سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

چگونه با دوجنسه ها برخورد کنیم؟ تاملی بر درد و رنج عده ای از همنوعان؟

شاید در میان دوستان و یا اشنایان شما کسی باشد که تمایلات هر دو جنس را نشان می دهند؛ لطفا کمی دست نگه ارید به آنها توهین نکنید و بدانید که بسیاری از این افراد دقیقا به خاطر نوع رفتارهای ما در جامعه در معرض خودکشی و از بین رفتن هستند. دو جنسه ها کسانی نیستند که دچار انحرافات جنسی شده باشند بلکه اختلالاتی به لحاظ روحی و روانی و هورمونی در انداممهای این افراد وجود دارد که خود د ر پیدایش انها هیچ نقشی نداشته اندو البته ناگفته نماند ککه در دنیای امروز رفته رفته به ان سو حرکت می کنند که دوجنسه ها را به عنوان جنسی مثل جنس مذکر و مونث به رسمیت بشناسند و برای انها هویت و شخصیت اجتماعی متناسب در نظر بگیرند.در کشور مالزی به همین منظور برای آنها دانشگاهی خاص درست شده است که می توانند در آن به تحصیل و تدریس بپردازند و دو جنسیتی در آن هرگز برای انها عار و یا ننگ نیست. متاسفانه با وجود پیشرفتهای بزرگی که در کشور ما بعد از فتوای تاریخی حضرت اما در مورد لزوم درمان یکی از دو جسیتی های آن زمان رخ داد و کشور عملا قبول کرد که به جای انتزوای این افراد برای درمان و معالجه ی انان گام بردارد اما متاسفانه هنوز نگاه مردم به این قشر از افراد نگاه صحیحی نیست بلکه نگاهی توام با تحقیر وگاهها آزار می باشد. این نوشتار از آنجایی اهمیت دارد که باید به این مسئله دقت کنیم که دو جنسی ها افارد کامملا متمایز با همجنسبازان هستند و ممکن است در میان نزدیک ترین افراد به نیز این نوع سرشت رخ بدهد.

 به این نکته توجه داشته باشید که دوجنسیتی ها به شدت به لحاظ روحی و روانی اسیب پذیر هستند و رفتارهای مما می تواند به سرعت این افراد را به سوی رفتارهای پرخطر هدایت کند که در این صورت همه ی افراد جامعه در معرض خطر خواهند بود.

در برخورد با دو جنسیتی ها هرگز از آنها در مورد جنسیت گذشته ی آنها و اینکه در گذشته به چه شکل بوده اند نپرسید بلکه جنسیت انها را به همان شکل که خودشان اعلام یم کنند به رسمیت بشناسید.

اگر به هر دلیل می خواهید در مورد گذشته ی آنها صحبت کنید از این جمله استفاده کنید: قبل از اینکه جنسیت واقعی خودت را به دست بیاوری....

حتما آنها را به نامی ککه خودشان دوست دارند صدا کنید و هرگز اطلاعات شحصی انها را که به شما اعتماد کرده اند در اختیار دیگران قرار ندهید و هرگز به انها بیش از حد برای پاسخ دادن به سئوالات خودتان در معرض فشار و اصرار قرار ندهید.

سعی کنید با آنها درست مثل سایر افراد جامعه برخورد کنید در احترام و یا ... زیاده روی نکنید و به هیچ عنوان اجازه ندهید که این افراد در برخورد با شمما به این نتیجه برسند که به علتی خاص مورد توجه شما هستند.

یادتان باشد که امروزه حتی واژه دوجنسیتی نیز دچار تغییر مفهوم شده است و کلمه ی بی قراری جنسی مورد پذیرش متخصصین علم پزشکی قرار گرفته است. زیرا به هر شکلی واژه ی دوجنسیتی به نوعی مفهوم پدیده ای غیر عادی را در ذهن متبادر می کند که می تواند اثرات مخربی بر روح و روان این دسته از جامعه داشته باشد...

دو جسنه ها متاسفانه هنزو که باید و شاید مورد حمایت قانون در نیامده اند و حق کار و تحصیل متناسب با شرایط انها هنوز به رسمیت کامل شناخته نشده است و نوعی نگاه منفی بیهوده به این افراد وجود دارد.

http://img1.siterooz.com/out.php/i5803_ce919d59b5.jpg

در بسیاری از کشورها دو جسنه ها در مشاغل عمومی مثل تدریس و کارمندی و حتی هواپیمایی به عنوان مهماندار مشغول به کار هستند و هیچ تقاوتی بین انها و سایر مردم جامعه نیست اما در کشور ما .... شاید این مردم و نگاههای انهاست که چندان رشد نگرده است و واقعیت این است که مسئولین به شکلی ارام و بی  سر و صدا در حال کمک کردن به این افراد هستند و بسیاری از ازن افراد با تشکیل کمسیونی از متخصصین رشته های مختلف تحت درمان قرار گرفته و هویت واقعی و مطلوب مورد نظر خودشان را پیدا می کنند اما مشکل اصلی بعد از درمان  این افراد شروع می شود و آن جایی هست که شاید بعضی از من و شما برخورد لازم و مناسب با این قشر را نمی دانیم و دنبال پیوند زدن انها با گذشته ای هستیم که برای رهایی از آن سالها تلاش کرده اند. پس مراقب رفتارهای خود باشیم.

http://www.irannaz.com/user_files/image/image42/0.352577001328129999_irannaz_com.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد