سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

اقای روحانی خواهشا به خاطر این ملت در حوزه سلامت ورود کنید.

اعتراض یکی از تشکل های دانشجویی به سیاسته های در پیش گرفته از سوی وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی زنگ خطری جدی برای صاحبنظران و متولیان حوزه سلامت بوجود آورده است که نگرانی شدیدی را برای اینده کشور نیز ایجاد خواهد کرد موضوعی که در عجبم که چرا مسئولین کشور و ریاست محترم جمهور به آن ورود پیدا نمی کنند, در این سالها ظرفیت دوره های تخصصی ثابت مانده است و تغییری نمی کند و از سویی دیگر مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان ایرانی از خارج از کشور از سوی وزارت بهداشت در حال محدود و محدوتر شدن است و کسانیکه این تصمیمات را می گیرند خودشان و کاسبی خودشان به شدت از این تصمیمات متاثر است در این شرایط ....

  که کشور می خواهد سیاستهای افزایش جمعیت را اجرا کند جای تعجب فراوان است که  وزارت بهداشت به هیچ عنوان برنامه ای برای حل مشکل کشور در تامین نیروهای متخصص ندارد و ظاهرا حرف آنها خطاب به ملت و حاکمیت این است که ؛ بخواهید نخواهید همین هست که هست. بالاخره چه کسی باید از وزرای بهداشت این سوال را بپرسد که نقشه راه سلامت کشور چگونه طراحی می شود که هیچ برنامه ای برای افزایش ظرفیت دانشگاهها در رده های تخصصی در ان نیست؟

یعنی چه که ظرفیت دستیاری نسبت به سال گذشته کمتر شده است؟ از 2600 به حدود 2500 کاهش یافته است؟ این کارهای برای تامین منافع چه کسانی صورت می گیرد؟؟

آقای رئیس جمهور برای خاطر این مردم ورود پیدا کنید و تقدیر این ملت را تماما در اختیار کسانی قرار ندهید که به شدت از تصمیات اخذ شده منتفع هستند, اقای رئیس جمهور خواهشا مطالعه بفرمایید و ببینید که چگونه می توان به درد این مردم رسید و آنها را از شر تمامیت خواهی های صنفی اسوده کرد؛ ایا راهی برای اعزام دانشجوی بورسیه و .... وجود ندارد؟ یعنی این حق این ملت است که سرنوشت آنها را تمامیت خواهی های جریانی رقم بزند که از زیرمیزی گرفته تا گرفتن پورسانت از وسابل اتاق عمل و ... نفع ببرند؟ ایا دولت تدبیر و امید در این عرصه تدبیری در آستین ندارد؟ اقای روحانی به داد این ملت برسید. صحنه های چندش اوری را شاهد هستیم و ان اینکه تقدیر مردم در حوزه سلامت به دست کسانی سپرده شده است که از محل تصمیمات خودشان منتفع هستند، این رویه ناعادلانه است و برای مسئولین کشور زشت و ناپسند است که این ناعدالتی را ببینند و راهی اتخاذ نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد