سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

وزیر بهداشت و تصمیاتی که متضمن منافع جامعه پزشکی است.

انشاء الله که قرار نیست دولت تمام اعتبار خود را پای ارادت به  اقای قاضی زاده هاشمی از بین ببرد؟ سکوت کارشناسان طراز اول کشور در برابر طرح مخرب و نخ نمای تحول سلامت که فقط به به و چهچه وزیر بهداشت را به دنبال داشته است سبب شده است که وزیر اینبار در مصاحبه ای که در روزنامه نسل فردا منتشر شده است از خصوصی سازی در نظام سلامت کشور صحبت کند؟ اما به اذعان خودش نه به این شکل رها شده؟؟؟ متاسفانه مشخص نیست که چرا اقای وزیر برای اثبات سخنانشان در لزوم رها نبودن این نظام سلامت بر لزوم نظارت بر بخش خصوصی؛ همین بخش خصوصی فعلی کشور که به زعم ایشان رها شده است هیچ طرح و برنامه ای برای اعمال نشارت با وجود یک سال از حضورشان ارائه نداده اند, ولی ابتدا  درصدد گسترش فعالیت بخش خصوصی هستند؟ اقای وزیر؛ سخنان شما دارای پارادوکس های عجیبی هست که متاسفانه ظن انسان را به آن طرف می کشاند که در تفکرات شما منافع شخصی و فردی بر منافع ملی ارجحیت دارد:.... 

 شما در مصاحبه با روزنامه نسل فردا صحبت از لزوم اعمال سیاستهایی بر مبنای انچه  در کشور های موفق دنیا می گذرد؟!! (که انشاء الله منظور شما طرح افتضاح تحول؟ نظام سلامت نیست) بر زبان رانده اند اما نگفته اند:

1- کدام کشور موفق دنیا را می شناسند که با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در مقطع تخصص بازهم وزارت بهداشتش به کاهش ظرفیت دوره دستیاری اقدام می کند؟

2_ اقای وزیر نگفته اند که در کدام کشور دنیا هم امتیازات و امکانات و مجوزهای حوزه بهداشت و درمانی در دست یک قشر است و تمامی بسترهای باز تصمیم گیری تا اجرا در دست یک قشر است که به هیچ احدو الناسی پاسخگو نیست؟

3_ اقای وزیر چرا شفاف پاسخ نمی دهند که پس در چه زمانی قرار است با دریافت زیرمیزی ( از نظر قانونی ارتشاء) در جامعه پزشکی برخورد شود

4_ اقای وزیر چرا پاسخ نمی دهند که چه زمانی قرار است از منافع مشتریان نظام سلامت در برابر فروشندگان بی رحم و بی انصاف حمایت شود؟

5_ چرا اقای وزیر در زمینی بازی می کنند که بوی منافع جامعه پزشکی بیشتر از منافع ملی به مشام می رسد و .....

اما روی سخن من با عالمان و دلسوزان و افراد مردم دار در نظام سلامت است که:

ظاهرا باید دست به کار شد و با تشکبل کمپینی از دلسوزان کشور جلوی برخی از رفتارهای مزورانه و منفعت طلبانه را در نظام سلامت گرفت.

نظرات 2 + ارسال نظر
♥kd♥ جمعه 20 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:14 ق.ظ http://love.jvvg.org

6154سلام واقعا عالیه، من زیاد بهت سر میزنم انصافا سایت خیلی خوبی دارین
شاد و خوشبخت باشین

ممنونم دوست عزیزم
نگرانی شدید نسبت به شکل گیری یک انحصار بی منطق و پول پرست که منافع مردم و کشور را فدای خئودش کند در نظام بهداشتی و درمانی ایران دارم که متاسفانه هنوز مردم نسبت به این مسئله بیدار نشده اند خواهش می کنم به کمپین مبارزه با فساد اعم از تصمیم سازی و اجرا و ...در نظام سلامت بپوندید و مرا یاری کنید.

صوفیا رشیدی یکشنبه 16 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام من خیلی به وبلاگتون سر میزنم. قلم توانایی دارید .

از لطف شما سپاسگزارم، از طریق ایمیل به شما پاسخ دادم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد