سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آقای روحانی نامه باسوادها را چگونه دریافت می کنید؟

دولت آقای روحانی اکنون یکسال است که مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفته است، این دولت از بدو روی کار آمدن تا کنون تعامل و همفکری با سایر دستگاهها را در پیش گرفته است و به برخی از وعده های خود به درستی عمل کرده است و در یک کلام باید گفت که دولت به خوبی می داند که شانسی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری اینده ندارد مگر اینکه هیچ فضایی برای کم کاری نداشته باشد، زیرا به خوبی می داند که در انتخابات گذشته ی ریاست جمهوری، روی کار آمدن اقای روحانی، محصول یک تفاهم میان جریانهای اصولگرا و کارگزاران و اصلاح طلب بوده است (که البته تاکید دارم که حتما نام هر سه جریان را نام ببرم زیرا کنار نکشیدن افرادی نظیر اقای دکتر ولایتی به شدت به نفع اقای روحانی تمام شد زیرا بخشی از ارای اقای قالیباف را این تیپ از افراد به سبد خودشان کشاندند.) به همین خاطر این دولت در وضعیت بسیار شکننده ای از نظر توانایی در اخذ مجدد اقبال عمومی دارد؛ قیاس خیلی ساده ی این گفته را می توان به همراهی مردم با دولت آقای خاتمی در دوره اول در زمانی که نفت به زیر هفت دلار سقوط کرد به نسبت این همکاری با دولت آقای دکتر روحانی در انصراف مردم از یارانه ها اشاره کرد. در این میان باید به عدم ثبات گروهای سیاسی ایران در حرکت بر روی یک مدار معین اشاره کرد زیرا اصلاح طلبان در ادوار مختلف ثابت کرده اند که چیزی از برادران اصولگرای خود در از بین بردن ائتلاف ها و  اشتراکات ندارند و مثالی بهتر از این نخواهیم داشت که، آقای خاتمی مجبور شدند نامه سرگشاده به آقای عارف بنویسند تا وی را از ادامه کاندیداتوری منصرف کنند، که معنای این نامه سوای از اعقاد قبلی اقای خاتمی به خوبی بیانگر این مطلب است که حرفهای درگوشی جواب نداده است و آقای خاتمی برای اینکه برای فردای تاریخ نگاری سیاسی خود بتوانند از خود در نزد افکار عمومی طرفداران جبهه اصلاحات رفع اتهام کنند این  نامه را نوشته است.

 معتقدم که وضعیت دولت جناب آقای دکتر روحانی در موضوع اعتماد عمومی و نیز باور مردم از عملکرد این دولت خیلی مطلوب نیست به خصوص در حوزه هایی مثل اشتغال و مسکن و برخورد با مفاسد اقتصادی.

ادامه مطلب ...

داعشی‌ های قلم به دست ایرانی؟!

چند روز پیش یکی از نقطه نظراتم را در وبلاگم در مورد پرونده استیضاح فرجی دانا نوشتم, هنوز چند زمانی از روی سایت رفتن این مطلب نگذشت که یکی گفت: این بابا ( بنده) هاشمی چی تیر است؟ یکی گفت: نه اصولگراست و فرصت شناس؟ یکی گفت داره می چرخه؟ یک گفت: نه حالا با این شناسنانه اصولگرایی که داره کجا می خواد بچرخه؟ از خودشونه؟

با شنیدن این سخنان دلم پر خون شد که خدایا این چه شرایطی هست که بر این کشور و بر این فرهنگ دارد مستولی می شود؟ مگر اصولگرا بودن به این معناست که هر کاری عده ای از این اصولگرایان انجام می دهند را تایید کنم؟ مگر استیضاح شیخ الاسلامی را اصولگرایان رقم نزدند؛ آیا نظر رهبر معظم انقلاب بر این نبوده است که این موضوع تا این حد هم لزومی نداشت که پیگری شود؟ 

ادامه مطلب ...

استیضاح فرجی دانا تلخ تر از زهر؟

این روزها بحث استیضاح فرجی دانا در روزنامه ها و رسانه های مجازی به شدت دنبال می شود، در  میان مردم نیز این بحث پیگیری می شود، اما چرا می گویم تلخ تر از زهر؟ دلیلش این است که در میان مردم این موضوع جا افتاده است که جرم وزیر نه انتصابات سیاسی و .... بلکه صرفا به دلیل منافع برخی از افراد در مجلس این کار در شرف وقوع است.

ادامه مطلب ...

روزه گرفتن را برای کاهش وزن انتخاب نکنید.

برخی از افراد متاسفانه گمان می کنند که روزه داری برای لاغری گزینه خوبی است در حالیکه هرگز چنین نیست زیرا روزه داری به مدت طولانی و با هدف کم نمودن از میزان غذا علاوه بر اینکه می تواند باعث اسیب به بدن شود بلکه می تواند بدن را دچار فقر املاح و پروتئین ها کند و از آن بدتر برخی از افراد تصور می کنند که با کم خوردن؛ مثلا 48 در  ساعت متوالی می توانند خیلی سریع لاغر شوند در حالیکه این لاغری بسیار موقت بوده و می تواند باعث حرص و ولع به خوردن بیشتر و تبعات بدتری برای فرد باشد. باید یادمان باشد که هر مردی باید حداقل روزانه به طور متوسط 1400 کالری دریافت کند و هر زنی باید 1000 کالری دریافت کند. کمتر از این دریافت کالری باعث می شود که متابولیسم بدن دچار مشکل شود و کارایی بدن دچار اشکال شود، ضمن اینکه برخی از املاح و مواد معدنی در ذخیره های چربی بدن اصلا موجود نیستند و در غذاهای روزانه هستند و ناتوانی بدن از دریافت این املاح می تواند بسیار برای پوست و مو و حتی برای خونسازی و کارکرد صحیح اعضایی مثل قلب و کلیه و مغز مخرب باشد. با این توضیحات بدانید که هیچ چیز برای لاغر شدن و کاهش اضافه وزن، بهتر از یک رژیم غذایی متعادل و افزودن بر توده عضلانی بدن از طریق ورزش نیست.

جناب دادستان کجایید, جای شما خالیست! چشمان ما منتظر!

یکسال گذشته از کار وزارت بهداشت که با سیاستهای طرح تحول سلامت صدای بسیاری از نمایندگان مجلس و نمایندگان صنوف مختلف علیه دولت بلند شد و در نهایت دستگیری پرستاران و حاشیه های فراوان برای نظام سلامت ایجاد شد, اینبار و در تیر و مرداد 93 وزیر بهداشت ضمن تشکیل جلسه با وزیر  

ادامه مطلب ...

عجب قداستی دارد این جامعه پزشکی؟؟؟؟!!

در مورد جامعه پزشکی توی این سالها حرف و حدیث فراوان است از زیر میزی گرفته تا عدم حضور در شیفتهای کاری و کم بودن ساعت کاری و عدم نظارت بر .... تا حالا که بحث فروش کلیه به اتباع خارجی مطرح شده است, اما تمامی اینها سبب نمی شود که یکی در این نظام سلامت پیدا شود و لااقل برای خود جامعه پزشکی هم شده یک دستی به این وضعیت بغرنج و زشت و زننده بکشد 
ادامه مطلب ...

ماده ای با اعتیاد آوری بیشتر از مرفین که خانوادگی و با مجوز رسمی مصرف می شود.

شاید برای شما غیرقابل باور باشد برای شما که پدر خانواده هستید و برای شما که مادر و یا برادر بزرگتر خانواده هستید, برای شما که سالهای سال با پسر و یا دختر و یا خواهر و برادرتان نشسته اید و قلیان مصرف نموده اید که بشنوید این وسیله از مرفین هم خانمان سوزتر است, برای شما که بدانید این قلیان خوش خط و خال حدود 7000 نوع ماده سمی وارد بدن انسان می کند و از آن بدتر در ایجاد 22 نوع سرطان نقش اول را دارد و از آن بدتر بدانید که اعتیاد به قلیان از اعتیاد به مرفین به مراتب بیشتر و سخت تر است..... حالا دوست دارید که خانوادگی پای این افیون بنشینید؟؟؟