سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

پاسخی به آقای فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی

پاسخی به آقای فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی 


سلام آقای منصوریان عزیز...

مرقومه ی تبلیغاتی شما و دشمن انگاری منتقدان دولت رو رویت کردم و لازم دانستم با جنابعالی رو در رو و بدون هیچ پرده ای سخن بگویم، بلی آقای روحانی زحمات فراوان کشیدند اما ، در اینکه مجموعه ی دولت از دید کارشناسان امر نمره ی قبولی نخواهند گرفت زیاد تردید نکنید، مانده ام که در قامت یک فرماندار چگونه بدون اطلاع از آمار سخن می گویید ؟؟؟ فقط در همان حوزه ی بهداشت و درمانی که فرمودید ،شق القمر شده است باید مستند به شما بگویم که خیر.... دقیقا خلاف منویات رهبری ، خلاف قانون ، خلاف عقل و خرد و علم مدیریت نظام سلامت حرکت شده است، اگر  هزینه ی درمان برای مراجعه کنندگان به بیمارستان ها کم شده این بدان معنی نیست که بر اساس افزایش بهره وری منابع و تغییرات بنیادین در نظام سلامت این اتفاق افتاده است، بلکه با ریخت و پاش شدید منابع این اتفاق رخ داده است ، زیاد در بحث مربوط بهداشت و درمان وارد نمی شوم زیرا می دانم که نوشته های جنابعالی از سر بی اطلاعی و عدم آشنایی با مقدمات و اولیات مدیریت نظام سلامت نوشته شده است چه آنکه اگر می دانستید سطح بندی خدمات یعنی چه؟ نظام فی فور سرویس یعنی چه؟ گایدلاین های درمانی یعنی چه؟ نظام ارجاع یعنی چه؟؟ ( ببخشید که فارسی این اصطلاحات را نوشتم غرض این بود که در خواندن دچار مشکل نشوید)، اگر فصول برنامه ی پنجم و سیاست های ابلاغی رهبری انقلاب را در حوزه ی سلامت می دانستید اونوقت به خود جرات این را نمی دادید که صحبت از این بکنید که قانون گریزی نشده و چه و چه؟ همین قدر به عنوان یک فرماندار بدانید که مردم شهرستان شما با تمام فقر و نداری که من بنده عمق فقر را می دانم و به شما هم توصیه می کنم که بدانید،, مجبورا که هر روز بابت خرید هر جنسی یک درصد به حساب دولت جهت تامین هزینه‌های درمان کشور واریز کنند تحت عنوان ارزش افزوده ، هر راننده ی تاکسی و مردم عادی شهر فقیر شما ده درصد از درآمد حاصل از حامل های انرژی را به حساب دولت جهت تامین هزینه های درمانی واریز می کنند و باز هم جهت روشن شدن بیش از پیش لازم است فیش آی و برق و گاز مردم تهی دست شهرستان سوادکوه شمالی را با سه سال پیش مقایسه کرد تا فهمید که رشد قریب به صد درصدی نان و بنزین و گاز و آب و برق یعنی چه و همینکه چقدر این مردم افزایش درآمد داشته اند؟

با سطح تولید نفت موافقم، با کاهش درآمدی دولت از محل نفت موافقم اما برادر عزیز... از مشکلات دولت هم مطلعم اما مشکلات نباید تمام نارسایی ها را توجیه کند، زیرا این استدلال به معنای این است که وعده ی حل مشکلات به مردم در سال نود و دو و ماندن بخش عمده ای از مشکلات بر سر جایش به معنای برآورد نا صحیح آقای روحانی از مشکلات روز کشور می باشد.

اما عزیز بزرگوار ، از آلودگی رودخانه های شهرم چه خبر ؟ از ساخت و ساز های بی حساب و‌کتاب و تخلفات بی شمار در این حوزه چه خبر؟ ازجنگل های رو به افول گذاشته که هر بار می بینم و‌جگرم می سوزد ؟؟؟  از سیستم فاضلاب معیوب شهر زیبای من چه خبر؟ از کوچ جوانان برای لقمه نان چه خبر ، ظاهرا حل شده ، دیگر آنقدر فراقت پیدا کرده اید که مقالات مداحانه می نویسید؟؟؟؟

آقای فرماندار امیدوارم که ایام همانطور که به کام شماست به کام مردم شهرستان سوادکوه شمالی هم باشد ، البته بنده اولین باری نیست که مقالات و‌نگارنده های مسئولیت داری چون شما را می بینم و‌برای مردم ما نیز عادی است، برای ما خیلی کارها و‌ چیزها تکرای هست، آمارها ی تکراری و مشکلات دائمی و مقالات و نوشته های این طوری..... ببخشید که کوتاه نوشتم ، درگیر لقمه نانی هستم و وقت طویل نوشتن ندارم چون برای من طویل نوشتن یعنی از دست رفتن فرصت برای کار کردن و هیچ آب و نانی طویل نوشتن برایم ندارد ، نه مرا با طویل نوشتن استخدام می کنند و نه اینکه حکم به ابقای بنده بعد از سی سال می دهند...



عزت مزید و ایام به کام 



مهدی اسفندیار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد