سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

استیضاح شیخ الاسلامی وزن کشی سیاسی در مجلس

خبر اعلام وصول استیضاح شیخ الاسلامی امروز در رسانه های کشور بازتاب وسیعی داشته است. اینکه مطبوعات  و شخصیتهای سیاسی و ..... مدت یکسال است درگیر موضوع سازمان تامین اجتماعی هستند دارد به یک معمایی تبدیل می شود که شاید خیلی برای مردم عزیزمان قابل درک نباشد. ......

شاید شرایط امروز بیش از هر زمانی به ما نشان می دهد که نگرش سیاسی به نهادهایی مثل تامین اجتماعی و یا اخیرا سازمان نظام پزشکی تا چه حد می تواند فضای سیاسی کشور را دچار تلاطم کند.

اینکه مطبوعات  و شخصیتهای سیاسی و ..... مدت یکسال است درگیر موضوع سازمان تامین اجتماعی هستند دارد به یک معمایی تبدیل می شود که شاید خیلی برای مردم عزیزمان قابل درک نباشد. خواه یا ناخواه  موضوع تامین اجتماعی تبدیل به عرصه وزن کشی سیاسی در مجلس شورای اسلامی شده است. جایی که دولت گمان می کند رای هوادارانش بیشتر از مخالفانش هست و در مجلس نیز مخالفان همواره بیان می کنند که تعدادشان به اندازه ای است که بتوانند با انچه قانون گریزی می خوانند برخورد کنند. اما سوای از همه این مجادلات که از زمان تشکیل دولت دهم تا کنون بین مجلس و دولت بوده است و همواره نیز ختم به خیر شده است. شاید این موضوع استیضاح و احتمال و یا عدم احتمال رای آوردن آن موضوعی است که برای علاقه مندان حوزه سیاسی خیلی جذاب خواهد بود بسیار جذاب تر از نتیجه بازی سرخابی های فوتبال. زیرا این استیضاح یک وزن کشی تمام عیار خواهد و طرفین را برای رقم زدن یک معادله روشن تر در فضای سیاسی یاری خواهد داد. البته من به عنوان یک روزنامه نگار با شناختی که از فضای مجلس فعلی دارم ، احتمال رای آوردن استیضاح را بعید ارزیابی نمی کنم البته اگر همه افراد جناح چپ مجلس هم پای کار بیایند. البته دولت در مواجه با بحرانهایی از این دست بسیار زیرکانه برخورد می کند و نمی توان تجربه دولت فعلی را با زمانی که مرحوم کردان به مجلس فراخوانده شد یکسان دانست. تلاشهای فراکسیونهای شمال و غرب و نیز برخی از نمایندگان همیشه موافق دولت می تواند نتیجه استیضاح را به نفع وزیری که در صدور حکم سرپرستی نقشی نداشته است رقم زند. البته تجربه نشان داده است که در برای احمدی نژاد همیشه به یک پاشنه خواهد چرخید. لذا در چنین شرایط حساسی باید صبر کرد و دید که اینبار تکینک رئیس جمهور برای عبور از بحران جواب خواهد داد یا اینکه بازهم این مجلس خواهد بود که حرف خود را به کرسی خواهد نشاند. امید به اینکه همه افرادی که دل در  گرو این مملکت و انقلاب دارند در تصمیماتشان نفس را در نظر نگیرند و مردم و کشور را مقدم بدارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد