سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

کمپینی برای نه به متخصصین پزشکی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی

چندی پیش عنوان شده بود که چون پزشکان نخبه هستند باید بیشتر از سایرین حقوق بگیرند و حقوق انها قابل مقایسه با پرستاران و پیراپزشکان نیست؟ من با سیری در گذشته و حال نظام سلامت با این سخنان کاملا موافق هستم و چاره ای جز موافقت با این سخنان نمی بینم. تصور کنید که جمعیت جامعه متخصصین حدود هفت درصد از کل جامعه پزشکی کشور است؟ این جامعه رفتاری کاملا شفاف با بقیه اقشار جامعه پزشکی دارد؛ برای آنها هیچ ارزشی قائل نیست با سخن و گفتار آنها را تحقیر می کنند؟ اما جامعه پرستاری و جامعه پیراپزشکی کشور کاملا فعال مایشاء در حال تماشای آنچه هستند که بر سرشان می اید؟ دو سال بعد فعالان صنفی جامعه پیراپزشکی و پرستاری دنبال یک اقای متخصص می گردند تا حکم ریاست کارکروه پرستاری و یا پیراپزشکی را در ستاد فلان اقای کاندیدای رئیس جمهوری را برای خودش بگیرد؟ تا پرستاران و پیراپزشکان را برای هیچ آماده کند؟؟؟؟

روزگار تلخی است؛ چند روز پیش وزیر بهداشت در کنگره سی و یکم رادیولوزیست ها شرکت کرد در همین کنگره ؛ کنگره سیزدهم پرتوکاران یا پیراپزشک ها بود که توامان برگزار می شد؛ جمعیت پرتوکاران بیش از چندین برابر رادیولوزیست ها هست اما اقای وزیر چشم در چشم جمعیت کردند و اصلا نامی از کنگره پرتوکاران نبردند و در تمام لحظات ....... 

 سخنرانی هیچ اشاره ای به مشکلات جامعه پرتوکاران که صدمات زیادی را در کار با اشعه به جان می خرند نکردند؟؟؟؟ و تمام لحظات خود را با شروع بسم الله تا پایان جلسه معطوف به دردها؟؟؟ آلام؟؟؟؟ کمبود درآمد؟؟؟؟؟ رادیولوزیست ها کردند و گفتند که نه وزارت بهداشت بلکه دولت یازدهم پشت شماست؟؟؟ و حتی اشاره ای به حضور کارشناسان رادیولوزیست نکردند و چقدر خوب که دستور اخراج انها را از سالن صادر نفرمودند؟؟؟

باید قبول کرد که اقای وزیر و تیم وی در وزارت بهداشت بسیار با جامعه پیراپزشکی و پرستاری رو راست هستند و خیلی صریح شان و منزلت این عزیزان را در گفتار و رفتار و نحوه اعتنایی که به آنها می کنند به نمایش می گذارند. اما باز می بینیم که کاری که باید صورت بگیرد نمی گیرد و هنوز جامعه پرستاری و جامعه پیراپزشکی نمی دانند که ایراد کار از کجاست؟

من یک سئوال اساسی از پیراپزشکان و ماماها و پرستاران دارم و ان اینکه چرا شما نمی توانید با وجود جمعیت گسترده ای که دارید سهمی در کرسی های مجلس و یا دولت داشته باشید؟ چرا باید با این جمعیت گسترده در تحت لوای یک متخصص برای ستاد انتخاباتی فلان کاندیدای رئیس جمهوری کار کنید و از ان بدتر برای یک متخصص به عنوان یک فعال ستاد انتخاباتی کار کنید انهم در حالیکه بعد از رسیدن به مقام؛ از پذیرش شما نه به عنوان یک همکار و حتی به عنوان شهروند ابا دارند؟؟؟

بیایید از خودتان بپرسید که شما چه از این حضرات کمتر دارید که باید شماها تشریف ببرید در میان استرس و فشار و .... در جلوی مجلس بایستید که این حضرات کمیسیون بهداشت دلشان بخواهد و یا نخواهد بیایند که شما را ببینند؟؟؟؟

 در حالیکه رئیس کل سازمان نظام پزشکی به عنون ناظر بر تمامی جلسات کمسیون بهداشت و درمان در جلسات کمیسیون به عنوان وی ای پی تشریف دارند؟ و چه زیبا گفت شهاب الدین صدر در یکی از جلسات سازمان نظام پزشکی که اصلا کمیسیون بهداشت و درمان چیزی جز شورای عالی سازمان نظام پزشکی نیست که شما خودتان دارید می بینید که بسیاری از اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان عضو شواری عالی سازمان نظام پزشکی هستند؟؟؟

همین مصیبت گریبانگیر معلمان نیز هست؛ جامعه ای به گستره جامعه ی معلمان کشور چه نیاز دارند که بیایند جلوی مجلس؟ باید مجلس به جمع این عزیزان بنشیند؟ جامعه ای با گستره یک میلیون نفر و تاثیر گزاری بر روی بیش از چهل میلیون نفر دانش آموز و والدین چرا باید نظر مجلس را جلب کند این نماینده ها هستند که باید دنبال این جمع بدوند؟

طبیعی هست که وقتی جامعه ی معلمان چند نماینده شاخص ندارند اما جامعه متخصصین بیش از بیست نماینده دارند؛ خوب بودجه وزارت بهداشت چنین افزایش خیره کننده ای بیاید و بودجه ی وزارت اموزش و پرورش با آنهمه کسری های متوالی سالیانه و بدهی های انباشته به فرهنگیان؛ تنها بیست درصد افزایش یابد؟ طبیعی است که دستمزد متخصین و تعرفه های آنها بی سر و صدا و با مظلومیت نمایی  تمام تا سیصد درصد رشد کند و پرداخت اضافه کار معلمان با ده ماه تعویق با رقم های اندک از طریق صدا و سیما به اطلاع عموم برسد؟

از سوی دیگر کارگران ما نیز به همین گرفتاری دچار هستند؟ تاثیر گزاری همین جامعه اندک متخصصین بر منابع بیمه شده ها به مراتب بیشتز از خود جامعه  کارگری است؟ در طول دو سال اخیر برداشت نظام سلامت از منابع بیمه ها حدودا دو برابر بیشتر شده است و کمیسیون بهداشت و درمان با همراهی کردن با طرح تحول سلامت یکی از اصلی ترین نقش ها را در برداشت اینچنینی داشته است؟ در این کمیسیون چه کسانی نقش داشتند الا متخصصین؟؟؟؟؟ در طول سالهای سخت و دشواری که زیرمیزی گرفتن اساتید متخصص از بیماران نیازمندی که عمدتا ار طبقه ی کارگری و یا فرهنگی بوده اند , رواج داشته است , آیا به جا نیست که از خودمان بپرسیم , اساتید عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی چه نظارتی و یا دفاعی از حقوق ملت به عمل آورده اند جز آنکه همچون رئیس سازمان نظام پزشکی, یکسره فریاد برآوردند که باید دولت و بییمه ها بیشتر پول بدهند تا همکاران زیرمیزی میگیرند؟؟؟؟ درحالی که به گواه اسناد موجود دریافتی این حضرات در همان بیمارستانهای دولتی ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است.

اینکه امروز درخواست های حداقلی پرستاران از دولت به عنوان درخواستهای غیرکریمانه و از آنها به عنوان زورگو و از طلب حقشان به عنوان بارکج یاد می شود؟ آیا چیزی جز پشتوانه های حمایت های سیاسی هست که کمیسیون بهداشت و درمان از وزیر به عمل می اورد؟  اگر در کمیسیون بهداشت و درمان چهار نفر پرستار حضور داشتند که وزیر را به مجلس احضار می کردند و بابت سخنانش به ایشان تذکر می دادند و به وی یادآوری می کردند که اکنون دیگر یک فعال صنفی در صنف متخصصین نیست بلکه یک وزیر می باشد؛ آیا  وی جرات این را داشت که صرفا به واسطه حمایت های دولت و رئیس جمهور اینطور یکه تازی کند؟ آیا جرات تاخیر در اجرای قانون تعرفه های خدمات پرستاری را داشت؟

پرستاران عزیز باور کنید که از شماست که بر شماست؟

بنده از پرستاران و پیراپزشکان و معلمان و کارگران می پرسم که با اینهمه نشان آشکار و نهان آیا شما هم اگر جای متخصصین بودند به بیشتر بودن ای کیو و هوش و نخبه بودن خودتان باور نمی داشتید؟ که چطور برای هیچ دست آوردی دنبال این حضرات در مناسبتهای سیاسی می دوید؟؟؟ دیگر با اینهمه تجربه ی تلخ و آزار دهنده آیا نباید باور کنید که انتظار برادر بزرگ بودن از متخصصین و انتظار درکی فراتر از یک متخصص بودن را از این جامعه متخصصین نباید  داشته باشید که پر واضح است که اگر چنین بود می بایست تا کنون به خاطر سخنانی که بر زبان آقای وزیر می رفت دست کم تذکری به وی می دادند. ایا باور نمی کنید که از این کمسیون بهداشت و ترکیب موجود بر آن کوچکترین تحرکی برای احقاق حقوق شما انجام نخواهد گرفت؟ ایا واقعا باز هم می خواهید به اینان اعتماد کنید؟


من می خواهم اولین کمپین تحریم لیست انتخاباتی که متخصص پزشکی در آن باشد را استارت بزنم؟؟؟؟ نمیخواهم در این موادی کورکورانه سخن بگوئیم, افرادی نظیر دکتر دهدشتی ,دکتر ایرج عبدی, دکتر مصری که از پزشکان عمومی مجلس هستند در این سالها حرکات و موضع گیری های ارزشمندی داشته اند که عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بوده اند اما تعدادشان کافی نیست, باید در این هفت هشت ماه مانده به انتخابات چشمان خود را باز کنیم و اقدامات و سخنان بقیه ی اعضا را به درستی رصد کنیم, باید حال که رهبر انقلاب تکلیف مسئولین را در حوزه پرستاری از سالهای قبل و در حوزه کارگری و معلمان در همین هفته ها و روزهای اخیر مشخص نمودند ما داعیه ی ولایتمداری این حضرات را در بوته ی عمل بسنجیم. باید مشخص شود که این وکلا ئر برابر طرح انتزاع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی که مایملک کارگران است بین خواست آقای وزیر و خواست کارگران کدام را بر می گزینند ؟؟؟باید مشخص شود که طرح تحول سلامت ؟؟؟ با این هزینه هایی که بر کشور تحمیل کرده است تا چه حد توانسته است عدالت در توزیع منابع را جامع عمل بپوشاند و نیز دولت توجه خود را به اشتغال و معیشت جوانان و معلمان و کارگران را چگونه متقارن با توجه به معیشت متخصصین دیده است.

چون معتقدم که ای پرستاران و کارگران و معلمان و پیراپزشکان ؛ از شماست که بر شماست.


اگر درد را دریافتید با وارد کردن ایمیل خود در بخش نظر دهی امکان ارتباط با هم و همفکری برای حل مشکلات را ایجاد نمایید.

نظرات 19 + ارسال نظر
مهدی مجدی نسب جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:30 ب.ظ

حرف حساب جواب نداره.البته یک تفاوت بین پیراپزشکان و آموزگاران هست.بالاترین رده آموزگارران که همانا وزیر بهداشت است از خود شان است .یک آموزگار میتواند ارتقا گرفته و بسمت های مدیریتی را کسب نماید.اما یک پیراپزشک حتا در پست مدیریتی یک درمانگاه هم نقش ندارد.طبق قانون نمی تواند بیشتر از مسیول بخش باشد و این فاجعه را برای پیراپزشکان بیشتر و عمیق تر می کند

متاسفاننه ساختار تصمیم گیری در وزارت بهداشت طوری هست که افراد می توانند برای کسب منافع شخصی حقوق سایرین را تحت شعاع قرار دهند که نمونه بارز آن سلب حق دایر کردن ازمایشگاه توسط دکترهای ازمایشگاهی است.

ا میر شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:57 ق.ظ

سلام دیدگاه خباب وزیر بهداشت نه تنها دیدگاه یک.وزیر نیست بلکه ایشان در شرایط مختلف حرفهای ضد ونقیض ست که در شأن 1 وزیر نیست و بیشتر شبیه به یک فرد لجوج با گروههای صنفی خصوصا" پرستاران برخوردمی کنند. متاسفانه این عملکرد انشان باعث تشویش اذهان عمومی و قضاوت دیگر در مورد شان خواهد شد .

بنده حساسیت وزیر محترم را در اموری مثل تغذیه و تفاهم نامه ب وزارتخانه ها برای سلامتی مردم؛ کامملا مقبول و تایید شده می دانم و معتقدم که جهت گیری وزارت بهداشت در بحث درمان فراتر از امکانات و استعدادهای کشور است و باید مسئولین وزارت بهداشت بدانند که این کشور به اشتغال و توسعه هم نیاز دارد.

علی شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام
زنده باد مهدی اسفندیار که ندایت ندای مظلومیت ملتی است که از بورژووازی پزشکی و غیره بیزار است
افتخار دارم اولین نفری باشم که عضو کمپین شما باشم
دکترای مدیریت هستم و حرف های زیادی برای گفتن و نوشتن در این زمینه دارم.

من ندای خودتان هستم و درد و آلام شما از تبعیض های وارده بنده را سخن گفتن آورد. قطعا یکی از اشکالات بزرگ مظام سلامت ما این است که کار به جای اینکه در دست متخصصین علم اقتصاد سلامت و مدیریت بیمارستانی و مدیریت بهداشتی و درمانی و متخصصین پزشکی اجتماعی باشد در دست کسانی است که هیچ تخصصی در کاری که به انها سپرده شده است ندارند.

میثم یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:18 ب.ظ

راست میگن که آی کیوی بالاتری دارند ,وگرنه چرا با جمعیتی معادل یک دهم درصد از جمعیت ایران باید بیست تا نماینده داشته باشند؟
منم با تمام وجودم پای این کمپین هستم.


دمت گرم

بنده به خاطر کم تحرکی دوستان کنایه زدم و البته که معتقدم پرستاران و معلمان و کارگران مما همگی هوشیار و اگاه هستند.

سارا یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:28 ب.ظ

فشار و استرس که قشر پیراپزشکی تحمل میکنه.حتی امتیازات از قشر پرستاران هم کمتر.حتی شبکاری گروه پیراپزشکی مثل نظام پرستاری حساب نمیشه.مظلوم ترین قشرند

متاسفانه برخی از گروهها نظیر پیراپزشکان ازمایشگاهی حتی حق شبکاری ندارند و عدد جزئی در حکم حقوقی دارند که کمتر از ۲۰ هزار تومان هست در حالیکه نگهبانان هم ساعت شبکار و شیفت تعطیل کاری آنها محاسبه می شود.

محمد رضا سبحانی یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:40 ب.ظ

کاملا موافق 100 در 100 هستم و متاسفانه قشر پزشک تو کشور ما تقدس بی معنایی برخوروار شدند وافسوس که این تقدس پوشالی انها حتی موجب از بین رفتن اداب معاشرت با دیگر انسانهای غیر پزشک شده است
خدا کنه اتفاق قشنگی بیافته و دولتی ها و دیگر افراد بفهمند قشر پزشک تخم 2 زرده نکرده توی این جامعه و از این بابت شاید جوامع کمونیستی و س سیالیستی که همه در یک سطح هستند و حقوق یکسان میگیرند بهتره

ممنون آقای سبحانی ؛ از اظهار نظر جامع و کامل شما

امیدوارم همه دوستان بدانند که راه دفاع از حقوق حقه تجمع جلوی مجلس نیست بلکه نظام اسلامی راهکار حضور مردم را در انتخابات دیده است و بهتر است به این بیاندیشیم که چرا پرستاران و پیراپزشکان و معلمان در مجلس شورای اسلامی انچنان که باید و شاید نماینده ندارند.

اسد یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:44 ب.ظ

واقعا ظلم بزرگی در رابطه با پرستاران و پیرایزشکان اتفاق میفتد

متاسفانه در وزارت بهداشت صدای غیرپزشکان به درستی شنیده نمی شود.

محمدرضا یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:45 ب.ظ

بندگان خدا معلمان ما از حداقل ها محروم هستند. دولت باید قدمی برای اونها برداره. معلمان انتظار زیادی ندارند؛ تنها انتظارشون همون برقراری عدالت در پرداختها هست. نباید اعتراض اونها سیاسی جلوه داده بشه.

این سئوال همواره برای بنده بووده است که چرا دولت برای یک میلیون معلم و ۱۷ میلیون دانش آموز تنتها ۲۵ هزار میلیارد بودجه یده است و برای وزارت بهداشت با درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم بالای شصت هزار میلیارد تومان

سینا دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:27 ق.ظ

چرا باید به پزشکان رای بدهیم؟؟
مگر کم درامد دارند، پزشک ماهی بیست تا صد میلیون درامد دارند،
چرا باید پزشکان لابی های قدرتمند داشته باشند؟
برای اینکه هیچ احدی نتواند از انان جواب بخواهد، انان را بازخواست کند،
،
پس همه بیاید حتی به یک پزشک رای ندهیم

من مخالف با پزشکان نیستم بلکه معتقدم برخی از این بزرگواران بسیار نجیبانه رفتار کرده اند؛ عزیزانی چون دکتر مصری؛ اقا دکتر ضرقام؛ اقای دکتر ایرج عبدی و اقای دکتر دهدشتی واقعا سنگ صبور پرستاران و معلمان و کارکران بوده اند. اما در کل بقیه همکارانشان آنچنان که انتظار می رفت عمل نکردند

پرستار عدالتخواه دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:07 ق.ظ

واقعا عالی بود

ممنونم امیدوارم مسئولین وزارت بهداشت بدانند که پرستاران تنها خواستار اعمل قانون هستند. وزیر محترم بهداشت هم بدانند که ما چشم بر اقدامات مثبت ایشان نخواهیم بست

معصومه زارعی دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:12 ق.ظ

در این شرایط همه ی دلگرمی های ما به فرمایشات مقامم ممعظم رهبری است؛ روز معلم و روز کارگر هرکاری که از دست ایشان بر می آمد انجام دادند. ما باید خدا را به خاطر داشتن چنین رهبری شاکر باشیم.

واقعا هم همینطور هست. اگر با برخی از حضرات بود تا کنون رشته های پرستاری و پیراپزشکی را تعطیل کرده بودند

Goli دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:03 ق.ظ

سلام
موافق این کمپین هستم البته به شرطی که زحمات جامعه پرستاری را نادیده نگیرید!
تجمع جلوی مجلس با هدف رساندن صدای اعتراض جامعه پرستاری به نمایندگان خفته در آرامش بود، که خوشبختانه رسید!!!
انشااله جامعه پرستاری و پیراپزشکی نیز با اتحاد و همدلی به سطحی از یکپارچگی و قدرت دست پیدا کند که نمایندگانی شایسته در مجلس داشته باشند!

به امید خداوند: منظور نظر بنده و دوستان نیز همین مطلب است. در تمامی بند بند مطالب نوشته شده نیز می بینید که درد جامعه ی پرستاری وجود دارد. پرستاران و ازمایشگاهیان را مظلوم ترین قشر می دانم.
در ضمن جهت یادآوری عرض می کنم که بنده نه کاندیدا هستم و نه از کاندیدایی حمایت خواهم کرد و نه..... بلکه به همهی دوستان عرض می کنم که در هر کجا هستندْ به عنوان یک اصل به نمایندگانی از جنس خودشان رای بدهند.

پرستار دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:08 ب.ظ

باسلام پزشکان قشرازخودمتشکری هستندکه اصلادردورنج دیگران رادرک نمیکننداونهاماراکه درمقابل چشمهاشون زحمت میکشیم وبارکاری اونهاهم رودوش ماست رااصلانمیبینند.چطورمیتوننددلسوزدیگراقشاررنجدیده وپرمشقت جامعه باشنو.متاسفانه خیلی ازاونهاباجون مریض سرپول معامله میکنندو...به نظرمن اونهانماینده واقعی برای مردم نمیتونن باشند

متاسفانه به جای تفاهم؛ تقابل در نظامت سلامت پیگیری می شود که بسیار مخرب است و باید آنهایی که دستی بر مدیریت نظام سلامت دارند؛ رفتار برادرانه و دلسوزانه از خودشان نشان دهند.

امیرعباس سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:10 ب.ظ

سلام
امروز که پیشنهاد جناب دکتر هاشمی را برای واگذاری مدیریت بیمارستان‌ها به شهرداری تهران دیدم! دیگه مطمئن شدم که با یک نخبه از نوع بی نظیر مواجه شده ایم. باور کنید لبخند جناب قالیباف دیدنی بود.

امیدوارم که واقعیت نداشته باشه, بالاخره شوخی بین کشورهم رایج هست , نباید سخت گرفت, البته متاسفانه شاهد هستیم کعبش بعضی از شوخی ها هم جدی شده, مفصل همین طرح تحول سلامت که گمان می کردیم شوخی بود.

امیرعباس چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:12 ق.ظ

این هم لینک خبر دوست گرامی:

http://www.salamatnews.com/news/147575/حضور-وزیر-بهداشت-در-شورای-شهر-تهران

بعضی اوقات به این میاندیشیم که خوشا به سعادت رقبای دولت در انتخابات آتی که در دولت وزیری چون قاضی زاده ی هاشمی هست و در سازمان مدیریت و برنامه ریزی شخصیتی چون نوبخت......

سمیه سلطانی نژاد چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:18 ق.ظ

با سلام
از متن آگاهی بخشتون سپاسگزارم در مقابل زیاده خواهی قشری که امر بدجوری به ایشان مشتبه شده باید یه کاری کرد بسیاری از پزشکان فی نفسه انسانهای باهوش باشخصیت پرتلاش باعرضه و جسوری هستند و به خوبی به واقعیتهای اجتماع آگاهی دارند ولی متاسفانه جوی برای این قشر ایجاد شده که این همه نکات مثبت را در وجودشان خاموش میکند و از آنها بتهایی سرشار از غرور و خودبینی میسازد خصوصا وقتی خلق الله را به خود وابسته و در مقابل خویش متواضع میابند در این نخوت و توهم غرق میشوند که آنها از ابتدا تافته جدا بافته بوده اند من مطمینم اگر کسانی مثل شما پیش قدم شوند از درون خود این قشر هم موافقان زیادی پیدا خواهند شد که بر نظر شما صحه میگذارند

بله در این جامعه ی پزشکی نمی توان منکر شد که افرادی چون پزشکیان, دهدشتی , عبدی, دکتر کنزی و ....... هم هستند که واقعا افرادی محترم و دارای حرمت و انصاف هستند.

پرستار پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:55 ق.ظ

مامتاسفانه جامعه ناآگاهی داریم وافرادکمی ازسایتهای خبری بازدیدوهمراهی میکنندواکنون اذهان عمومی اهمیت دارندتامتوجه این تصرف وتسلط سلطه گرانه پزشکان باشندکاش کمی صداوسیما واقع گرایانه عمل میکردودرانحصاروزیرپزشکان ودوستانش نبودکاش واقعاصداوسیمای جامعه حقیقی ایران بودوکمترتذویرمیکرد

چ شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:49 ق.ظ

ممنون.کاملا درسته....فقط امیدوارم این حرکت، فقط یک تب زود گذر نباشه و هیچ وقت فرو ننشینه...

اگر خدا کمک کنه وهمت دوستان باشه انشالله که موقت و زودگذر نخواهد بود.

سعید جمعه 21 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 08:46 ب.ظ

درامد پزشکان چرا نجومی باشد. چرا کمپین نه به درامد پزشکان شکل نگیرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد