سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

در راستای افاضات آقای فاضل؛ خدا را شکر که شما هم اهل بصیرت شدید؟؟؟

قانون گرایی موضوعی است که نشان می دهد که تا چه حد در یک کشور مردم و مسئوولین به قانون پایبند هستند و این می تواند نشان از توسعه فرهنگی و سیاسی یک کشور باشد. در واقع پر  بی راه نیست که تمدن و پیشرفت یک کشور را نه با تعداد سفال های کشف شده و بلکه با قدمت قوانین آن کشور می سنجند. چندصباحی است که در کشور ما بحث قانون و بحث توسعه ی همپای  دنیای امروزی مطرح است؛ اما می خواهم اجمالا بررسی کنم که ما تا چه حد در ادبیات دولت مردان و حاکمیت و حتی در ادبیات نهادهای سیاسی و اجتماعی کشور به این موضوع پایبند هستیم؟ آیا منافع شخصی و منافع سیاسی و دولتی؛ ما را از اهداف دور می کند و ادعای بزرگ مدنیت و قانون گرایی را به زیر پا می گذاریم؟

بیاییم از راست شروع کنیم و به چپ برسیم؛ بسیاری از عناصر راست گرا همواره با تاکید بر قانون و قانون گرایی خواستار تن دادن مردم و مسئولین به قوانین جاری و ساری کشور و برخورد شدید با بدحجابی و رفتارهای هنجارشکنانه ی موجود در کشور هستند و بسیار فریادها که از تریبون نمازجمعه و جاهای دیگر بلند می کنند که چرا قانون اجرا نمی شود؟ اما همین عزیزان حداقل تا جایی که بنده در خاطر دارم حتی یک بار نشده است از همین تریبون فریاد برآورند که چرا فلان کنسرت قانونی در فلان شهر به خاطر فشار نهادهای غیرقانونی و رفتارهایی که دیگر تکرار آنها جایی از توضیح نمی ماند تعطیل و ملغی شده است؟ 

یا ملاحظه بفرمایید که همه می دانیم که ربا حرام است و همه می دانیم که ما بالاترین میزان سودبانکی را در تمام دنیا به خود اختصاص داده ایم و اینجا حتی آمده ایم با وصله پینه کردن قانون چنان چشم بر واقعیات کشور که هر ساله چه خانواده هایی بیچاره می شوند از محل  همین سودهای بانکی غیرمتعارف و  واقعا ظالمانه که قابل بیان نیست و یکی هم همین نویسنده ی نگون بخت که می خواهم یکی از وام ها را تسویه کنم و به بنده عرض نمودند که در صورت تسویه ی یکجا؛ هیچ تخفیفی از سود بانکی کلی که قرار بود از شما بگیریم داده نخواهد شد؟؟؟؟؟؟ در این مورد نیز می بینید برادارن چپ و راست و میانه در سکوت کامل به سر می برند؟؟؟ و فقط وقتی روزی منتقد می شوند که قدرت اجرایی در دست این عزیزان نیست؟؟


پوپولیسم و پوپولیسم گرایی و نقض قانون اتهام همیشگی چپی ها به احمدی نژاد در طول هشت سال حکمرانی او بود.. از خلاف دولت در موضوع  مسکن مهر و یارانه ها تا عدم تخصیص یارانه ها به تولید و... که واقعا نمی توان یکی از این واقعیات را منکر شد؛ اما جالب است که جریان سکوت رسانه ای راست که در آن سال های احمدی نژاد در سکوت کامل به سر می برد ؛این روزها و این سال ها در زمان روی کار امدن دولت چپی؛ کاملا فعال شده و یک جوری  حقوق بخش تولید را مطالبه می کند که شما گمان می کنید که این رسانه ها اصلا در زمان احمدی نژاد حضور نداشتند؟ اما نکته ی جالب سکوت جریان رسانه ای چپ است که این رزوها با وجود تکرار رفتا رهایی از جنس احمدی نژاد در دولت تدبیر و امید مثل راه اندازی موضوع طرح تحول سلامت که خلاف ۱۸۰ درجه ای قانون برنامه ی پنجم بوده و از اساس با مبانی علم اقتصاد در تضاد است باز هم می بینیم که جریان چپ رسانه ای کاملا سکوت کرده و همپای موج پوپولیسم و عوامفریبی از این طرح دفاع می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟ در واقع باید گفت که سکوت مرگبار و وهم انگیز جریان سیاسی چپ در برابر فاجعه ی طرح تحول  سلامت را باید نماد عقب ماندگی در بحث توسعه ی سیاسی در کشور دانست و رفتار دو جناح در بحث طرح مسکن مهر و طرح تحول اقتصادی و طرح تحول سلامت را اگر به درستی تحلیل کنیم خواهیم دریافت که دو جناح سیاسی کشور به جز دعواهای بیهوده که ویترینی برای نمایش اختلاف نظر در میان انظار عموم است تا نوعی تمایز بین این دو جیران را در میان مردم تداعی کنند ؛در باطن و در اصل رفتار به حدی به هم شبیه هستند که صحبت از اختلاف  در میان نگرش و رفتار انها کردن را  به نظرم؛ نوعی توهین به شعور آدمی  باید تلقی کرد.

