سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

انتقاد تند مرندی از همکارانش و از صدا و سیما

دکتر مرندی عضو کمسیسون بهداشت و درمان که سابقا در سه دوره وزیر بهداشت بوده است، در برنامه زنده رادیویی فردایی بهتر که دیشب از رادیو سلاممت پخش شد به انتقاد شدید از وضع فعلی نظام سلامت در استفاده بی رویه از تکنولوزی سلامت پرداخت وی گفت: ... 

 

 

 

مهدی اسفندیار

ادامه مطلب ...

برای آنی که دانی که آنی ،بمانی یا نمانی را ندانی؟

صبح زود از در خونه زدم بیرون ، آدرس کرج، گلشهر ، خاطرات نکبتبار خرید یک دستگاه آپارتمان. 

 

سال 87 یک واحد آپارتمان رو در یک جایی از کرج به نام میان جاده خریدم. با یکی از دوستان صحبت کردم که وام مسکن خانمش رو به من بده، تا بندازم روی سند خونه، حالا بعد از 4 سال این دوست ما از ما خواست که اسم خانمش رو از  بانک مسکن در بیارم. امسال یعنی نود و یک رفتم سراغ بانک مسکن، مسئول مربوطه گفت: این موارد را برای اینکه وام رو خودت پرداخت کنی باید انجام بدی: 

1_ شهرداری و تسویه عوارض شهرداری 

2_ بازرسی از خونه که تغییرات شکلی و  داخلی نداشته باشه 

3_ رفتن به دارایی برای تسویه مالیات

4_ رفتن به ادار ه پست برای گرفتن چیزی به نام تاییدیه پستی 

5_ تهیه یک قولنامه به اسم خودت ( من وکالت بلا عزل داشتم) 

6_ آوردن کسر از حقوق (کارمند رسمی) 

7_ پرداخت ده درصد از وام یکجا 

8- پرداخت یک درصد از کل مبلغ به عنوان کارمزد تغییر اسم؟؟؟؟؟؟؟؟ 

9_ آوردن مدارک زیر 

شناسنامه و کارت ملی اصل و ... 

10_ تاییدیه اصل یا قلابی بودن  وکالت بلاعزل 

11- . 

12...... 

خلاصه به این نتیجه رسیدم که ولش کن بابا این دنیا ارزش این همه دویدن رو نداره همون از راه دادگاه وپاسگاه بالا بریم بهتره تا اینکه بخواهیم اینهمه بخشنامه رو اجرا کنیم. موقع برگشتن به خودم گفتم: انصافا ابن قوانین طوری طراحی شدند که انگار فقط برای اجرا نشدن هستن.

جناب اقای دکتر طریقت در حرف زدن خوب آمده اید اما...........؟

صحبتهای سرپرست جدید وزارت بهداشت و  درمان در ششمین همایش سازمان بسیج جامعه پزشکی عجایب فراوانی در خود داشت، اولا ایشان شاید تنها مقامی در وزارت بهداشت بوده اند که در طی یک دهه ای که بنده در خدمت حوزه سلامت هستم، توانسته اند چهار کلام حرف حساب و مرتبط با حوزه سلامت بزند، انجا که می گوید بررسی کرده ایم و دیده ایم که یکی از همکاران در طی تنها یکماه 800 مورد آنژیوگرافی انجام داده است و جایی که عنوان می کند ....... 

 

 مهدی اسفندیار

ادامه مطلب ...

مره صدق: فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی ممنوع

دکتر مره صدق: اگر کسی تنها کمی شعور و تجربه مدیریت در نظام سلامت داشته باشد، بخشهای رادیولوژی و آزمایشگاه را به عنوان بخش غیر درمانی نمی پندارد.

دکتر سیامک مره صدق عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که دیشب تلفنی در برنامه فردایی بهتر رادیو سلامت شرکت کرده بود، در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسیده بود چرا بخشهایی مثل رادیولوژی و ازمایشگاه را به عنوان اینکه فروش خدمات دارند و بخش درمانی نیستند به بخش خصوصی می سپارند گفت: اگر کسی کمترین شعور و شناخت و تجربه مدیریت بیمارستانی را داشته باشد چنین حرفی را به زبان نخواهد اورد. سیامک مره صدق ادامه داد: چطور چنین حرفهایی می زنند در حالیکه حتی بخشهای لنژری و آشپزخانه  در بیمارستان جزء بخش درمان حساب می شوند.

