سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

درمان مستقیم و غیرمستقیم در تامین اجتماعی فواید و زیانها

درمان مستقیم در تامین اجتماعی به درمانی گفته می شود که در ان بیمه شده مستقیما به واحدهای درمانی مراجعه می کند و از خدمات رایگان درمانی برخوردار می شود و اما درمان غیرمستقیم به درانی گفته می شود که در ان بیمه شده به بیرن از مراکز ملکی و به مراکز طرف قرارداد مرجعه می کند و خدمت می گیرد و یا اینکه به مراکز غیرطرف قرار داد مراجعه نموده واسناد پزشکی را به مرکز اسناد پزشکی تامین اجتاعی تحویل می دهند و هزینه های وی طبق برخی از تعرفه های مصوب که کطابق با هزینه های تعرفه هایدرمانی در بخش دولیت است به وی پرداخت می شود... 

 اما در این میان این دو درمان یعنی مستقیم و غیر مستقیم مخالفان و موافقانی دارند  که  در انی مقاله نخست به مخالفان این بخش درمان مستقیم می پردازیم که سه دسته هستند:

1- دسته نخست که طرفدار یکپاره شدن امور درمانی در وزارت بهداشت هستند و بدون هیچ نوعی توجیه منطقی و عقلی خواستار ملحق شدن این امکانات به وزارت بهداشت هستند در حالیکه به خوبی می دانند که دولت در ساخت و راه اندازی و اداره این مراکز هیچ نقشی ندارد و نداشته است که بخواهد حالا خود را متولی این بخش بداند.

2- دسته دیگر معتقدند که یک سازمان بیمه گر نمی تواند همزمان هم خریدار خدمت باشد و هم ارائه دهنده خدمت؛ اما این دسته نمی توانند به این سوال پاسخ بدهند که مگر می شود در یک نظام استاندارد وزارت بهداشت هم ارئه دهنده خدمت باشد و هم سیاستگزار و هم ..., این عده نیز تنها نیمی از واقعیت را می گویند تا افکار عمومی را موافق یا سمت و سوی خود کنند.

3- اما دسته سوم می گویند که این امکانات نا متقارن و بد توزیع شده است  ودارای کارکرد مناسب نیست که این دسته ظاهرا سیاستمدارتر و زیرک تر از دو دسته دیگر هستند زیرا با تابلوی حمایت از تامین اجتماعی وارد می شوند. اما این دسته نیز نمی توانند به این سوال پاسخ بدهند که ایا در وزارت بهداشت , بیمارستانها تابعه خدمات استاندارد و مناسب ارائه می شود که بتوان این مراکز ملکی را به زیر نظر وزارت بهداشت برد و به بیمه شده ها گفت این است آرمانشهر شما؟ چرا بیمه شده به عنوان مشتری هرگز زیربار این مسئله نخواهد رفت که بخش درمان از تامین اجتمناعی جدا شود و به ارمانشهر وزارت بهداشت منتقل شود؟؟؟؟

 شاید در بررسی صف مخالفان یک ویژگی واحد دید و ان اینکه تمامی مخالفان وجود مراکز ملیک تامین اجتماعی از فعالان بخش خصوصی درمان در ایران هستند؟ چرا؟؟؟؟؟ اگر می توانید در بخش نظر دهی وارد شوید و مرا در یافتن جواب این سوال کمک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد