سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آقای وزیر با سند سخن بگویید؟!


پاسخ قاضی زاده ی هاشمی به سوالات نادر قاضی پور و فرصت تریبون مجلس به وی امکان استفاده از اهرم همیشگی حمله به بیمه ها برای توجیه پ مشکلات نظام سلامت را داد.



اما وزیر مدعی صداقت و حساس به امنیت روانی جامعه؛ بی اساس ترین ادعا را مبنی بر سه برابر بودن هزینه ی اداره ی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی که مصداق تشویش اذهان عمومی بیش از ۴۲ میلیون بیمه شده است، بدون ارائه ی یک برگ سند مطرح کرد؟! 


هر که الفبای مدیریت درمان را بشناسد  می داند که با وجود یکسان بودن مولفه های اصلی هزینه ای نظیر حقوق پرسنلی؛ ضریب کای تعیین حقوق پزشکان و تعرفه های پاراکلینیک در هر دو مرکز دانشگاهی و تامین اجتماعی ؛ امکان سه برابر بودن هزینه وجود نداشته و این ادعا را باید بسترسازی برای هدفی دیگر دانست؟!


جناب آقای قاضی زاده سوای از جذابیت رفتار جنابعالی در عرصه ی رسانه برای مردم عوام جامعه؛ باید به جنابعالی یاداور شوم که انتقادات پنج وزیر اسبق و شمار زیادی از اهل "مطالعه" به عملکرد جنابعالی در موضوع طرح تحول سلامت که آسیب های بسیار جدی به ساختار اقتصاد سلامت کشور وارد کرده از نگاه اقتصاددانان و جامعه شناسان به دور نبوده و امروز حتی بازنشستگان شریف کشوری و لشکری با نگاهی به سه برابر شدن حق السهم بیمه ی تکمیلی درمان و کوچک شدن سفره ی حقوق و عجز دولت در تامین حداقل  معاش این قشر فرهیخته دریافتند که این ادعای ارزان شدن خدمات درمانی که تنها مختص به بخش دولتی بوده و مبنای اظهارات جنابعالی برای دور افتخار زدن در این مملکت گردیده است؛ با خالی شدن جیب چه کسانی اجرا گردیده؟


جناب آقای قاضی زاده قدردان جوانانی باشید که به جای اختصاص بودجه برای اشتغال انها؛با تخصیص بودجه های رویایی به جنابعالی و تامین هزینه های غیرقابل مهار طرح پر از اشکالات اساسی تحول سلامت؛به شما جرات حضور در رسانه و بالیدن را دادند؟!


اقای قاضی زاده بیندیشید که بیش از ده هزار میلیارد تومان اوراق قرضه ای که با وجود چند برابر شدن اعتبار وزارتخانه شما و اخذ ده ها هزار میلیارد مالیات و عوارض از مردم که برای اجرای طرح تحول شما اختصاص یافت؛اگر به اشتعال جوانان این مرز و بوم تخصیص می یافت چندین خانواده دچار فروپاشی نمی شد و اسیر "طلاق" که ظاهرا نگران آنید؛ نمی شدند و چند دختر جوان راهی خانه  بخت می شدند؟


آنچه به شما توان اجرای طرح تحول سلامت با سیستم منسوخ پرداختی فی فور سرویس را داد،نه قدرت مدیریت و اثربخشی هزینه کر و بلکه خجالت بازنشسته ی عیال وار این مملکت به خاطر سفره ی محقرشان هست که اعتبار بخش درمان صندوق خدمات درمانی را پانصد درصد رشد داده و در اختیار شما قرار دادند و متاسفانه اعتبار بخش حقوق بازنشستگی صندوق خدمات درمانی را تنها صد درصد در طول پنج سال؟ تا جنابعالی از شق القمر اجرای یک طرح با خروار ها پول سخن بگویید؟!


آقای قاضی  زاده آنچه به شما اعتماد به نفس داد؛ نه خلاقیت و مدیریت جنابعالی؛ بلکه فریز شدن حقوق مرزبانان و غیور مردانی بود که نه با پورشه و... بلکه با موتور در مرزها مستقرند و دم بر نیاوردند؟! و متخصصین و پزشکان طرحی که محروم از مطب شده اند تا بار اصلی را به دوش بکشند و شما آمار ارائه بدهید به اعتبار بیفزایید؟ اما طنز ماجرا اینجاست که چندین ماه؛حقوق کارانه ی معوق این عزیزان را نیز بعد از دریافت از بیمه ها؛ در حساب دانشگاه نگه می دارید؟!


اقای قاضی زاده ی هاشمی اگر دلتان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی می سوزد لطفا چند ده هزار میلیاردی که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده و درآمد هدفمندی یارانه از خانواده ی بزرگ چهل و اندی میلیونی تامین اجتماعی به طرح تحول سلامت اختصاص یافت را به خودمان برگردانید؟!


آقای قاضی زاده؛رویکرد تهاجمی و خارج از شیوه ی مرسوم حقوق اداری که وزیر را ملزم به تعامل درونی با کابینه و حس مسئولیت مشترک با سایر وزرا نسبت به مردم می داند؛ سبب دلخوری فراوان کادر درمانی و فعالان کارگری و افت محبوبیت دولت گردیده است؟


آقای قاضی زاده؛برای بنده صداقت مهم است؛زیرا؛ به قضاوت تاریخ و نظر اهل فن و اهل عدالت و فرهیخته بیشتر از توده های عوام اهمیت می دهم؛وگرنه کارکرد "دروغ" را برای فریب عوام الناس  خوب می شناسم؛ اما به رسالتم در برابر تاریخ این مرز و بوم بیش تر از باندبازی ها و نگاه صرف مادی؛ "اعتقاد"و "ابرام" دارم.


ضمنا اخیرا تصویری از مطلبی در کانال تلگرامی وبدا در فضای مجازی نشر گردیده که بیانگر دادن سکه از سوی روابط عمومی جنابعالی به خبرنگاران برای درج تصویر جنابعالی در خبرها و ... داشته؛خواهشمندم جهت حفظ شئونات و حرمت خبرنگاران تکذیبیه صادر فرمایید و یا اینکه نام سکه گرفتگان را منتشر فرمایید تا آبروی اکثریت اهل قلم لکه دار نگردد.


مهدی اسفندیار

(فعال رسانه ای حوزه سلامت؛از نوع سکه نگرفته ها)



کانال؛ نه به عوام فریبی