موضوع فتنه و فتنه گری که از سال ۸۸ وارد ادبیات کشور ما شد نیز واقعا از آن دست موضوعات است که خسارت آن فقط برای مردم بود و سود ان را باز هم جریان های سیاسی کشور بردند؛ از برادران دلیر راست که در طول چهار سال هر کسی را که می خواستند حذف کنند به عکس یادگاری وی با دو یار در محبس از چهل سال پیش تا دهه ی شصت و هفتاد؛ اشاره می کردند که هنوز که هنوزه این رفتار تداوم دارد تا امروز که دکتر ایرج فاضل رئیس جامعه ی جراحان ایران و از چپی های دو آتیشه ی کشور که از مقایسه کردن حقوق پرستاران و پزشکان به عنوان یک فتنه؟ فتنه؟ فتنه؟ فتنه؟  یاد کرده است که این یکی الحق و انصاف آخرین ورژن فتنه است که بنده واقعا از این همه بصیرت اقای دکتر ایرج فاضل که دست برادران راستی را هم از پشت بست به شگفت آمده ام تا ثابت شود آش فتنه و فتنه گری برای چپی ها هم می تواند نان آور باشد.


از آزادی اجتماعات بگوییم از اینکه هر ایرانی و هر تجمعی آزاد هستند بنا به اصل مسلم قانون اساسی تجمع آزادانه و صلح آمیز برگزار کنند تا غیرقانونی خواندن تجمع صلح آمیز پرستاران توسط دولت مردان و تا دستگیری و برخورد شدید با رادیولوژیست ها در جلوی وزارت بهداشت به خواست و هماهنگی آقای محترم وزیر دولت تدبیر و امید که نشان می دهد؛ اگر بنا بر برخورد با تجمع بدون مجوز باشد؛ انگ غیرقانونی به آن می چسبد و خیلی خوب هم می چسبد و مهم نیست که چه کسی بچسباند؛ فقط جای مجری و منتقد عوض می شود... 

اگر یادتان باشد  که لازم نیست هم یادتان باشد که هر روز دارید می بینید ؛ در این  کشور و اخیرا و در چند ساله اخیر بابی شده است که هر مدیری را برای توضیح در مورد عمل کرد وی در رسانه ی ملی دعوت می کنند به جای توضیح در مورد عملکرد خود؛ آنقدر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توصیه ها و منویات ایشان اشاره می کنند که آدمی یادش می رود که موضوع برنامه چه بوده؟ تبیین مواضع رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل کلان کشور؟؟؟؟  یا توسعه ی گازرسانی و جاده ها و حذف بیکاری؟؟؟؟ و عملکرد دستگاه های مرتبط با آقای دعوت شده به برنامه؟؟؟ جالب اینجاست که به حدی موضوع کسالت بار شده که توضیحات رهبر معظم انقلاب در مورد پرهیز از شعار گرایی نیز فایده نکرده و با وجود اینکه امسال را سال اقدام و عمل نامیده اند؛ اما باز هم کل شهر پر شد از پوسترهای مرتبط با  موضوع اقدام و عمل؟؟؟؟  این دفعه همه ی مسئولین از اینکه باید در سال اقدام و عمل؛ اقدام و عمل صورت گیرد دارند بحث می کنند؟؟؟ و پوستر و همایش هوا می کنند؟؟؟؟  احتمال در سال آینده رهبر معظم انقلاب نصب پوستر و همایش را ممنوع کنند و اینبار مسئولین تمام هم و غم آنها؛ برگزاری نشست هایی در مورد چگونگی حذف همایش ها و نمایش ها  پوستر ها در کشور باشد؟  اما جای شگفتی برای ما که در حوزه ی سلامت هستیم این است که سال گذشته هدف از اجرای طرح تحول سلامت را در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح کردند و با صد من سیریش خواستند که این طرح را طرح رهبری انقلاب بنامند؟؟؟ (پناه بر خدا) و این طرح گران قیمت و دارای بهره وری نازل را  در راستای اجاری اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری نامیدند ؟   (پناه می برم به خدا)  و عنوان نمودند که باید دولت پول و اعتبار به وزارت بهداشت بدهند؟  امسال عنوان کردند که این طرح را در راستای اقدام و عمل ادامه می دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و برای ادامه ی آن و  در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باید به وزارت بهداشت پول و اعتبار بدهند؟؟؟؟؟ (که فقط باید پناه برد به خدا از اینهمه خلاقیت و تعهد حضرات در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب که طرحی طراحی کردند که در طول چند سال گذشته به همه شعارهای سال انتخابی از سوی رهبری معظم انقلاب می خورد و اصلا نیاز به طراحی دیگه ای وجود ندارد؟ (پناه می برم به خدا)  در واقع باید بخش هایی از دولت تدبیر و امید را ورژن توسعه ی یافته ی دولت احمدی نژاد و بخش هایی از نظام سیاسی چپ را ورژن تکامل یافته ی راست نامید.

شاید برای فهمیدن این متن لازم باشد شوی تلویزیونی با موضوع زیرمیزی که با حضور حریرچی و فاضل برگزار شد را دانلود کنید تا بفهمید که چه گفته ام


..... که ای بسوزد پدر پول........ که بسوزد پدر پول.... که بسوزد پدر پست......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد