سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

ما عوام هستیم یا روشنفکر؟ واقعیا خودمان را خودمان را بشناسیم؟

شما را دعوت کنم تا به چندین نکته ی بسیار مهم دعوت کنم که اساس گرفتار نشدن در دام عوامفریبی است.


شارلاتانها افرادی بسیار باهوش هستند که از خلا های قانونی و نظارتی  کشور و از ناآگاهی مردم سوء استفاده می کنند و با اشاره به دردها و  آلام مردم ابتدا با انها همراه می شوند ؛ جملات کلیدی و بی اساس؛ اما اثر پذیر را به خوبی می شناسند؛ خودشان را دایه هایی مهربان تر از مادر نشان می دهند و استاد رفتارهای پوپولیستی هستند. شارلاتان کلمه ای فرانسوی است که به معنی کسی است که با زبان خوش مردم را فریب می دهد. البته ریشه ای ایتالیایی برای این کلمه برشمرده اند.

شارلاتانهای سعی می کنند سریعترین راه ممکن را برای حل مشکل مردم ارائه دهند؟

مشکلات عدیده ی اقتصادی و اجتماعی در کشور وجود دارد اما آگاهان به خوبی مطلع هستند که گره ی بسیاری از این مشکلات به حدی کور و ریشه در سابقه ی تشکیل نظام دیوان سالاری ایران دارد که حتی چند دهه برای حل این مشکلات و نابسامانی ها نیز زمان لازم است اما شارلاتان می تواند به مردم خسته از زندگی روزمره و  شدواری های و تنگناهاهی سیاسی این نوید را بدهد که در کوتاه مدتی تمام مشکلات را بر طرف خواهد کرد و شاید برای حفظ پرستیژ بگوید ۵ یا ده سال در حالیکه تنها آگاهان هستند که می دانند ؛ تبعیض در تتوسعه ی بخشهایی از کشور دقیقا از زمان شکل گیری حکومت مرکزی مقتدر در ایران و با دخالت مستقیم در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی و تخصیص اعتبار که باعث توجه به بخشهایی و عدم توجه به بخشهای دیگر شد رخ  داده است و این موجب رشد نامتقارن بخشهایی از کشور گریده است و عدم توسعه ی بخشهای دیگر که متاسفانه همان توسعه ی اولیه کارش را کرده و موجب توسعه ی فزاینده ی بعدی شده است . بطور مثال وجود ر اه آهن و بزرگراه ها در بخشهایی از کشور موجب حضور سریعتر کارخانجات صنعتی در این مناطق و مهاجرت پذیری به این نقاط و افزایش جمعیت برخوردار از تمکن مالی بیشتر و به طبع ان سرمایه گزاری بیشتر ومجدد و به همین شکل توسعه ی صعودی شده است.

اما چگونه شارلاتانها را شناسایی کنیم؟ آنها ضعف های مشهودی دارند که می شود بر اساس این ضعف ها انها را شناخت؟ اگر تا کنون در مصاحبه ها و گفتار افراد به نکات زیر دقت نکرده و حرفها را باور داشته اید مطمئن بدانید که شما جزء عوام جامعه هستید. شما باید دقت کنید که....آیا

1-  شما را یک سره مظلوم و مغموم شمرده اند که بیگناه مطلق از هر نوع کم کاری و .... در وضعیت کنونی گرفتار شده اید.

2-  به مسائل کلان و پایه ای و علمی توجه نمی کنند و بیشتر مشکلات را بر می شمرند.

3-  مدعی حل مشکلات در زمان کوتاه می باشند و از دادن وعده ی حل مشکلات در بازه های زمانی طولانی خودداری می کنند

4-  عمدتا  فاقد سابقه ی موثر کاری و علمی هستند و بر موج سواری در رسانه ها اصرار فراوان دارند

5-  از مصاحبه های نفس گیر و نقادانه ی علمی گریزان هستند و معمولا سئوال را با سئوال جواب می دهند و ترجیح می دهند بیشتر خطابه ی یک طرف کنند.

6-  سعی می کنند از نام قهرمانان و شخصیت های مذهبی و علمی بیشتر استفاده کنند و از انچه خودشان هستند نمی گویند

7-  از انتقاد به جامعه و رفتارهای اجتماعی گریزانند و همه مشکلات را در گرو رفتار دو یا چنند نفر می دانند

8-  نفع خود را در زیر سئول بردن دیگران می دانند؛ چون واضح است که کسیکه خود چیزی ندارد سعی می کنند با زیر سئول بردن دیگران خود را مطرح کند.

9-  گاها خود را رستم دستان در گذشته معرفی می کنند اما یک برگ سند و یا مدرک از نهادهای رسمی کشور ارائه نمی دهند.

 

اگر بدون توجه به این اصول حرفها را باور کرده اید مطمئن دانید که اقای شارلاتان شما را مدتهاست که در طبقهی عوام در ذهن خود تقسیم بندی کرده است؟


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScanEHY7N5_2h7JUHMhmBsoVxby0VE8r99Vh9UpgR78Tx_9vI_

نظرات 1 + ارسال نظر
Farzaneh شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:30 ب.ظ

من به شخصه با این ۹مورد موافقم.بنظر من طبق اون ضرب المثل هست که میگن اگه میخوای یه نفرو یه روز سیر کنی بهش ماهی بده اگه میخوای یه عمر سیر کنی ماهیگیری.این مثل ما هستش که تو این مدت همین روال اجراشده.بیشتر هم متمرکز شدن رو قشر ضعیف جامعه با این برنامه هاشون که اونارو راضی نگه دارن بقیه هم که هرچقدر تحت فشار باشن مشکلی نیستش.کلا تو این مدت جامعه جلو نرفت که هیچ به مرور زمان پسروی هم داشتیم و الان تا بیایم این پسرویها جبران بشه برسیم به وضعیت چندسال پیشمون خودش چند سالی زمان میبره این یعنی ………………

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد