سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

ناتوانی زنان در انجام خودکشی موفق سه برابر مردان است؟

خودکشی در آمریکا و ژاپن و کشورهای اسکاندیناوی بیشترین آمار را در دنیا شامل می شود, در ایران نیز طبق اطلاعاتی که از وزارت بهداشت ارائه شده است روزانه حدود 13 مورد خودکشی موفق ثبت شده است که در این مورد تعداد زنان تنها یک سوم مردان است, اما در همین گزارش آمده است که روزانه بین 8 الی 25 خودشکی ناموفق دیده می شود که در این خودشکی ها تعداد زنان به نسبت مردان یک به سه است یعنی دقیقا عکس خودشکی موفق که نشان می دهد زنان در انجام خودشکی چندان موفق نیستند؟؟؟؟؟

از شوخی گذشته باید اذعان کرد که در کشور ما بهداشت روانی افراد زیر 29 سال موضوعی است که در هیچ یک از برناه های وزارت بهداشت دیده نمی شود.... 

 به همین خاطر است که در سال 85 خودکشی 5 دختر را یک دفعه بر اثر خورودن قرص برنج شاهد هستیم و یااینکه در سلماس در دانشگاه دختری به خاطر ترس از مشروط شدن خودش را لب پنجره می اورد تا به پایین پرت کند و ..... باید به آمار استانها در خودشکی نیز توجه کنیم, بدترین استان کشور از نظر توسعه و اشتغال یعنی ایلام بالاترین امار خودشکی را ر بین استانهای کشور دارد بطوریکه در سال حداقل 400 مورد خودشکی در این استان اتفاق می افتد؟؟؟؟؟/ بله زنگ خطر که برخی از این خودشکی موفق و برخی ها ناموفق هستند و بدترین نوع خودشکی یعنی خودسوزی نیز در این استان شیوع دارد, اما از یلام بگذریم به استان بوشهر می رسیم که بیشترین تعداد را دارد و بعد می رسیم به کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان و فارس و کرمان...... اقایان , مسئولین در طرح تحول نظام سلامت بهداشت روانی را در کجا دیده اید؟ ایا می دانید که بیش از 3 درصد از جمعیت زیر 29 سال ایرانی دارای اختلال جدیدی روانی هستند و بیش از 4 درصد نیز مشکلات روانی دارند؟ایا این تعداد شما را به نگرانی و تکاپو برای برنامه ریزی نمی کشاند؟

نظرات 1 + ارسال نظر
noaman شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:28 ق.ظ

لطفا مطلب را به سرانجام برسانید و ابتر رها نکنید.با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد