جهان را به صلح فرا می خواند،  قدرت نرمی که سید محمد خاتمی در قالب گفتگوی تمدن ها در همان سازمان مطرح کرده بود و آثار مثبت آن برای کشور هویدا شده بود.

 دنیا پیام و رویکرد جدید ایران را دریافت می کند، ولی تند روهای داخلی و همفکران دولت احمدی نژاد مقابل این پیام می ایستند تا جایی که طرح سه فوریتی توقف مذاکرات را در مجلس مطرح می کنند، طرحی که با درایت علی لاریحانی رئیس مجلس نهم و تیم همفکرش راه به جایی نمی برد. 


قدرت نرم ایران حتی طالبان را هم به تهران می کشاند تا بازی ایران به درستی در مقابل آمریکا در افغانستان هم انجام شود. 

در کنار قدرت نرم، ایران سال هاست با انجام رزمایش های مختلف از جمله، به نمایش گذاشتن موشک های بالستیک و پهبادها، قدرت نظامی خود را علیرغم تمام تحریم ها به رخ جهانیان می کشد.

ناوچه های نظامی ایران از خلیج فارس تا خلیج عدن را قرق می کنند و چشم های الکترونیکی ایران به خوبی ورود هر شئ پرنده ای را زیر نظر گرفته نابود می کند.

قدرت سخت ایران، اسراییل را به وحشت می اندازد و با توطئه اسرائیل و حمایت آمریکا و ظرفیت مالی عربستان و قطر و امارات و طمع سیری ناپذیر ترکیه جنگ های نیابتی در سوریه،  عراق، لبنان و لیبی با عنوان دولت اسلامی (داعش) وحشت و قتل عام مردم منطقه را رقم می زند. تا به خیال خود به ایران کشیده شود، ولی ایران با کمک مستشاری به این کشورها نقشه های آمریکا و اسرائیل در منطقه را به بازی می گیرد و اسراییل و عربستان در بازی زیرکانه ایران گیج شده دست به خود زنی و حمله کور به یمن می زنند. ایران با خویشتن‌داری قابل تحسینی وارد معرکه یمن نمی شود،  زیرا زیر ساخت نرم آن را بسیار محکم بنا کرده است.

مذاکرات پر حجم ایران و 1+5 با حمایت و درایت رهبری نظام و با

  دستور نرمش قهرمانانه و تیز هوشی بی نظیر تیم مذاکره کننده ایران در 23 تیرماه 94 به نتیجه می رسد و تحسین ملت ایران و جهانیان را بر می انگیزد. آنچنان که دنیا را به تعظیم در مقابل ایران وا می دارد

مواظب افزایش وزن خود بعد از ماه مبارک رمضان باشیم؟ برای روزه داران و غیر روزه داران واجب است که بدانند؟

ماه بمارک رمضان برای روزه داران و غیر روزه داران بسیار ماه خوبی می توند باشد تا برخی از عادتهای خوب غذایی خود را ادامه بدهند. در این ماه هر دو گروه توانسته اند به یمن شرایط خاص این ماه مثل: پرهیز از خوردن در ملا عام و یا سیگار کشیدن و یا بسته بودن مراکز غذایی ارائه دهنده ی فست فوت های غذایی؛ کمتر از این مواد استفاده کنند و یا کمتر نوشابه بخورند. در این شرایط با رعایت موارد گفته شده می توانند بدنی سالم تر داشته باشند. اما بعد از ماه مبارک نباید این تصور بوجود بیاید که حالا ازادند تا بخورند. زیرا ولع برای خوردن باعث گرایش چه بسا بیشتر به مواد غذایی پرکالری  و کم حجم می شود و سبب افزایش وزن ناگهانی افراد می شود.

برای اینکه از شر چاقی و بخصوص چاق شدن بعد از ماه رمضان در امان باشیم؛ توصیه به خوردن غذاهایی با شرایط زیر را هرگز فراموش نکنید:

http://drfakhar.com/user2/Engineer%20Ramesh%201.jpg

۱- غذاهای دارای فیبر مثل گوجه و خیار که هم دارای آب فراوان هستند و هم کم کالری هستند و این خصلتها سبب رقم زدن شرایط خوب برای دستگاه گوارش می شود.

۲- خوردن ماست و لبنیات کم چرب را اصلا فراموش نکنید.

۳- سعی کنید کمتر سراغ فست فوت ها بروید و به عادتی که در یک ماه به دست آورده اید احترام بگذارید.

۴- با توجه به کم شدن حجم معده به دست کشیدن از غذا خوردن چند لقمه مانده به سیر شدن کامل اقدام کنید.

۵ یادتان نرود که هنوز فصل گرم ماه در پیش است و به همین خاطر از آب را فراموش نکنید.

مشکلات تیبا ۲؛ نماد کامل بی احترامی به مشتری با اهرم انحصار؟؟؟ خودروساز متشکرم؟

چهار روز پیش بود که یک دستگاه خودروی تیبا ۲ را صفر کیلومتر تحویل گرفتیم؛ خودرویی که همسرم با وام خودروی اداره خریده بود. وقتی در ماشین نشستیم تنها چند کیلیومتر دور نشده بودیم که صدای خر و خر عجیبی از ماشین بلند شد بطوریکه ارامش ما را در داخل ماشین گرفت. با خاموش کردن کولر این صدا بر طرف می شد و با روشن کردن دوباره ی کولر صدا بوجود می آمد.. . در هنگام پارک خودرو متوجه شدیم که سنسورهای عقب کار نمی کنند. شیشه ی عقب سمت راننده در هنگام بالا و پایین رفتن صدا ناهنجاری تولید می کرد و زوار شیشه با درب عقب تقریبا از جایش درآمده بود. با فروشنده تماس گرفتم که عنوان نمود در تیبا دو مشکلات کولر و دنده عقب رایج هست که باید بعد از چهار هزار کیلیومتر ببرید نمایندگی مجاز تا برطرف کنند و الان هم تحویل نمی گیرند؟ از فروشنده در مورد کارت خدمات  نارنجی سایپا پرسیدیم که گفت آن هم بعد از چهار هزار کیلومتر صادر می شود و تا ان زمان باید با شماره ی خدمات پس از فروش تماس بگیرید. در هنگام صدور کارت نیز مبلغی حدود ۵۹۰ هزار تومان از شما خواهند گرفت؟
http://car.upload.ir/News/099-Tiba2/5.jpg
ایتدا به خاطر اینهمه بی انصافی این خودرو ساز عصبی وو شاکی بودم اما دو ساعت بعد ؛ ارامشم را باز یافتم و متوجه شدم که باید از سایپا تشکر کنم؛ زیرا در بازار انحصاری خودرو که چاره ای جز خرید خودرهای دو خودروساز داخلی برای شهروندان ایرانی وجود ندارد؛ همنیکه آنقدر انصاف دارند که برای خودروی شما صندلی و فرمان و داشبورد و لاستیک می اندازند ؛ باید قدردان انها باشیم. من اگر بودم شاید برای چنین مشتریانی که چاره ای جز خرید از من ندارند؛ هرگز خودروی واقعی تحویل نمی دادم و سعی می کردم با همین قیمت به آنها گاری و یا فرقون تحویل بدهم. به همین خاطر به جای شکایت و اعتراض تصمیم گرفتم با صدای بلند بگویم.

خودروساز متشکرم

درد سرطان را چگونه مهار کنیم

مهار درد (پشتیبانی از افراد مبتلا به سرطان

Pain Control: Support For People With Cancer

پیشگفتار (Introduction)

درد سرطان مهار شدنی است.

Cancer Pain Can Be Managed.

ابتلا به سرطان به این معنا نیست که شما لزوماً درد خواهید کشید، اما اگر درد دارید، می‌توانید آن را با دارو و روش‌های درمانی دیگر مهار کنید.

این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه با پزشک، پرستار یا افراد دیگر، دنبال بهترین راه برای مهار درد خود بگردید. همچنین دلایل درد، داروها، چگونگی صحبت با پزشک و دیگر موضوع‌های مفید را به بحث می‌گذارد.


http://images.persianblog.ir/404111_Ck1xv1PN.jpg

«گروه مراقبت پزشکی» می‌تواند برای مهار درد سرطان  به شما کمک کند.

Your "Health Care Team" Can Help You Manage Cancer Pain.

بنابر مندرجات این مقاله، «گروه مراقبت پزشکی»، به معنی مجموعة دست اندر کارانی است که هر یک بخشی از مراقبت درمانی شما را برعهده دارند؛ این گروه شامل متخصص درمان تومور، پزشک عمومی، پرستاران، کارشناسان فیزیوتراپی، داروساز، مدد کاران اجتماعی و افراد روحانی و دیگران است.

آنچه نیاز دارید بخوانید. (Read What You Need)..... 

ادامه مطلب ...

اولین واکنش حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنه ی کیهان به توافق

(آنقدر بحث هسته ای داغ شد که ناخودآگاه یادم رفت که وبلاگ در حوزه ی سلامت کار می کند؛ فکر می کنم بیشتر کسانیکه در گیر مسئله ی هسته ای هستند؛ برایشان جالب باشد که بدانند پای ثابت اننتقاد از دولت در بحث مذاکرات هسته ای در فردای روز توافق چه خواهد گفت؛ این متن کامل یادداشت حسین شریعتمداری در روزنامه ی کیهان ۲۴ خرداد یعنی یک روز بعد از جشن و پایکوبی طرفداران دولت هست.)


اگر برای تصویب نهایی سندی که دیروز، ایران و کشورهای 5+1 روی آن به توافق رسیده‌اند، فرصت و مهلتی در نظر گرفته نشده بود، نوشتن این وجیزه ضرورتی نداشت و در هنگامه این‌روزها، شرط عافیت‌طلبی آن بود که زبان به کام و قلم به نیام کشیده شود ولی از یکسو، اعلام فرصت دو هفته‌ای برای ایران و مهلت دوماهه! برای آمریکا به منظور بررسی و تصویب نهایی سند وین و از دیگر سو، تاکید رئیس‌جمهور محترم کشورمان در نطق تلویزیونی دیروز ایشان بر استقبال از نقد منصفانه و دلسوزانه، نگارنده را بر آن داشته است تا دراین‌باره به نکاتی چند اشاره کند.

