سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

کیفیت و چگونگی خواندن نماز جمعه

نماز جمعه

عین نماز صبح است و در رکعت اول بعد از سوره حمد؛ سوره جمعه را می خوانند و در رکعت دوم بعد از سوره حمد سوره منافقون را می خوانند. قبل از نماز جمعه دو خطبه می خوانند که گوش کردن به انها واجب است و گوش ندادن نشانه نفاق است. وقت نماز جمعه از زمان آغاز ظهر تا یکساعت بهد از اذان ظهر است. نماز جمعه دو قنوت دارد که مستحب است؛ قنوت اول در رکعت اول و قبل از رکوع و قنوت دوم در رکعت دوم و بعد از رکوع است. یعنی در رکعت دوم بعد از رکوع قنوت می خوانید و بلافاصله به سجود می روید. 

اما نکاتی که باید بدانید(کنکوری)....

 

۱ـ نماز جمعه کفاف نماز ظهر را می دهد. یعنی نیازی نیست نماز ظهر را بخوانید ولی اگر بخوانید نیز مستحب است. دیگر اینکه باید بدانید که حتی به آخرین رکوع امام جمعه برسید نماز جمعه شما قبول است و می توانید بقیه نماز را به صورت فرادا بخوانید. وسط خطبه های نماز جمعه اگر شما نماز بخوانید اشکالی ندارد. 

نماز جمعه را باید با صدای بلند و اهسته بخوانید. 

امام جمعه باید عادل باشد و متقی و نمی شود پشت سر کسی که مطمئن هستید که دروغ می گوید و یا معصیت می کند و عادل نیست نماز بخوانید. نماز جمعه حتما باید به جماعت خوانده شود و حداقل ۵ نفر باید باشند. نیاز نیست که شما حتما پشت سر امام جمعه ای که ولی فقیه انتخاب می کند نماز جمعه بخوانید بلکه اگر در جایی هستید که یک فرسخ تا محل اقامه نماز جمعه فاصله دارد می توانید.

نظرات 1 + ارسال نظر
اتلبزرلبیقرلیزبریبریزبثیبقرثیبرقتع شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:32 ب.ظ

عالی بود بسیارخوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد