سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

چگونه خواب راحتی داشته باشیم؟؟

بسیاری از مردم با وجود داشتن مشکلی به نام بی خوابی  و کابوسی به نام بیداری شبانه ، هرگز به فکر درمان ان نمی افتند. با اینکه بی خوابی می تواند باعث اختلالات بسیار جدی و مرگبار در انسان ها شود به خصوص اینکه در سنین پیری فرایند تضعیف اندام های بدن را تسریع ی بخشد ، اما اگر شما دچار مشکل بی خوابی شبانه هستید و یا اینکه دچار بدخوابی هستید یا اینکه در اطراف شما پدر و مادر و یا پدر بزرگ و مادر بزرگی هستند که تا سحرگاه بیدار هستند حتما از این مقاله برای کمک به خود و دیگران استفاده کنید..

 

 نکته ی مهم اول؛

یکی از دلایل مهم بی خوابی در بزرگ سالان داشتن استرس ناشی از یک پرونده ی مهم مفتوح در ذهن هست مثل یک بدهی بزرگ یا دوری از یک عزیز و یا .... بهتر است هر روز فکری برای بستن این پرونده کنید و یا اینکه بخود بقبولا نید که فقط خواب است که می تواند برای شما  ارامش یا رهایی از مشکلات را برای یک سوم از زمان شبانه روز پدید اورد و نه اینکه بی خوابی کمکی به حل مشکل کند در این هنگام بهترین راه تماس با یک روانکاو و در صورت لزوم روانپزشک است و استقبال و تن دادن به راهکار انها و استفاده ی دقیق و منظم از دارو های تجویزی است.


نکته ی دوم ؛

هرگز قبل از زمان موعود به رختخواب نروید ، یعنی فکر نکنید که رخت خواب کمکی به خواب رفتن شما می کند. انانکه تا سرشان را روی بالشت مس گذارند مس خوابند همان کسانی هستند که زمان به رخت خواب رفتن خودشان را به درستی تشخیص می دهند.


نکته ی سوم

از خوردن چای و کافئین و مواد غذایی محرک و به خصوص در حجم و سنگین قبل از خوابیدن به شدت بپرهیزید


نکته ی چهارم

استفاده از نور مناسب در اتاق خواب بسیار مهم است بطوریکه در برخی مواقع باید بدانید که از تغییر میزان نور می توانند برای درمان بی خوابی و حتی تنظیم زمان خواب افراد استفاده کنند، نور خوب را می توان در افراد مختلف با پرسیدن از خودشان و نوری که بیشترین خواب را در ان دارند تشخیص داد ، اتاق خواب باید دمای مناسبی داشته باشد بهترین دما را بیست درجه سانتی گراد عنوان کرده اند. اتاقی که دما و رطوبت ان مناسب باشد بسیار مهم هست.


نکته ی  پنجم،

لباس راحتی که بسیار دوستش دارید بپوشید و در این مورد فقط به تشخیص خودتون و یا فردی که می خواهید کمکش کنید عمل کنید.



نکته ی پنجم


ورزش کردن در ساعت شش الی هفت عصر بسیار در خوابیدن در ساعات اولیه شب مهم و موثر است.


نکته ی ششم


مطالعه قبل از خواب بسیار در خوابیدن بموقع موثر است.


نکته ی هفتم


حتما چک کنید که بیماری زمینه ای و برخی از بیماری ها مثل پارکینسون و یا ریفلاکس اسید معده را باید حتما کنترل و دمان کرد


نکته ی هشتم


اما نرمش قبل از خواب و داشتن حرکات کششی و خوردن داروهایی مثل عناب رو در درمان بی خوابی موثر دانسته اند که چینی ها علاوه بر ماساژهای مخصوص کف دست و کف پا از عناب برای درمان بی خوابی استفاده می کنند.




جمع اوری ؛ مهدی اسفندیار


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد