سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

تغییر موازنه رای در انتخابات ریاست جهمهوری پیش رو؟

ظاهرا ورود زودهنگام به عرصه انتخابات ریاست جمهوری خیلی هم کارساز نیست؟ تجربه نشان داده است که افرادی مثل ناطق نوری و هاشمی در سال 84 و اخیرا افرادی همچون محسن رضایی با وجود اینکه خیلی زود در عرصه انتخابات اعلام امدگی نمودند و با تشکیل ستاد شروع به فعالیت نمودند به تدریج باعث از دست دادن ارای خود شدند. اما در این میان این روزها برای محمد باقر قالیباف که در صدر بیشتر نظرسنجی ها قرار دارد روزهای بسیار سختی است زیرا با به خوبی شاهد است که اصلاح طلبان با سخنان روحانی و اصولگریان با حضور جلیلی هر روز مقداری از رای قالیباف را از وی می دزدند. شتاب زدگی در سخن گفتن و نیز عدم توانایی در ارائه برنامه ه سبب شده است که قالیباف این روزها رقبا را در دوشادوش خود ببیند و سبد رای خود را هر روز سوراخ سوراخ تر می بیند.

حمله دیروز روحانی به قالیباف از یکسو و سکوت قالیباف در برابر اظهارات روحانی در مورد حمله گاز انبری و نیز انتقادات محسن رضایی و جلیلی و ولایتی و حداد از قالیباف همگی دست به دست هم  دادند تا قالیباف بزرگترین بازنده مناظره دیروز باشد. قدر مسلم این انتخابات به دور دوم خواهد کشید و در آن دوره ظاهرا ائتلاف عارف و روحانی سبب رقابت سخت و نفس گیر اصولگرایان و اصلاح طلبان خواهد شد رقابتی که شاید برای اولین بار سبب شود که انتخابات دور دوم دارای حرارت و شور و شوق بیشتری نسبت به دور اول گردد.

تلویزیون آب به آسیاب اصلاح طلبان می ریزد و اصولگرایان گندم؟؟؟؟؟؟

در روزهایی که حسن روحانی به تدریج دارد از اصلاح طلبان دل می برد، واقعیت این است که انگار اصولگرایان نمی خواهند  بندی را که به پای خود بسته اند باز کنند، دفاع از وضعیت موجود و ناتوانی در مانور بر روی بی نهایت مشکلات اقتصادی پیش روی مردم سبب شده است که نماینده اصلاح طلبان در این دوره به راحتی و با خیال راحت به سمت خط آخر مسابقه بدود؟

در این میان ظاهرا برخی از اصولگرایان با این شیوه که ای در پیش گرفته اند دچار توهم هم شده اند و گمان می کنند که با حضور پنج نفره و با گفتمان مشترکی مبتنی بر دفاع تلویحی از وضع موجود و برنامه ای برای فردایی بهتر بتوانند حماسه ای را رقم بزنند و احتمالا دونفر از اصولگرایان به دور دوم بروند؟؟؟؟


ادامه مطلب ...

وقتی یک مجری تک بعدی به یک سیاستمدار حرفه ای می بازد؟؟؟

در مصاحبه دیشب که حسن روحانی روبروی عابدینی نشسته بود به عنوان یک خبرنگار گمان می کردم که امشب عابدینی روزگار سختی را برای روحانی رقم خواهد زد. اما به نظرم یک متن سردبیری ضعیف که احتمالا کار خود عابدینی بود سبب شد که روحانی بیشتر وقت را در حوزه سیاست خارجی بکشاند و پیرامون مسائلی صحبت کند که برای عابدینی چاره ای جزء لبخند های شکست باقی نگذارد جایی که تسلط روحانی به زبان انلیسی به وی کمک کرد تا با یک ادبیات تمسخر آمیزی که سبت به عابدینی داشت به وی بگوید عزیزم تهران دهلریشن یعنی بیانیه تهران ه قطعنامه؟؟؟؟ جایی که به عابدینی به پوزخند و کنایه می گوید: عزیزم وقتی که می گویی در بیانیه تهران تعطیلی usf  اصفها دیده شده است در واقع داری حرف آدمهای نادان و عوام را می زنی و باید بدانی که بیانیه در مهرماه 82 صادر شد و usf اصفهان ازه در فروردین 83 افتتاح شد و ...... در ادامه این روحانی بود که یک مجری صرفا سیاسی را چپ و راست درهم کوبید و چیزی برایش باقی نگذاشت اینجا بود که کمی مناثر شدم که به جای انتخاب یک مجری چند بعدی یک مجری تک بعدی سیاسی انتخاب شد تا به جای پرسیدن سوالات اساسی و مهم خودش را تبدیل به بازیکن زمین روحانی کرد می خواهم بپرسم که اگر آقای عابدینی از روحانی می پرسید که:

سلامت از سه اولویت اول دولتهاست برای کاهش سهم مردم در پرداختها و نیز برای  تحقق عدالت در سلامت چه خواهید کرد چه آیا روحانی مجال درهم کوبیدن عابدینی را پیدا می کرد؟؟؟

اگر در سوال دوم می پرسید برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه چه برنامه ای خواهید داشت روحانی چه می گفت؟

اگر از روحانی می پرسید که برای تقویت مبانی دفاعی کشور چه برنامه ای ارید روحانی چه صحبتی می توانست داشته باشد؟

اگر از روحانی می پرسید نظر شما در مورد تقویت بنیان خانواده چیست و دولت چه برنامه ای برای این حوزه خواهد داشت باز روحانی چه می گفت؟؟؟


این برنامه درسی بود برای خبرنگاران و مجریان تا اینکه به جای حرف زدن و وراجی کردن و سطحی نگری ها به مطالعه و تقویت فن مصاحبه و تدوین استراتژی بپردازند و خودشان را اینطور مورد تمسخر یک کاندیدای سیاستمدار قرار ندهند و مضحک تر از این نگویند که من کتاب شما را دوبار خواندم تا بشنود که یک بار دیگر بخوان؟؟؟؟