سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

اعتماد اجتماعی در حال فرو ریختن....... تهدیدی که جدی گرفته نمی شود...

تماشای برخی از نزاع های میان جوامع صنفی در کشور ما بی شباهت به لمس و تصور راز بقا نیست..... انکار در برابر واقعیات محض که طبل رسوایی آن دنیا را پر کرده است، مثل حرف های وزیر بهداشت در قانونی دانستن پرداخت ها... که کسی منکر این سخن نیست ولی کیست که در جریان نزاع صنفی میان پزشکان و پرستاران باشد و نداند قانون مورد تایید آقای وزیر بهداشت دلنوشته هایی می باشد که اسلاف آقای وزیر درطول  صدسال اخیر به شکل قانون در آوردند ؟؟ کیست که نداند اعتراض سه ساله ی پرستاران و پیراپزشکان و.... اصناف غیر پزشک برای در نظر گرفتن حداقل معاش و اجرایی شدن قوانین کمرنگ و با حداقل مزایا ... در وزارت بهداشت با سخیف ترین ادبیات و تهدید و سرکوب و عذرنبود اعتبار مواجه شده و از آنسو برای اجرای غیرقانونی  ترین و خلاف ترین طرح کشور به نام تحول سلامت می بینیم که درخواست برداشت از منابع ملی کشور مثل صندوق توسعه ملی از سوی عالی ترین مقام وزارت بهداشت به رئیس جمهور نوشته می شود، تا خدای ناکرده دستمزدهای همکاران پزشک آقای وزیر عقب نیفتد که آن فرهیختگان را چاره ای جز دریافت زیر میزی و وجوه غیرقانونی نمی ماند و شکست طرح تحول سلامت  که به ابتکار آقای وزیر دو سال پیش راه افتاد و با گرفتن خراج از مردم  و چند برابر کردن رزق اطبا دیگر شاهد دست درازی آنها به جیب مردم نبودیم و دیگر به قول آقای وزیر مردم فرش زیرپای خود را نمی فروشند ، صد البته که مردم در سه سال اخیر به همت رکود و خراج و بیکاری و افزایش عوارض گلیم هم نتوانستند بخرند و چه برسد به فرش که اگر فرشی مانده باشد برای سیر کردن شکم فروخته اند .چقدر این حکایت نامه ی آقای وزیر بهداشت برای دریافت پول بیشتر برای ترمیم حقوق اطبا ؟؟؟؟برایم آشناست........ خدا رو شکرکه دو سال اتلاف منابع کافی بود تا امروز حتی یک پزشکی که سابقه ی مدیریت ندارد یا تخصصی در مدیریت سلامت ندارد هم دریابد که این طرح و تفکرات حاکم بر وزارت بهداشت چه سرنوشتی برای اقتصاد سلامت و بیمه ها و مردم در آینده ای نه چندان دور رقم خواهد زد......قصد اطاله کلام را ندارم ، هم آقای قاضی زاده هاشمی می دانند که چه می کنند و هم  بنده می دانم که چه در حال گذشتن هست و چه بر سرنوشت این دولت خواهد آمد ، در گوشه گوشه ی کشور لایه هایی از مخالفان سر سخت دولت شکل گرفته است که دقیقا خلاف تصورات آقای روحانی فکر می کنند و از نزدیک تر از آنچه که ایشان فکر کنند ، تبعیض و بی عدالتی و تکذیب و دروغ های حاکم بر جریان دولت آقای روحانی را می شناسند،کم نیستند و چون منی که مستندا و روشن می داند که دولت آقای روحانی در مبارزه با فساد شعارگرایانه و پوپولیستی رفتار کرده است، اینکه وزیر دولت نداند که مدیرعامل بانک چقدر حقوق می گیرد و اینها جوگ های تمسخر آمیز ی هست که فقط از زبان دولت آقای روحانی شنیده ایم.‌...... که اگر نبود همت خبرنگاران و فعالان فضای مجازی بنده تردیدی نداشتم و ندارم که احدالناسی برکنار نمی شد؟

شاید بزرگترین اقبال دولت را برای برون رفتن از این بحران  سو مدیریت  و بی خبری ، داشتن دشمنان و مخالفانی دانست که اعتباری در میان مردم نداشته و هرچه بگویند نیز در گوش مردم فرو نخواهد رفت .....‌‌‌‌اما دلم به حال خودم می سوزد که  باورم نمی شود که  در این دولت, چقدر اعتماد اجتماعی ارزان فروخته می شود و چقدر مسئولان دولت در بر خورد با کارگران و پرستاران و  معلمان و .... با کبر و یک طرفه صحبت کردند ، وقتی به بی پاسخ ماندن نامه ی چند ده هزار نفر به رئیس جمهور نگاه می کنم ، باورم نمی شود که این همان روحانی است که از ما رای گرفته است و  البته شاید قراری برای شرکت دوباره در انتخابات ندارد ،چه می دانم خدای من داناتر است، اما شگفتی من به عنوان یک خبرنگار از آنجا نشات می گیرد که واقعا این اعتماد به نفسی که در بیان آقای روحانی و معاونان ایشان دیده می شود یک موضوع ذاتی است یا ناشی از سطح رضایت مندی مردم از اقدامات دولت است؟؟؟

این روزها شاید بنده از معدود کسانی باشم که چندان از موضوع فیش های حقوقی متعجب نشدم زیرا برایم کاملا قابل پیش بینی بود، تنها سر در گمی من در این روزها این است که تا چه حد باید خوشحال باشم ، از سویی خیلی خوشحالم چون می دانم که دولت روحانی از دولت احمدی نژاد در جاهایی بهتر است... حالا چه فرقی می کند که مدیرانش چقدر حقوق می گیرند؟؟؟ حالا چقدر فرق می کند که محصولی میلیاردر  وزیر کابینه ی احمدی نژاد باشد و نعمت زاده و  قاضی زاده هاشمی میلیاردر ؟؟؟ دولت روحانی؟؟؟؟

من می دانم که دولت روحانی از دولت احمدی نژاد بهتر است حالا چه فرقی می کند که کامران دانشجو در راس وزارت بهداشت باشد یا تعاون یا علوم..... یا سرور عزیزم استاد فرهادی که واقعا سنگ تمام گذاشت و از خجالت همه ی آرای مردم در آمد‌‌‌‌‌‌...... من اگر هیچ چیزی ندانم.... لااقل به عنوان یک روشنفکر می دانم که باید حواسم به عدم بازگشت دولت واپس گرای احمدی نژاد باشد ،مرا چه به رصد حقوق های چند صد میلیونی مدیران دولت آقای روحانی..... من می فهمم که هرچه بود دولت احمدی‌نژاد بد بود...... درود بر منطق اعتدال...... زنده باد روشنفکری ، درود بر طرح تحول سلامت... ‌‌ درود بر وزیر  تعاون و وزیر بهداشت ، سلام بر آقای سخنگوی انکار کننده ی دریافتی های چند ده و چند صد میلیونی........ من بازهم می آیم آقای روحانی ، من یک پرستار و‌یک معلم و‌یک کارگر و‌یک صنعت گرم که در سه سال اخیر ادارات بدون رانت و‌تبعیض و تحولات بنیادین را در نظام پرداختی های شما در دولت دیدیم....چرا که نیایم  ما می آییم که چرا نیاییم ؟  وقتی شما برای ما  تا این حد پاسخگو بوده اید ، اینها را اگر نتوان چهر ه ی درهم کشیده  ی ما فهمید .... ما خواهیم آمد به شکرانه ی این همه مدیران دست پاکی که بر کشور  حاکم کرده اید و حدیث دستپاکی آنها که هرگز باطل نمی شود ؟؟؟ اشکال ندارد بگذارید که انکار کنند و‌ تکذیب ، خوب چه می شود ، قدری اعتماد عمومی است که ناقابل از دست می رود که آن را نه در شمار بیت المال آورده اند و نه دیگر هم خیلی از آن مانده است..... پیش به سوی بگم بگم و انکار و تکذیب، نگران نباشید آقای روحانی ما می آییم، حتی اگر تمام دولت شما پر شود از انتصابات فامیلی، میاییم حتی اگر طرح تحول سلامت تمام خزانه دولت را خالی, کند ، ما می آییم حتی اگر مثل سال های گذشته یارانه تولید پرداخت نشود, ما می آییم و باز هم به شما رای می دهیم حتی اگر بر خلاف قرار ما خبرنگاران منتقد و افشاگران حقوق های نجومی با شکایت دولت شما مثل امروز به دادگاه فراخوانده شوند، آقای روحانی ما شما را دوست داریم حتی اگر در دولت شما بسیاری از افراد متخلف و دارای پرونده که قرار بود محاکمه شوند در حریم امن قرار داشته باشند و روزنامه نگاران افشاگر در بازداشت و احضار..... آقای روحانی ما شرمنده  شما هستیم، شما بر منت نهادید که بهتر از احمدی نژاد هستید.... ما از شما سپاسگزاریم، ...... ما موظف و متعهد و ناچاریم که دوباره به شما رای بدهیم حتی اگر اینبار علوم پرستاری و معلمی و ......را منحل کنید ،حتی اگر دیگر پاسخ سلام ما را هم ندهی....‌‌ چون موضوع کوچکی که نیست؟ شما بهتر از احمدی نژادی...... 





نظرات 1 + ارسال نظر
م فلاح دوشنبه 7 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 08:38 ب.ظ

درود بر شما خبرنگار حوزه سلامت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد