سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

برای حفظ سلامت کلیه ها: بعضی ها باید کم و بعضی ها باید زیاد ٖآب بخورند؟ شما از کدام دسته اید؟

یک فوق تخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار در زمینه ی مقدار مصرف آب در افراد برای حفظ سلامتی کلیه ها می گوید: میزان مصرف اب در افراد مختلف متفاوت است و بر اساس وضعیت کلیه های آها باید در این مورد نظر داد. دکتر ایرج نجفی گفته است که در مورد افراد دارای عفونت کلیوی و سنگ های کلیوی مصرف فراوان آب برای جلوگیری از ایجاد غلظت ادراری ضروری است و این افراد چه در فصل گرما و چه در فصل سرما باید مق دار فراوانی اب بخورند و هرگز نباید بدنشان دچار کم ابی شود. این پزشک اما در مورد افراد دارای شرایط دیالیزی نیز گفته است که میزان مصرف اب در این افراد نهایتا باید ۵ لیوان در روز باشد و افراد دیالیزی باید ضمن مشورت با پزشک خود از نوشیدن مقدار زیاد اب خودداری کنند.

رئیس بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی تهران؛ مصرف اب را در افراد معمولی حدود ۱.۵ لیتر و در افراد دچار مشکل سنگها و عفونت های ادراری حدود ۳ لیتر با احتساب میزان اب دریافتی از طریق چای و میوه های و سوپ ها و ...  دانست و در این میان به افراد دچار نفریت و ورم کلیه به شدت در مورد مصرف بیش از اندازه ی اب هشدار داد و از آنها خواست که حتما با پزشک خود مشورت کنند.http://www.aftabir.com/lifestyle/images/66d9b8b9527cf6c8d32c8450cc39b66f.jpg

دکتر فصیحی متخصص کلیه ها و مجاری ادرار نیز به بیماران کلیوی توصیه نموده است که ضمن پرهیز از خوردن اب زیاد و انتخاب خوردن اب به صورت جرعه جرعه به جای خوردن  لیوان در هر ساعت ؛ از بیماران کلیوی خواسته است که حتمی از روزه داری اجتناب کنند. این استاد دانشگاه علوم پزشکی از همه ی افراد مبلا به بیماری های کلیوی سنگ ساز خواسته است که در طول روز اب بیشنری مصرف کنند و این قاعده را در شب نیز رعایت کنند؟

اما دکتر گنجی استاد دانشگاه نیز معتقد است ؛ ترفند استفاده از ۸ لیوان اب در روز از سوی شرکتهای تولید کننده ی اب صورت گرفته است و نمی توان فراتر از نیاز افراد به آب به آنها آب را تحمیل کرد.

دکتر گنجی معتقد است که ملاک سلامت کلیه ها ؛ شفافیا ادرار است و نه میزان ٖادرار؟

http://sciencefa.com/wp-content/uploads/2011/07/ab-madani-360x360.jpg



نظرات 1 + ارسال نظر
نیلوفر جمعه 19 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:42 ق.ظ http://niloofaraneh20.mihanblog.com/

در شب بیست و سوم، تقدیر نیکو و با برکت برای شما از خداوند متعال آرزو دارم.
6518

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد