سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

حیرت آور و تکان دهنده از پشت پرده ی ابتذال در صنعت سینمای ایران... پیشنهادهای وقیحانه...

بازیگرانی که به ابتذال سینمای ایران اعتراف کرده اند

به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز، ابتذال در سینمای ایران بیش از دو دهه است که به موضوع روز تبدیل شده و امروز علاوه بر مشکل فیلم های مسئله دار و دیالوگ های نا به هنجار و خارج از عرف که نقد بسیاری از افراد و حتی بازیگران را به دنبال دارد، پشت پرده مفسده پیشنهادات بی شرمانه به بازیگران نیز وجه جدید این ابتذال شده است.

موضوع فساد در سینمای ایران اولین بار توسط پرستو صالحی یکی از بازیگران زن در سال ۹۱ مطرح شد و این مهم در حالی بود که سال ۸۹ فریدون جیرانی در اظهاراتی تلخ و تکان دهنده ای به وضعیت سینمای مبتذل در ایران اشاره کرد و گفته بود: یک صحنه رقص در سینمای ما جواب می دهد و به فروش کمک می کند.

پرستو صالحی

وی در سال ۹۱ در صفحه فیسبوک خود نوشت:....... 

ادامه مطلب ...

نه گاف خنده دار سریال معمای شاه در تلویزیون تا به امروز.....

نه گاف جالب کیمیا و معمای شاه

گاف های تاریخی در ساخت محموعه های تلویزیونی بخش جدا نشدنی از آن است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر فیلم های ساخته شده در جهان نیزغیر قابل انکار است پخش دو مجموعه تاریخی در تلویزیون و در شبکه خانگی این روز ها هم گاف های جالبی دارند که شاید خیلی از ماها در نگاه اول متوجه آن نشده ایم... در ادامه ببینید و بخندید..  ادامه مطلب ...

گزارشی تکان دهنده از دلالی صیغه در تهران، شغلی پردرآمد برای سوء استفاده کنندگان از وضعیت نابسامان اجتماعی ایران

هر روز نتایج مخرب بی توجهی به حوزه ی فرهنگ و اندیشه و مسایل اجتماعی در حال نمود پیدا کردن است و مثل همیشه شوک های خبری مردم را دچار حیرت می کند و بعدها موضوع تبدیل به امری عادی می شود. درست مثل روزهایی که نام هرویین برای ما غیرعادی بود و بعدها عادی شد و درست مثل روزهایی که نام کراک و اکستازی و شیشه و .... که هر روز برای ما عادی می شود تا بدانیم که هیچ کس متولی مسایل اجتماعی ما نیست و این کشتی سرگردان هر روز به صخره ای می خورد و از صدای مهیب برخورد آن مردم به خواب رفته وحشت زده بلند می شوند و دوباره می خوابند. این روزها گزارش دلالی صیغه که در سایت خبری سلامت نیوز درج شده است بسیار تکان دهنده بوده و باعث حیرت همگان شد و این سوال را برای همه ی بیدارماندگان ایجاد کرد که آیا این کشتی سکان داری دارد؟ 

تن فروشی که در حال رسمیت پیدا کردن است و از تن فروشی ساعتی تا روزانه و ماهیانه و .... از رسمیت بخشیدن به فحشا تحت عنوان اجاره ی شش ماهه منزل و .... ی دانم که چگونه این همه زشتی را باور کرد و نمی دانم هایی که آدمی می ماند که آن را باور کند یا اینکه بپندارد که درست مثل یک خواب و یا کابوس به زودی بیدار می شود و کشور اباد و خانواده های مستحکم و دختران و پسران اینده دار و با نشاط را می بیند و نه هجوم کراک و شیشه و ..... دون اینکه بخواهم بیشتر از این به این درد جانسوز بپردازم شما را دعوت می کنم تا از این لینک یکبار یکبار دیگر به صخره بخورید و بیدار شوید. بد نیست حتی اگر خوب آلوده باشید.


 http://www.salamatnews.com


دکتر محسن نبیونی مدیرکل سابق تامین اجتماعی به جمع نامزدهای انتخاباتی پیوست

دکتر محسن نبیونی مدیرکل سابق درمان تامین اجتماعی استان تهران با ثبت نام در حوزه ی انتخابیه اراک و خنداب و کمیجان به جمع نامزدهای انتخابات مجلس دهم پیوست. وی در دوره ی مدیرعاملی دکتر حافظی ؛ به سمت مدیرکل درمان تامین اجتماعی اجتماعی استان تهران که بزرگترین مجموعه ی درمانی تامین اجتماعی کشور می باشد منصوب شد. مدیریت وی به عنوان مدیری عملگرا شناخته می شده است که قاطعیت و جسارت را  از خصوصیات بارز وی یاد می کنند. نبیونی از سوی قاضی مرتضوی عزل شد و در دوره ی ..  ادامه مطلب ...

اگر جرات دارید بر روی این فرش ایرانی راه بروید..... فرشی بی نظیر که تا کنون ندیده اید؟؟؟

این فرش طوری طراحی شده استکه گمان می کنی در مرکز آن یک حفره ی بزرگ و چاهی عمیق وجود دارد..


پیش بینی های سلامت از نگاه ملی از نتایج انتخابات دو مجلس در ایران

وبلاگ سلامت از نگاه ملی که نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و بسیاری از تحولات سیاسی و اقتصادی  را به درستی پیش بینی کرده است. اقدام به اعلام پیش بینی خود از نتایج دو مجلس آینده ی خبرگان و شورای اسلامی نموده است.

در مجلس خبرگان ؛ با توجه به روند فرایند تایید  صلاحیت ها؛  آنانکه موفق به عبور از فرایند احراز صلاحیت می شوند باید گفت که تغییر در ترکیب فعلی خبرگان در حد سی درصد رخ خواهد داد ولی ریاست مجلس خبرگان همچنان با آقای آیت الله یزدی یا فردی همسو با وی خواهد بود. شاید بهتر است که دقیق تر بگوییم. در نهایت با ترکیب  شصت به چهل بازهم این آیت الله یزدی یا طیف وی خواهد بود که مورد اعتماد مجتهدین خبرگان قرار خواهد گرفت و ریاست مجلس خبرگان را برعهده خواهند داشت.

در مجلس شورای اسلامی باید گفت که ترکیب مجلس کمی به طرف دولت تغییر خواهد کرد و در این مجلس دیگر خبری از تندروهای جبهه ی پایداری نخواهد بود و مجلس بازهم در ید اصولگرایان معتدل باقی خواهد ماند و اقلیت اصلاح طلبان در این مجلس بسیار قوی و موثر ظاهر خواهند شد.  دلیل اصلی این پیش بینی نیز به دو نکته ی اساسی برمی گردد و آ ن اینکه دولت اقای روحانی نتوانسته است همچون دولت آقای خاتمی؛ مردم را نسبت به اقدامات خود در داخل کشور متقاعد و راضی نگه دارد و بار تمامی مشکلات ناشی از ندانم کاری های دولت در عرصه ی اقتصادی با افزایش ارزش افزوده و عوارض ها و بسیاری از محصولاتی چون بنزین و نان و ... بر دوش مردم افتاده است. در واقع آن شور و هیجانی که در مردم برای شکرت در انتخابات شوراهای اول و مجلس ششم  و کمک به تغییر ترکیب مجلس برای ساختن یک مجلس همراه با دولت در کشور وجود داشت به هیچ عنوان در شرایط فعلی متصور نیست و از سویی دولت در فرایند مبارزه با فساد اقتصادی بسیار ضعیف و کم اثر برخورد کرده است و به هیچ عنوان توقعات مردم را براورده نکرده است. با این وجود باید گفت که باز هم دنیا به کام علی اردشیر لاریجانی خواهد بود که ریاست مجلس را از آن خود کند، تا دکتر عارف همان حالی را داشته باشد که حداد عادل بغض الوده در مجلس نهم تجربه کرد.

بیماری هایی که با دیدن و شنیدن آنها از بابت نعمت سلامت سر به سجده خواهید گذاشت؟ افراد زیر هجده سال نبینند.

توصیه می شود که افراد زیر هیجده سال و افردا دچار بیماری های قلبی این تصاویر را نبینند.


