سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

دیدار زاکانی با ستاد مردمی حماسه سازان چهارشنبه دوم اردیبهشت

طبق اطلاعات رسیده دکتر زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه در ساعت ۱۷:۳۰ عصر با طرفداران خود دیدار خواهد کرد. زاکانی از لحاظ معنوی مورد حمایت حاج اقا ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر نادران و دکتر پرویز سروری و دکتر توکلی .....

ادامه مطلب ...

اخبار جدید از انتخابات ریاست جمهوری

دکتر مسجدی و دکتر قناعتی و دکتر علمداری؛ دکتر کریمی دکتر محمد صادقی؛ میرزابیگی؛ دکتر علی فتاحی و دکتر زالی ؛ دکتر منصوری به انحاء مختلف با حضور در دفتر دکتر ولایتی با وی همراه شدند. 

دکتر براتی و دکتر احمد اسفندیاری و دکتر زارع نژاد ؛ دکتر امیرحسین قاضی زاده؛بادکتر لنکرانی همراه شدند.. 

دکتر حافظی مدیرعامل پیشین تامین اجتماعی با محسن رضایی بیعت کرد. 

دکتر گلمکانی و دکتر غفاری با قالیباف شهردار تهران بیعت کردند اما ظاهرا از همان ابتدای کار حضور دکتر گلمکانی در راس ستاد قالیباف باعث اختلاف بین برخی جریانات مذهبی و بی طرف با دکتر گلمکانی شد.  

اما از مجلس خبر می رسد که دکتر تامینی نماینده رشت با قالیباف کار خواهد کرد. 

اما تحلیلهای پشت پرده حکایت از انتظار جریان اصولگرایی برای تعیین تکلیف حضور یا عدم حضور کاندیدای اصلاح طلبان هستند تا تعیین تکلیف ائتلاف یا عدم اعتلاف را روشن کنند. 

با این وجود حمایت پرویز سروری و برخی از نمایندگان از زاکانی کاندیدای دیگر روشن است. اخباری از احتمال حضور دکترجلیلی و ائتلاف وی با دکتر زاکانی منتشر شده است. 

اما از دیگر اخبار پشت پرده از ائتلاف قطعی بین قالیباف و دکتر ولایتی در نزدیکای انتخابات حکایت دارد. شاید به همین دلیل باشدکه در این روزها موجی از طرفداران دکتر قالیباف و راندهشدگان از دولت به طرف دفتر دکتر ولایتی سرازیر شده اند و در همین اثنا خبر می رسد که خیابان خرمشهر غربی محل اصلی دیدار برخی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور یا نمایندگان انها با دکتر محمد صادقی رئیس ستاد دکتر ولایتی شده است. از نکات جالب این اخبار حضور چپ به اصطلاح ارزشی از طیف جامعه پزشکی در دفتردکتر ولایتی است که نشان می دهد این جریان به سیاستهایی نظیر سیاستهای دوره هاشمی راضی شده است. اما تاکتیک برخی از اصولگرایان در انتقاد از هاشمی ظاهرا در این دوره به اب در هاونگ کوبیدن تبدیل شده است و جواب نمی دهد. زیرا دولت و منتقدین وی سعی دارند صحبتهای جدیدی مطرح کنند.ظاهرا آنقدر پیش بینی های هاشمی در مورد علمکرد اقتصادی دولت درست از اب درامده است که کسی حاضر به خودزنی و اعلام حمایت از عملکرد دولت نیست؟

اما از کاندیدای احتمالی دولت که مهندس رحیم مشایی باشد هیچ خبری به گوش نمی رسد. دولت ظاهرا با اتکابه مدیران دولتی همراه با خود قصد دارد کار را در نزدیکای انتخابات شروع کند. آنچه مسلم است؛ این است که کاندیداهای مخالف دولت می دانند که هیچ امکاناتی به لحاظ مادی ندارند. 

با این وجود اگر هم کاندیدای دولت تایید صلاحیت نشود صاحبنظران معتقدند که همه طرفداران دولت حول محور مهندس نیکزاد یا در گام بعدی در کنار دکتر باقری لنکرانی از نیروهای محصولی وزیر سابق رفاه تجمع خواهند کرد. قدر مسلم اینکه بازتاب استقبال کم و هر روز کمتر مردم از ریاست جمهور در سفرهای اخیر دولت به سمنان و خوزستان و خبر خروج نمایندگان استان خوزستان از جلسه هیئت دولت در خوزستان سبب شده است که در افکار عمومی این تلقی ایجاد شود که دوران دولت به سر امده است ظاهرا اصرار دولت بر حمایت از مهندس اسفندیار رحیم مشایی نه تنها که باعث این نشده است که مردم به طرف دولت و کاندیدای مطرح ان جذب شوند بلکه کار به جایی رسیده است که در حضور ریاست محترم جمهور برخیی مخالفان عقیدتی مشایی بلند شده و به اعتراض بپردازند؛ موضوعی که شاید چندان منطقی هم به نظر نرسد زیرا شنیدن صحبتهای یک فردی که معتقد است پتانسیل هدایت کشور را دارد برای مردمی که همیشه ثابت نموده اند توان شناختن سره از ناسره را دارند نمی تواند زیانبار باشد. 

قدر مسلم شرایط انتخابات تا اینجای کار توانسته شور واقعی را در مردم ایجاد کند و حضور تعداد زیادی کاندیدا با ستادهای قوی نشاندهنده اتفاقات حماسی در ۲۴ خرداد می باشد. البته دولت باید با تمام وجود با هماهنگی با نهادهای نظارتی داخل و خارج دولت این حماسه بزرگ را رقم بزند تا پایان کار دولت را با مشارکتی بالای ۸۵ درصد مردم به عنوان یک رکورد همیشگی به نام خود ثبت کند. شاید این رکورد توام با نشاط و شادابی و با استرس کم بیشتر از همه دست اوردهای دولت فعلی در تاریخ ماندگار شود.

دکتر ولایتی تمام قد وارد شد.

بنا به گزارشهای موثق رسیده؛ روسای ستاد دکتر ولایتی در سرتاسر کشور مشخص شدند و تنها در سه یا چهار استان دیگر تا چند روز دیگر باقی مانده افراد مشخص خواهند شد. 

اما طببق خبرهای رسیده در جلساتی که در دفتر دکتر ولایتی و در دفتر دکتر شاهین محمد صادقی رئیس ستاد انتخاباتی ولایتی در شب گذشته تشکیل شده بود. گرایشهای بسیار متنوع از سلایق سیاسی حضور پیدا کردند و از نکات جالب این جلسه حضور افرادی با سلیقه چپ ارزشی بوده است که به محض تایید کامل نام افراد تا دو روز دیگر اطلاعات تکمیلی از این افراد به روی سایت خواهد امد. همینطور از پشت پرده خبر می رسد که جریان لاریجانی و ابوترابی  و برخی سلایق دیگر تمایل به انتخاب دکتر ولایتی دارند. اما خبر جالب دیگر رد حمایت هاشمی از روحانی در یک محفل خصوصی بوده است که یک منبع نسبتا مطلع این خبر  را داده است. ظاهرا در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتگوهای در گوشی بین هاشمی رفسنجانی و دکتر لاریجانی و دکتر روحانی در مورد حضور یا عدم حضور در انتخابات صورت گرفته که ایت الله هاشمی قویا حضور خود را در انتخابات اتی تکذیب نموده است. با این وجود در شرایط کنونی تیم دکتر ولایتی انسجام سیاسی و تنوع سلایق سیاسی بیشتری را در خود داشته است. حمایت برخی از چهر های فعلی دولت از دکتر ولایتی در رده های میانی مدیریت از نکاتی است که از منابع مختلف به گوش می رسد. با این وجود باید منتظر ماند و دید که قالیباف به نفع ولایتی کنار می کشد یا نه ؟ در اینصورت باید دید که قطب ولایتی با حمایت لاریجانی ها و قالیباف و ...... در برابر کاندیدای دولت و احتمالا اصلاحات چه خواهند کرد. ظاهرا بر خلاف تصور در انتهای کار دولت دیگر خبری از حمایتهای سفت و سخت کارگزاران دولت از کاندیدای دولت نیست و بیشتر یک جریان رسانه ای از کاندیدای دولت حمایت می کنند؛ حضور گسترده مدیران رده های میانی دولت در دفتر دکتر ولایتی و اعلام حمایت از دکتر ولایتی نشان از این نکته مهم دارد که انسجام و وحدت سلیقه ای که در دولت شکل گرفته است خیلی هم عقیدتی نیست و بسیاری از افراد با علم به احتمال قوی متوقف شدن جریان دولت دهم در انتهای کار دولت؛ حتی به قیمت حذف از دولت در این چند ماهه باقیمانده به سمت کاندیداهای مقبول و معروفی نظیر دکتر ولایتی و قالیباف و حتی لنکرانی که مورد حمایت محصولی می باشند رفته اند و بیشتر مدیران فعلی با حالتی شببیه به چراغ خاموش در حال جدا شدن از سایه مدیریت فعلی هستند.