سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

عضو کمیسیون آموزش :با نصف پول وزارت بهداشت , هرکس می توانست آموزش و پرورش را اداره کند؟

به گزارش تابناک, محسن سرامی نماینده ی مجلس معتقد است که دلیل اصلی مشکلات وزارت آموزش و پرورش, عدم توزیع مناسب بودجه در دولت می باشد, این نماینده ی مجلس گفته است اگر نیمی از پولی که به وزارت بهداشت داده‌اند را به وزارت آموزش,وپرورش می دادند , اداره ی این وزارتخانه به راحتی میسر بود.

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu6842.jpgدر همین حال مسعود پزشکیان نماینده ی تبریز و عضو کمیسیون بهداشت ودرمان نیز با غیرقابل قبول خواندن فاصله ی طبقاتی و شکاف در پرداختها عنوان کرد که برخی از همکاران من ماهی یک میلیارد تومان درآمد دارند و این مبلغ در شرایطی که یک معلم و یا پرستار تنها ماهی یک میلیون یا یک و نیم میلیون دریافت می کند, غیر قابل قبول است. 

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000291/nf00291965-2.JPG

در همین حال معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد که رفتار پزشکان و سازمان نظام پزشکی با مردم از بالا به پایین بوده و این امر سبب منزوی شدن بیش از پیش آنها در افکار عمومی گردیده است. در همین حال طبق اخبار منتشر شده, قرار است به جای استیضاح فانی, جلسه ای با حضور نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر آموزش و پرورش و استیضاح کنندگان در مجلس برگزار شود تا راهکارهای افزایش حقوق معلمان بررسی گردد تا بلکه با بدست آمدن راهی برای ترمیم حقوق ها, استیضاح فانی منتفی گردد.

توضیح: بودجه ی وزارت بهداشت در سال 93 عدد 31 هزار میلیارد تومان و بودجه وزارت اموزش و پرورش 21 هزار میلیارد تومان بوده است که  در جدول اشتباه درج شده است

پیروزی قاطع طیف مخالفان وزیر بهداشت در انتخابات نظام پرستاری

انتخابات نظام پرستاری با حواشی بی سابقه ای نسبت به ادوار قبل برگزار شد, البته به نظر اینجانب این حواشی با توجه به رویدادهای ماههای قبل از برگزاری انتخابات قابل پیش بینی بود, دعوایی که یک سر آن وزیر بهداشت و معاون پرستاری وزارتخانه و طرف دیگر آن دبیرکل خانه ی پرستار بود که از لحاظ امکانات و اختیارات و .... به هیچ عنوان قابل مقایسه نبودند , به هرحال به نظر می رسد که طبق اخباری که از منابع موثق به دست ما رسیده است, پیش بینی دو سال قبل وبلاگ سلامت از نگاه ملی در تغییر رئیس کل سازمان تمام پزشکی به حقیقت پیوست , اگرچه میرزابیگی بسیار زیرک" بهتر از هرکسی شرایط خود را فهمید" و در انتخابات شرکت نکرد، اما در  این میان شکست طیف نزدیک به میرزابیگی هم که با شکست سنگینی در سرتاسر کشور مواجه شدند, موضوع بسیار پر اهمیتی می باشد. به زعم بنده اشتباه بزرگ وزارت بهداشت در تقابل با شریفی مقدم و اتخاذ سیاست‌های تقابلی سبب شد که راه پیروزی طیف شریفی مقدم هموار و هموارتر شود. به هرحال سازمان نظام پرستاری جدید , قطعا متفاوت از گذشته خواهد بود و شاید این انتخابات پیامهای دیگری هم برای برخی ها ؟؟؟ داشته باشد و آن اینکه ایجاد فضای تحریم رسانه ای و ..... برای مخالفان دیگر مثل گذشته جواب نمی دهد و بهتر است منطق و عدالت و احترام جایگزین رابطه ی بالا به پایین شود.

http://khp.ir/picture/1/38639.jpg

شاید تنها فعالان و صاحب‌نظران اجتماعی بودند که از یکسال قبل به خوبی و به وضوح پیروزی پرستاران را پیش بینی می کردند. بخصوص با ردصلاحیت شریفی مقدم و برخی از اعضای خانه ی پرستار , به اعتقاد بنده عملا کلید نظام پرستاری دو دستی تقدیم جریان خانه ی پرستار شد. حالا با نشستن این طیف در سازمان نظام پرستاری، به اعتقاد بنده چنانچه رفتارهای سابق متولیان وزارت بهداشت با این طیف ادامه یابد , دیگر هزینه ها در همین سطح نخواهد ماند بلکه دولت باید در انتخابات آتی هزینه ی این دعوا را بدهد چه بسا که این دفعه باید کرسی ریاست جمهوری را واگذار کند؟ چه آنکه معتقدم سازمان نظام پرستاری بسیار بیشتر از سازمان نظام پزشکی و حتی انجمن صنفی معلمان و در سطح خانه‌ی کارگر در مناسبات سیاسی نقش آفرینی خواهد کرد و موضوع‌های که حائز اهمیت است، نزدیکی و قرابت فکری بین شریفی مقدم و دبیرکل خانه‌ی کارگر است که سبب هم افزایی عجیبی شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت. اما اگر آنچه این روزها احتمال کاندیداتوری میرزابیگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان می شود را جدی فرض کنیم باید این واقعه را بازی عحیب روزگار  نامید"شاید میرزا برای حضور بر بالین بیمار بدجوری دلتنگی می کند؟؟؟؟"


چماق متولیان طرح تحول بر سر منتقدین و رسانه ها


                     اسب طرح تحول سلامت با چوبی بر سر رسانه ها و منتقدین به کجا خواهد رسید؟

طرح تحول نظام سلامت؛ را باید بیشتر از اینکه یک طرح بنامیم ان را فکر باید نامید که بدون طی کردن مسیر تحقیق و مطالعه و اجرای آزمایشی به یکباره برای اجرا ابلاغ شد. در این مجال سعی دارم ایرادات و اشکالات اصلی این طرح را از زمان ابلاغ تا کنون بر شمرم که به نظرم راهکارها نیز در بطن این ایرادات نهفته است که البته امید اندکی می رود که کسی در وزارت بهداشت به این نکات توجه کند؟


http://pic.farsibooks.ir/2011/8/qorboon-chomaq-dood-keshet.jpg


 

نبود آمادگی برای همراهی با این طرح در داخل خود وزارت بهداشت

این طرح به قدری شتاب زده اجرا شد که حتی مدیران اجرایی نیز غافلیر شدند؛ شاید سخنان مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران و روسای بیمارستانها در آغاز شروع این طرح در جلسه ای مربوط به اجرای همین طرح قابل توجه باشد که در جلسه ای با همین منظور از نبود فارموکوپه ی این طرح و آماده نبودن سیستم his بیمارستانی به عنوان عامل اصلی پایش اطلاعات به عنوان دغدغه ی اصلی متولیان و مدیران بیمارستانها می شود یاد کرد تا اینکه سرانجام نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان اخرین منتقد شتاب زده بودن این طرح را یاداوری کردند.نبود هیچ نوع اطلاعاتی از چند و چون این طرح در مجامع علمی سبب شد که بسیاری از منتقدین ؛ نام طرح را به جای تحول سلامت ؛ طرح تزریق پول به نظام سلامت بنامند. اما از همه مهمتر این سئوال اساسی می باشد که چرا وزیری که بیش از همه به چالشهای اقتصادی حاکم بر وزارت بهداشت و نظام سلامت واقف بود در عمل دستیاران و همکاران خود را از میان کسانی برگذید که نام کارشناسان مطرح اقتصاد سلامت و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در میان انها دیده نمی شود؟؟حتی جای متخصین پزشکی اجتماعی که امیدی برای استقرار کلان نگری در حوزه مدیریت نظام سلامت می باشند نیز در ستاد وزارت بهداشت پررنگ نیست؟؟

ادامه مطلب ...

اولین داوطلب پیوند سر در دنیا قرار است خود را به دست تیغ جراحی بسپارد

اولین داوطلب پیوند سر ، خود را برای شگفت انگیز ترین جراحی تاریخ آماده می کند

والری اسپریودونوف روسی که از یک بیماری کشنده ی ژنتیکی رنج می برد قرار است خود را به جراح مشهور و مدعی پیوند سر انسان به نام دکتر سرجینو کاوانارو بسپارد.

دکتر کاناوارو در این باره می‌گوید: «علم مدرن در حال حاضر دارای تمام تکنیک‌های مورد نیاز برای پیوند سر به بدن اهدا کننده است. این شامل قطع سر هر دو فرد دهنده و بیمار است که باید به طور همزمان با استفاده از تیغه‌های فوق‌العاده تیز برای یک برش تمیز انجام شود. سپس سر بیمار را در بدن فرد دهنده قرار می‌گیرد و باید با شکل سحرآمیزی آنها را به هم متصل کرد. شاید بتوان از یک ماده چسب به نام «پلی اتیلن گلیکول» این دو سر طناب نخاعی را به هم متصل کرد. در این حالت احتمالا بیمار تا التیام زخم‌های این دو ناحیه به مدت ۴هفته در کما قرار دارد و بعد از بیدار شدن باید بتواند بدن و صورت خود را حرکت دهد و حتی بتواند با صدای خودش صحبت کند.»

اما جالب است بدانید ۴۰ سال پیش دکتر «رابرت وایت» این پیوند را روی یک میمون انجام داد که متاسفانه این میمون بعد از ۸ روز درگذشت و این دکتر به دلیل انجام این عمل غیراخلاقی محاکمه شد.

تاکنون دکتر کاناورو نتوانسته است همکاران تیم پزشکی خود را پیدا کند زیرا بسیاری از پزشکان ایده ی وی را یک ایده ی فانتزی می دانند و غیرقابل اجرا  ؟؟؟                                                                                      

تصویر پرواز واقعی پراید در کهکلیوه و بویر احمد

پرواز پراید در کهکیلویه و بویر احمد + تصاویر


این حادثه ی نادر خودروی پراید توانست با پرواز کردن بر این صخره فرود آید این تصویر در جاده ی بابا میدان به یاسوج در استان کهکیلویه و بویر احد اتفاق افتاده است.

http://iranfn.ir/wp-content/uploads/2015/06/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF.jpg

تصاویر کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر در اثر سقوط اتوبوس اتباع عراق به دره در جاده ی چالوس

این اتوبوس که متعلق به زائرین عراقی بود ؛ قصد داشت به طرف شهر رامسر حرک کند که در میانه راه به دره ای ۲۵۰ متری سقوط کرد و ۲۵ کشته و ۱۵ مجروح بر جاگذاشت.

http://iranfn.ir/wp-content/uploads/2015/06/resized_504192_208.jpg


http://iranfn.ir/wp-content/uploads/2015/06/resized_504189_877.jpg


پدیده ی جنین در جنین چیست؟

تصور کنید، نوزادی به دنیا بیاید و در شکمش، جنین دیگری داشته باشد! ممکن است فکر کنید که طفلک دخترک در شکم مادرش باردار شده، ولی نکته اینجاست که نوزاد پسر است.
این اتفاقی است که اخیرا در شیلی رخ داده( 24 نوامبر 2006) و نوزاد پسری با یک جنین در شکمش متولد شده است. پزشکان هم در اولین فرصت این نوزاد دومی ‌را به دنیا آوردند ولی این جنین زنده نماند.

جنین تازه به دنیا آمده حامله بود !!!پزشکان می‌گویند، این نوزاد دچار پدیده جنین در جنین (FETUS IN FETUS) شده است و در دوران بارداری مادر، جنین فرعی وارد بدن جنین اصلی شده و در بدن او رشد کرده است و در نهایت، جنین اصلی یعنی همین پسر بچه با یک جنین در داخل شکمش متولد شده است.
پزشکان بیمارستان هرنان هنریکوئز(HERNAN HENRIQUEZ) شهر تماکو(TEMUCO) در شیلی، مدتی قبل از تولد این نوزاد، با تصویر برداری از جنین، متوجه وجود یک جنین 10 سانتی‌متری در بدن جنین اصلی شده بودند.
جنین فرعی چهار اندام و یک ستون فقرات ناقص داشت، اما سر نداشت. به همین خاطر هیچ امیدی به زنده ماندنش نبود.
بعد از تولد نوزاد اصلی، پزشکان او را جراحی کردند و جنین فرعی را از شکمش خارج کردند. در حال حاضر نوزاد پسری که هنوز نامی ‌برایش انتخاب نشده، زنده و سالم است.
دکتر ماریا آنجلیکا بلامر، رئیس بخش نوزادان بیمارستان هرنان هنریکوئز، در این باره می‌گوید: «این یک مورد نادر است. ولی خیلی خطرناک نیست، چون قابل درمان است. این نوزاد پسر هم جراحی شد و اگر مشکل خاصی برایش پیش نیاید، حتما زنده خواهد ماند.

پدیده مشابهی چندی پیش در هند رخ داد :
چندی پیش گزارشی از مردی که به نظر می رسید باردار است منتشر شده است. شکم این مرد که سانجو باگات (Sanju Bhagat) نام دارد به طور ناگهانی ورم کرده و به نظر می رسید که در حال زایمان می باشد.

http://www.hammihan.com/users/status/thumbs/thumb_HM-2013416637982566751374348020.1763.jpg
او که در شهر ناگپور (Nagpur) در هند زندگی می کند میگوید در تمام طول زندگی از شکم متورم و بزرگ خود احساس خجالت و ناراحتی می کرده است، ولی بالاخره یک شب ناراحتی ظاهری او به نگرانی بسیار بزرگتری تبدیل شد و او را به سرعت راهی بیمارستان کردند.

در ابتدا پزشکان فکر می کردند که غده سرطانی بزرگی در شکم باگات وجود دارد بنا براین تصمیم به جراحی و خارج سازی آن از شکم مرد گرفتند. پزشکان فکر می کردند که این تومور به قدری بزرگ است که به دیافراگم وی فشار وارد آورده و تنفس او را با مشکل روبه رو کرده است.


ولی آنها پس از آغاز جراحی متوجه پدیده عجیبی شدند که تا کنون با آن برخورد نداشتند، بعد از شکافت عمیق شکم مرد یک گالن حاوی مایعات در شکم او پاره شد و سپس اتفاق بسیار عجیبی رخ داد که حیرت همگان را برانگیخت.

پزشکان متوجه تعداد بسیار زیادی استخوان در داخل شکم مرد شدند، در ابتدا یک عضو از بدن و سپس عضو دیگری، مقداری مو، یک فک و قسمتهایی از اعضا تناسلی را از شکم مرد خارج کردند.

در داخل شکم باگات یک موجود ناقص وجود داشت که پا و دست کاملا شکل گرفته و کامل با ناخن های بسیار بلند داشت.

در ابتدا به نظر می رسید که این مرد هندی باردار بوده و بچه ای در شکم خود پرورش داده ولی گروه پزشکی بیمارستان هند متوجه شدند که برادر دو قلوی باگات در شکم وی قرار داشته که به تدریج در شکم او رشد پیدا کرده و به قدری بزرگ شده که زندگی او را در خطر انداخته است...  ادامه مطلب ...