مردی که در ۱۵ سالگی زانوهایش جراحی شده بود ، اکنون دچار بیماری عجیبی شده است. از دستان و پاهای این مرد، مانند درختان ریشه درآمده است! این مرد ۳۵ ساله که دِدِ نام دارد به خاطر رویش ریشه از دستها و پاهایش به مرد درختی مشهور شده است. متخصصان می گویند از هر یک میلیون نفر احتمال این بیماری تنها در یک نفر وجود دارد. علت این واقعه عجیب(HPV) عنوان شده است. به خاطر رویش ریشه از دستها و پاها و عدم توان کاری مرد ۳۵ ساله شغلش را از دست داد. بعد از آن نیز زنش وی را ترک کرد و با دو بچه اش تنها گذاشت.

دِد مجبور شد در نهایت فقر دو فرزندش را بزرگ کند. فرزندان او، حالا در سن نوجوانی هستند.

اما یک پزشک آمریکایی به نام دکتر «آنتونی گاسپاری» ................... لطفا چنانچه زیر هجده سال هستید این تصاویر را نبینید... و قسمت ادامه را کلیک نکنید.........بعد از اینکه در شبکه تلویزیونی دیسکاوری یک برنامه مستند درباره این بیماری عجیب ساخته شد و به نوعی درگیر ساخت این فیلم مستند شد، تصمیم گرفت به آقای «دد» کمک کند. این متخصص پوست به دهکده دِد در جنوب جاکارتا رفته است و ادعا میکند که بیماری وی را تشخیص داده و میتواند درمانش کند.

بعد از آزمایش نمونههای ضایعات و خون آقای دِد، دکتر گاسپاری تشخیص داد که ضایعات پوستی این بیمار، ناشی از ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. عفونت با این ویروس بسیار شایع است، ویروسی که در مبتلایان، زگیل ایجاد میکند.

اما چرا ضایعات پوستی آقای دِد به جای زگیلهای معمولی به این ترتیب تظاهر پیدا کردند؟ معلوم شد که این بیمار، نوعی مشکل ژنتیکی داشته که باعث اختلال در سیستم ایمنیاش میشده و در نتیجه سیستم ایمنی وی قادر به مقابله و محدود کردن HPV نبوده است.

تعداد گویچههای سفید خون دِد، آنقدر پایین بود که در ابتدا دکتر گاسپاری تصور کرد که وی مبتلا به ایدز است اما آزمایشات چنین چیزی را تأیید نکردند. اختلال ژنتیکی این بیمار بسیار نادر است و احتمال داشتن آن کمتر از یک در میلیون است.

الفانتیازیس یا فیلاریازیس لنفاوی


دست جهان : لیو هوآ به خاطر بیماری نادرش به نام
( شبیه به فیلاریازیس )
بزرگترین دست جهان را داشت

بیماری ایست که توسط نوعی انگل به نام [. ایجاد میشود و این انگل از طریق نیش پشه انتقال می یابد. ۱۲۰ میلیون نفر از مردم در سرتاسر دنیا را آلوده کرده است و ۴۰ میلیون نفر از آنها به سختی درگیر این بیماری هستند. زمانیکه یک پشه ماده، شخصی را نیش میزند ممکن است این انگلی کهنامیده میشود را به درون خون شخص تزریق کند. میکروفیلاریا در مدت زمان کمی به سرعت تکثیر و در تمام رگهای خونی بدن فرد منتشر میشود و حتی ممکن است چندین سال در بدن فرد آلوده زندگی کند. علایم این بیماری اغلب تا سالها بعد از عفونت خود را بروز نمیدهند. این انگل ها در رگهای خونی جمع و روی هم انباشته میشوند و به این ترتیب گردش و جریان خون را مختل می کنند و در بافتهای اطراف یک نوع مایع را تولید و روی هم انباشته میکنند. علایم قابل رویت این بیماری ورم بیش ازاندازه بازوها، پاها و سینه هاست.

پروگریا یا پیری زودرس کودکان

یک بیماری نادر است که تنها 35 تا 45 نفر در جهان به آن مبتلا هستند. کودکانی که با این اختلال به دنیا میآیند اغلب در سن 13 سالگی می میرند. در این بیماری اندام های کودک به سرعت پیر می شود و نشانههای پیری مانند ریزش مو، چروک های پوستی و بیماری های قلبی و پوکی استخوان در او بروز می دهد.

آرگیریا یا بیماری پوست آبی رنگ

در دهه ی 1960 در ایالت کنتاکی آمریکا خانوادهای بزرگی زندگی می کردند که پوست بدن آنها به بود و از این جهت آنها را " خانواده ی آبی " می نامیدند. این ویژگی در این خانواده نسل به نسل منتقل می شد.

14 سال پیش، یعنی التهاب و قرمزی و خارش پوست بدن شده بود. اما او به جای مراجعه به پزشک، شروع به خوددرمانی کرد و از نقره کلوئیدی برای درمان بیماریاش استفاده کرد. او هم را میخورد و هم آن را به صورت موضعی بر پوست بدنش میمالید.

مصرف این دارو به صورت تدریجی باعث تغییر رنگ پوست آقای کاراسون شد، این تغییر رنگ آنقدر تدریجی بود که خود و اطرافیانش تا مدتها متوجه آن نشده بودند. تا اینکه دوستانی که چند ماه او را ندیده بودند، متوجه تغییر رنگ شدند و از کاراسون پرسیدند که چه بر سر خود آورده است.

پیکا

افرادی که به مبتلا هستند اشتهای سیری ناپذیری برای خوردن مواد غیر غذایی مانند خاک، کاغذ و یاچسب دارند. اگرچه گفته می شود که این بیماری با کمبود مواد معدنی مرتبط است اما متخصصین برای این بیماری هیچ دلیل و یا درمانی پیدا نکرده اند.

پورفیریا یا حساسیت به نور خورسید

افرادی که دچارهستند در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدن آنها تاول می زند. در افسانه ها این بیماری را با ومپایر ها مربوط می دانند، هرچند که مبتلایان به این بیماری نه در تابوت می خوابند و نه خون می نوشند !

سندرم آلیس در سرزمین عجایب

که کوتاه شده (Alice in wonderland syndrome ) است، یک اختلال عصبی است که با تاثیر بر روی بینایی فرد باعث می شود که انسانها، حیوانات و دیگر اشیاء کوچکتر از اندازه واقعی شان دیده شوند. وقتی این افراد در یک زمان به چند شیء نگاه می کنند ، اشیایی که مشاهده می شود، دور از هم یا خیلی نزدیک به هم دیده می شوند. مثلا ممکن است این افراد یک حیوان خانگی مثل سگ را به اندازه یک موش ببینند. این شرایط در حالتی از میدان بینایی اتفاق می افتد که چشم ها به درستی ایفای نقش نکنند و تفسیر مغز فقط از اطلاعاتی است که از چشم ها عبور می کنند.

خطوط بلاسکو


یک پدیده ای در آناتومی انسان است که برای اولین بار در سال 1901 توسط یک متخصص پوست آلمانی به ناممطرح شدند الای نامرئی هستند که در دی-ان-ای انسان ها ثبت شده اند. این خطوط در افرادی که دچار بیماری های پوستی می شوند نمود خارجی پیدا می کنند و بر روی قسمت هایی از ستون فقرات، سینه، شکم به صورت خطوط باریکی به شکل "V" و "S" پدیدار می شوند.

سندرم جسد متحرک

افرادی که به مبتلا هستند مدام تصور می کنند که کنترل بدن خود را از دست داده اند یا اینکه مرده اند و تبدیل به یک جسد متحرک شده اند. در نوع پیشرفته ای از این بیماری روانی، فرد حتی بوی تعفن جسد خود و کرم هایی که بر روی آن جابه جا می شوند را حس می کند.

درماتوگرافی یا بیماری پوست های فوق العاده حساس

بیماری نادر پوستی است که به شدت پوست را در مقابل خراشیدن حساس می کند. پس از خارش خفیف یا کشیدن آرام یک جسم بر روی بدن، یک واکنش پوستی پس از یک تا سه دقیقه روی میدهد که ( پوست نگاری ) نامیده میشود. نخست در محل تحریک، قرمزی ایجاد شده و سپس لکه های کهیری آشکار میشود. در زنان جوان این مشکل بیش از دیگر افراد دیده میشود. شما می توانید بر روی پوست این گونه افراد با انگشت جمله ای را نوشته وآنگاه ظاهر شدن جمله خود را ببینید.

ویتیلیگو یا بَرَص، پیسی، لک و پیس

یک اختلال تولید رنگدانه است که در آن ملانوسیتها ( سلولهایی که رنگدانه تولید میکنند ) در قسمتهایی از پوست، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب شدهاند. در نتیجه لکههای سفید پوست در نواحی مختلف بدن ظاهر میشوند. مویی که در نواحی مبتلا به برص رشد میکند معمولاً سفید میشود.

علت بیماری برص شناخته نشده است، اما پزشکان چندین نظریه متفاوت مطرح کردهاند. یک تئوری این است که افراد پادتنهایی ( آنتیبادیهایی ) تولید میکنند که ملانوسیتهای بدن خودشان را تخریب میکند. تئوری دیگر این است که ملانوسیتها خود به خود تخریب میشوند. در نهایت بعضی افراد گزارش کردهاند که یک رخداد منفرد از قبیل آفتاب سوختگی یا فشار روحی باعث بروز برص شده است ولی مورد اخیر از نظر علمی ثابت نشدهاست.

حدود یک تا دو درصد جمعیت دنیا یا ( ۵۰-۴۰ میلیون نفر )، به بیماری برص مبتلا هستند. ۹۵٪ افراد قبل از ۴۰ سالگی علائم را نشان دادهاند. بیماری تمام نژادها و هر دو جنس را یکسان تحت تأثیر قرار میدهد.

طاعون رقص1518


نوعی جنون رقص هست که در سال 1518 در استراسبورگِ فرانسه و قسمت هایی از روم اتفاق افتاد. زنی شروع به رقص کرد و دیگران هم او را همراهی کردند و سرانجام به 400 نفر رسیدند. در این بیماری شخص آنقدر می رقصد که در نهایت از خستگی و یا حمله قلبی می میرد.

ایکتیوزیس دلقکی یا نوزاد دلقکی

بیماری ایست که موجب می شود تا نوزاد ظاهر عجیب و منحصر به فردی در زمان تولد داشته باشد. ظاهر پوست و ماهیت کشنده بیماری سبب شده است تا جنین دلقکی نامگذاری شود اما از آن جا که امروزه بقای برخی از مبتلایان امکان پذیر است عنوان H.I مناسبتر به نظر می رسد. شیوع بیماری 1 در 300000 مورد ذکر شده.

اصطلاح دلقکی به دلیل حالت صورت این نوزادان و دهان مثلث شکل آنها به کار برده می شود. دهان نوزاد باز و به پایین و طرفین کشیده شده و لبخند لوده را تقلید می کند.

سندرم موهای شانه نشونده

شکل کلینیکی اولین بار توسط دوپر توضیح داده شد که با نقص واضح در ساقه مو مشخص می شود. از آن به بعد تعدادی مورد از این بیماری گزارش شد که تحت عنوان موی Spun-glass ( شیشه تاب خورده ) معروف است. یکی دیگر از نامهای آن کلمه « کانال 3 گوشی» است که به دلیل شکل میکروسکوپی 3 گوش آن است. این بیمای یک بیماری ژنتیکی است.

این اختلال در سن 3 ماهگی تا 12 سالگی مشخص می شود. موها از نظر مقدار و حجم و همچنین از نظر طول نرمال است ولی شکل بیمار گونه و وحشی آن مانع شانه زدن آن می شود. در بعضی موارد تلاش برای شانه کردن باعث شکستن مو می شود. موها غالباً به رنگ بلوند نقره ای به نظر می رسد. ابرو و مژه ها نرمال هستند با گذشت زمان این بیماری کمتر مشخص می شود.

بیماری نادری است که حدود 450 نفر در دنیا به آن مبتلا هستند. بر اثر یک جهش ژنتیکی کوچک در سلول های ماهیچه ای، آنها را به استخوان تبدیل میکند. معمولا از اطراف گردن شروع می شود و به تدریج به کل بدن سرایت می کند و در مراحل پایانی شخص به مجسمه ای انسان نما تبدیل می شود که امکان خم شدن را ندارد و دقیقا مانند یک مجسمه او را جابه جا می کنند. با نفوذ بیماری به اندام های داخلی به مرگ شخص منجر می شود. این بیماری وابسته به هیچ نژاد، سن و یا جنس خاصی نیست و هر شخصی ممکن است به آن مبتلا شود.

بیماری همانژیوما

حدود ۳۵ سال است که  مبتلا به یک بیماری به نام شده است، در این بیماری وریدها و مویرگهای بدن دچار تغیرات ساختاری میشوند. از هنگام تولد خوزه یک ضایعه پوستی به رنگ توتفرنگی روی لب بالایش داشت. اما هنگام بلوغ این ضایعه تغییرات کرد و شروع به بزرگ شدن کرد، طوری که بعد از چند سال وضعیت چهره خوزه را به کلی برهم زد.

ولی این بیمار با وجود تهاجم این بدخیمی به صورتش و بدشکلی فوقالعادهای که پیدا کرده است، به علت اعتقادات مذهبی از انجام جراحی خودداری می کند. او اجازه نمیدهد هیچگونه تزریق خونی در طی جراحی انجام شود، چیزی که جراحی را در مورد توموری با این ماهیت و یا این گستردگی زیاد، غیرممکن میکند. سرطان، نخست در لب او تظاهر پیدا کرد و رفتهرفته آنقدر وسعت یافت که اکنون اندازه آن به ۴۰ سانتیمتر و وزن آن به ۵٫۵ کیلوگرم میرسد. تومور، یک چشم او را نابینا کرده است و غذا خوردن را برای خوزه تبدیل به یک چالش دشوار روزانه کرده است. کم کم سرطان گستردگی بیشتری پیدا کرده است و اکنون پزشکان از مسدود شدن مجاری هوایی خوزه، واهمه دارند.


اما اکنون یک جراح برجسته صورت انگلیسی قصد دارد که خوزه ۵۱ ساله را با استفاده از امواج ماورای صوت که خون را قبل از شروع جراحی در عروق خونی صورت او منعقد میکند، مورد جراحی قرار بدهد، این کار باعث میشود که خونریزی طی جراحی کاهش پیدا کند و نیازی به تزریق خون پیدا نشود.

در سال 2010 ، 4 عمل جراحی به مدت 3 ماه بر روی او انجام و تومور به طور کامل از صورت او برداشته شد.

سندرم پروتئوس

جوزف مریک ملقب به مرد فیل نما

بیماری مادرزادی و نادر است که ساختمانهای مختلف بدن رامبتلا میسازد. نامگذاری آن براساس  از اساطیر یونانی استکه برای فرار از دستگیری قادر به ایجاد تغییر شکل خود بود. مواردیکه در گذشته بعنوان ... مطرح میشده، همین سندرم بوده است. علت این سندرم ناشناخته مانده است.
هایپرتریکوزیس یا سندرم گرگینه

اولی فرد دچار رشد غیر طبیعی مو در قسمت های مختلف بدن خود می شود و از آنجا که این عارضه فرد بیمار را شبیه به گرگ می کند به آن سندرم گرگ گفته می شود. در حال حاضر فقط 50 نفر در کل دنیا مبتلا به این بیماری هستند. دومی در سال ۱۸۹۱ در لهستان به دنیا آمد، یکی از مبتلایان به این بیماری بود. مادر او تصور میکرد که بیماری او ناشی از مجروح شدن شوهرش به وسیله یک شیر باشد. مادر استفان او را موجود پلیدی میدانست و به همین خاطر وقتی استفان ۴ ساله بود، او را به یک گروه نمایشی آلمانی داد. در سال ۱۹۰۱ او به آمریکا رفت و در آنجا هم مشغول نمایش و اجرای حرکات ژیمناستیک شد. با وجود بیماری و وضعیت محدودکننده ظاهر، از او به عنوان یک جنتلمن خوشپوش و کسی که قادر بود به پنج زبان مختلف صحبت کند، یاد میشود.

در سال ۱۹۲۰ او به آلمان رفت و سرانجام در سال ۱۹۳۲ بعد از یک سکته قلبی درگذشت.
منبع خبر: پزشکان بندر