سیامک مره صدق در ادامه گفت: یکی از مفاسد اصلی که در بخش درمانی کشور ما وجود دارد فعالیت همزمان پزشکان در دو بخش دولتی و خصوصی است. مره صدق افزود متاسفانه برخی از اعضای هیئت علمی هیچ فعالیتی در دانشگاه ندارند و از پرستیز هیئت علمی بودن برای بیزینس و درامد زایی در بخش خصوصی استفاده می کنند و نقش اموزشی بسیاری کمرنگی دارند. وی گفت باید اساتید بین فعالیت در بخش خصوصی و دولتی یکی را انتخاب کنند و نمی شود که یک پزشک در بخش دولتی صاحب تجربه و مهارت شود و بعد بخش دولتی را رها کند و در بخش خصوصی به درامد زایی بپردازد.

 

مهدی اسفندیار

دکتر محمد صادق مهدوی: خصوصی سازی در درمان ممنوع

دکتر محمد صادق مهدوی: برون سپاری بخشهایی از بیمارستانهای دولتی کاری بسیار اشتباه است ،نه ابزار کنترل داریم و نه زیرساخت خصوصی سازی

رئیس بیمارستان بقیه الله الاعظم که بیمارستانش در سطح کشور توانست، رتبه اول اجرای صحیح محورهای هفت گانه حاکمیت بالینی را از آن خود کند، دیشب در برنامه فردایی بهتر رادیو سلامت گفت: اینکه کشورهایی مثل انگلستان که تنها 8 الی 9 درصد درامد ناخالص ملی را به امور سلامت اختصاص داده اند در شاخصهای نظام سلامت از امریکا که 17 درصد از تولید ناخالص ملی را به امر سلامت اختصاص داده است در شرایط بهتری قرار دارند. وی دلیل موفقیقت کشورهایی نظیر انگلستان را در این دانست که کنترل نظام سلامت را با نظارت بسیار قوی در دست دولت نگه داشته و اجازه ندادند که یک بازار تجاری آزاد ایجاد شود.....

مهدی اسفندیار

ادامه مطلب ...

لطفا نظر بدهید که عجب تعجب زاده مرد بود یا زن؟؟؟؟؟ معمای قرن ۲۱

یه روزی یه فردی به نام    x   که یارانه هاشو جمع کرده بود و بعد از سه سال با سود بانکی و سود سهام عدالتش شده بود دو ملیون تومان" دوان دوان ؛ خودشو میرسونه جلوی نمایشگاه اتومبیل و تقاضا میکنه که یک پراید هاچ بک مدل ۷۲ رو که تا هفته قبل بوده ۴ میلیون بهش بدن و دو میلیون باقی مانده رو در غالب 10 تا سفته سیصد تومانی با سود مشارکت؟؟؟ ازش بگیرند؟ مالک نمایشگاه به پسرش نگاه میکنه و پسره به شاگرد نگاه میکنه و شاگرده سرشو پایین میندازه و میگه: شده ۶ میلیون؟ و  ادامه میده ..... میدونی چی شده؟؟؟؟ پراید شده ۱۷ میلیون؟؟؟؟؟ میگن ایربگ داره؟؟؟ ترمز ای بی اس داره؟؟؟؟ چراغ داره؟ لاستیک نو داره؟؟؟؟؟ 

بنده خدا x   میمونه که چه اتفاقی اخیرا افتاده که پراید شده ۱۷ میلیون؟؟ حقوق کارگرای سایپا که هنوز ثابت هست؟ بالاخره هرچی فکر میکنه عقلش به جایی نمیرسه و نهایتا" میگه: همون بهتره  که فقط تعجب کنم. بعدش طرف خونه راه می افته و هرچی چشمش به قیمتهای اقلام مختلف پوشاک و خوراک می افته بیشتر تعجب می کنه؟ اونقدر تعجب می کنه که وقتی میرسه خونه و زنگ آیفون رو میزنه ؟ در جواب مادرش که میپرسه "کی هستی" میگه: 

 من عجب تعجب زاده اصل تهرانی هستم.

لطفا نظر بدهید؟؟؟  که این اسم و فامیل ماله یک زنه یا یک مرد؟ نظر شما چیه؟؟؟ 

 در بخش نظر کلیک کنید


مهدی اسفندیار

پیش بینی هایی برای آینده

امروز بنا دارم ۶ پیش بینی را با توجه به محتوای وبلاگ و تحلیلهایی که تا کنون ارائه داده ام بیان کنم تا ۶ ماه دیگر انها را مرور کنیم. 

 

۱ـ شکست حتمی قالیباف در انتخابات اتی 

۲- عدم وحدت اصولگرایان بر سر یک کاندیدای خاص 

۳- پیروزی طرفداران اقای احمدی نژاد در صورت عدم ورود جریان اصلاح طلب 

۴ـ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قبل از انتخابات آتی ریاست جمهوری 

۵- رای اوردن استیضاح شیخ الاسلامی در مجلس شورای اسلامی 

۶- حضور حدوود ۳۴ میلیون نفر در انتخابات اتی ریاست جمهوری