1- بعدازظهر دیروز، ساعتی پس از آن که متن بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 5+1 از سوی آقای دکتر‌ظریف و خانم موگرینی قرائت شد، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با حضور از قبل اعلام شده در یک برنامه تلویزیونی، تفسیر و برداشت خود از سند مورد توافق وین را با ذکر برخی از بااهمیت‌ترین سرفصل‌های آن اعلام کرد. تفسیر اوباما از سند وین که باید آن را برداشت و تفسیر دولت آمریکا- چیزی شبیه فکت شیت- تلقی کرد در بسیاری از موارد با آنچه رئیس‌جمهور محترم کشورمان در گزارش تلویزیونی خود از محتوای توافق وین ارائه کرد، تفاوت‌های جدی دارد. این تفاوت که در مواردی نزدیک به تناقض است در متن گزارشی که ساعتی قبل از قرائت بیانیه مشترک از سوی وزارت امور خارجه کشورمان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و منتشر شد نیز به وضوح دیده می‌شود و از این روی، بیم آن می‌رود که ماجرای برداشت‌های متفاوت و متناقض طرفین از توافق لوزان در حال تکرار باشد و با ترفند تازه‌ای که آمریکا در آستین دارد، روبرو باشیم! و اما، از آنجا که برای ارزیابی سند یاد شده و تصویب نهایی آن مهلت چند روزه‌ای در نظر گرفته شده است، می‌توان و باید امیدوار بود که قبل از تصویب‌نهایی توافق یاد شده در مجلس شورای اسلامی و یا شورای عالی امنیت ملی کشورمان، این برداشت‌ها و تفسیرهای متفاوت از میان برداشته شود و مفاد توافق وین حالتی «شفاف» و «تفسیرناپذیر» پیدا کند.
2- اوباما در نطق تلویزیونی خود به محورهایی از توافق وین اشاره کرده و بر آن تاکید ورزید که پرداختن به تمامی موارد یادشده به درازا می‌کشد و در محدوده این نوشته محدود نمی‌گنجد، بنابراین از آن میان، تنها به بازخوانی چند نمونه بسنده می‌کنیم.
الف: این توافق همه خطوط کلی ما- بخوانید خط قرمزهای آمریکا- که در فصل بهار به چارچوب آن رسیدیم- یعنی همان توافق لوزان- را رعایت می‌کند.
ب: براساس این توافق، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی‌ اتمی به هر جا که ضروری تشخیص بدهند، دسترسی خواهند داشت. (یعنی بازرسی‌های فراتر از پروتکل و از هر جا در هر زمان!)
ج: آژانس همچنین به توافقی رسید که مطابق آن می‌تواند برای کامل کردن تحقیق درباره ابعاد نظامی احتمالی-PMD - دسترسی‌های مورد نیاز خود را داشته باشد.
د: تحریم‌های ضد ایران کم‌کم لغو خواهد شد و تدریجی خواهد بود.(این بخش از اظهارات وی با خط قرمز اعلام شده کشورمان مبنی بر لغو یکباره تحریم‌ها در تناقض آشکار است).
ه‍ : این توافق هماهنگ با سنت رهبری آمریکا در دنیاست!
و : دو سوم سانتریفیوژهای نصب شده ایران حذف خواهد شد.
و نمونه‌های دیگری درباره راکتور آب سنگین اراک، زمان 10ساله محدودیت‌های تحقیق و توسعه R&D  و از سرگیری چرخه غنی‌سازی ایران و...

3- تفسیر اوباما از سند وین- «جمع‌بندی» و یا «توافق» - در برخی از محورهای اساسی و بنیادین با تفسیری که رئیس‌جمهور محترم کشورمان از همین سند در نطق تلویزیونی دیروز خود ارائه کرد، نه فقط متفاوت بلکه متناقض است. به عنوان نمونه- و فقط نمونه - آقای روحانی تاکید می‌کند که تمام تحریم‌ها، حتی تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی، بانکی، بیمه‌ای، پتروشیمی، حمل و نقل، مالی و... یکجا در روز اجرای توافق لغو می‌شود، و یا می‌فرمایند؛ راکتور آب سنگین اراک با همان ماهیت آب سنگین و با ویژگی‌هایی که در توافق آمده تکمیل خواهد شد و...

http://media.tirpress.ir/2015/05/2015-05-14.LStDNkr.jpg

آقای دکتر روحانی در گزارش خود به مواردی نظیر آینده فردو، تعداد سانتریفیوژها و ... نیز اشاره داشت که با تفسیر ارائه شده از سوی باراک اوباما متفاوت است.
4- بدیهی است و بعید نیست که تفسیر اوباما از سند وین غیرواقعی بوده......  ادامه مطلب ...

شگفت انگیز ترین ویدئوکه تا کنون دیده اید؛ گیر افتادن مار در تله ی انکبوت و درگیری بی آنها

در سایت تدبیر و امید داشتم مطالب این سایت را می خواند که تصویری در چند رسانه ای آن قابل توجه بود و آنهم گیر افتادن ماری در تار عنکبوت و درگیری بین انها بود..

می توانید با ورود به این لینک این ویدئو  را ببینید.

http://tadbirvaomid.ir/fa/news/40197


http://www.1doost.com/Files/Pictures/1393/11/29/1424245438.jpg

تشکر رهبر انقلاب از رئیس جمهور و تیم هسته ای

رهبر معظم انقلاب در ساعتی پیش با رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت دیدار کردند و  از تلاش مذاکره کنندگان تشکر و آن را صادقانه و مجاهدت خواندند.

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/6/5/378988_545.jpg

عکس تزیینی می باشد