سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آقای معاون رئیس جمهور،. از شما انتظار تردید و عقب نشینی نیست؟!؟


آقای معاون رئیس جمهور،. از شما انتظار تردید و عقب نشینی نیست؟!؟




روز پرستار در این چندسال دوبار برگزار می‌شود ، نوع اول مردمی و با حضور بدنه ی اصلی پرستاری کشور و نوع دوم دولتی و بدون بیان مشکلات جامعه پرستاری ، امسال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمد و اعلام کرد که‌ ذره ای تردید در اجرای طرح تحول سلامت ندارد.


بله آقای جهانگیری بنده هم شکی ندارم که‌ این دولت با این سطح کارشناسی و‌ با این معاون اول در خود ذره ای تردید در اجرای طرح پوپولیستی تحول سلامت نخواهد داد ، زیرا برای فهم چالش های طرح تحول سلامت دانش و فعل خواستن نیز لازم است و شهامتی که‌ اشتباه را پذیرا باشد.


برای درک عمق فاجعه در اجرای این طرح باید از دانش اقتصاد سلامت و طراحان سیاست های رفاه اجتماعی استفاده کرد ، طبیعی است که‌ جنابعالی با این تخصص و با این سطح از دانش از حوزه ی مدیریت سلامت با تمام وجود تا غرق شدن کامل اقتصاد کشور بر این طبل بکوبید؟!


اینکه بدون تردید ادامه خواهیم داد را اصلا نیاز نیست بیان کنید ، وقتی به نامه های بدون جواب رییس دولت شما به روسای صنفی کشور می شود فهمید ، البته اصلا نباید هم دیگر تردیدی به خود راه بدهید ، در تمامی حوزه ها به جز سیاست خارجه کشور فلج شده است ، بالاخره باید خروجی کلید شما باز شدن قفل مردم در بیمارستان های دولتی ( نه خصوصی و نه سرپایی ) باشد که‌ بالاخره چیزی برای گفتن داشته باشید. 


اصلا جناب آقای جهانگیری چرا باید عقب نشینی کنید ، عقب نشینی متعلق به کسانی هست که‌ فرق بین پیروزی و شکست را متوجه بشوند ، بنده این توان و این شهامت را در دولت شما نمی بینم که‌ بخواهد دریابد که‌ در هیچ جای دنیا در یک نظام سلامت بدون گایدلاین و‌ بدون سطح بندی خدمات پول تزریق نمی کنند؟!؟



بنده معتقدم که‌ دلیلی ندارد برای عقب نشینی ، وقتی که‌ سطح کارشناسی دولت تا این حد به فضاحت کشیده می‌شود که‌ از یک سو لایحه ی منع تعارض منافع را در دست تقدیم دارد و از سویی دیگر با تمام توان به تعارض منافع دامن می زند.



فرمودید که مردم قدر زحمات پرستاران را می دانند، بله مردم می دانند ، مشکل اینجاست که‌ شما نمی دانید.


فرمودید که‌ شغل پرستاری یک مسئولیت اجتماعی است و جنبه ی معنوی دارد، ازتون خواهش میکنم همین نگاه را در حق نجومی بگیران دولت هم داشته باشید ؟!؟ 



فرمودید مشکلات از دولت قبل تلمبار شده است ، این را در بست قبول ، اما کجای این مشکلات را حل کردید، فکر می کنید، همین مردم که قدر زحمات پرستاران را می دانند، نمی دانند و درک نمی کنند که‌ قطعی برق و خارج شدن گل آب از شیر آب و خاکستر سر مردم را نمی فهمند!! باید عرض کنم که‌ خوب می دانند که خاکستر و گردو غبار آسمان اهواز به کلوخ تبدیل شده است و شما را هیچ ارتباطی با حل مشکلات نیست.



نمی دانم که‌ از چاه طرح تحول سلامت برای شما چه در می آید ، اما با صراحت عرض میکنم که‌ بنده به عنوان یک عضو دارای بیمار صعب العلاج از یک خانواده ی فرهنگی که‌ شش ماه است آواره ی طرح تحول سلامت شما هستم برای سال ۹۶ روز شماری میکنم تا نه ای جانانه بگویم به دولتی که‌ از حقوق پدر بازنشسته ی بنده را قطره ای افزایش داد تا با افزایش قیمت سوخت و آب و برق و گاز و حتی نان ایشان ، دلشون را شاد کند به طرح موهومی که‌ تا کنون سی میلیون تومان فقط بخاطر دارو بر این خانواده تحمیل کرده که‌ حتی بیمه ی تکمیلی نیز پاسخگو نیستند؟!

کاش از بغض گره شده در گلوی معلمان و فرهنگیان این مملکت اطلاع می داشتید که نه تنها از این ولخرجی دولت در طرح تهوع سلامت آگاه می شدید بلکه به خود می لرزیدید به خاطر این کوهی از اشتباهات که‌ بر کشور عارض شده است.


آقای جهانگیری به رئیس خارج از دسترس پرستاران و معلمان و کارگران خود بفرمایید ، انتخابات سال آتی صدای مردمی که‌ این روزها در خوزستان خاک، در عسلویه گاز سمی در مازندران آب آلوده و در جای جای کشور بهت زده به دولتی نگاه می کنند که‌ همه چیزش شده افزایش تعرفه ها خواهد شنید.



آقای جهانگیری این ملت سر وقتش خوب نه خواهند گفت ، همانطور که‌ به مجریان طرح پوپولیستی مسکن مهر نه گفتند ، همانگونه هم بخاطر آشی که‌ برای بیمه های کشور پختید بخاطر آشی که‌ برای پرستاران پختید برای مردم خوزستان و .... پختید منتظر بمانید و همینطور بدون تردید ادامه بدهید.

https://telegram.me/aghayerohanigeledarim


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد