سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

عفونت روده در کودکان احتمال شیزوفرنی در جوانی را افزایش میدهد.

پژوهشگران علوم پزشکی در کشور استرالیا در یک آزمایش جدید دریافتند که بروز عفونت های روده ای در کودکان می تواند خطر ابتلا به شیزوفرنی (جنون جوانی) را در سنین بالاتر، افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، شیزوفرنی یک نوع بیماری روحی است که در آن فکر تخریب می شود و برداشت انسان از واقعیت غیر عادی می گردد. جنون یکی از نشانه های عملکرد نامرتب مغز است. این بیماری تقریباً ۱% جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. . . .


متخصصان می گویند: ابتلا به عفونت های روده ای و ریوی در دوران کودکی می تواند عامل تشدید کننده خطر ابتلا به شیزوفرنی در سنین بالاتر باشد. این خطر حتی در صورتی که عفونت به مغز نیز نفوذ نکند، وجود دارد.

این یافته حاصل مطالعه روی داده های بیمارستانی مربوط به بیش از ۴۰ هزار فرد بالغ در غرب استرالیا است. در این مطالعه روابط بین اختلالات روان تنی و بیماری های جسمی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

این بررسی ها نشان داد پسرانی که حداقل دو بار پیش از رسیدن به سن سه سالگی به دلیل ابتلا به عفونت های تنفسی و روده ای در بیمارستان بستری شده بودند، پس از رسیدن به سن ۲۰ سالگی، ۸۰ درصد بیشتر با خطر ابتلا به این اختلال روانی مواجه شدند.

پروفسور کولین بینز، استاد بهداشت عمومی دانشگاه کورتین در این باره می گوید: اختلالات سیستم ایمنی بدن با بروز شیزوفرنی مرتبط هستند و این ارتباط می تواند ریشه در منشا ژنتیکی هر دو اختلال داشته باشد.

شیزوفرنی از یک واژه یونانی گرفته شده و به معنای «ذهن منقطع» است. یک بیماری شناخته شده و مهم روان پزشکی که در ابتدا به ایجاد اختلال در ادراک فرد و سپس تغییر درک و تعابیر وی از واقعیات منجر می شود و در نهایت، عدم کارکردهای اجتماعی، خانوادگی و شغلی را در پی خواهد داشت.

شخصی که به شیزوفرنی دچار است، معمولاً دچار اختلال در کارکرد دستگاه عصبی است و توهمات و تصورات غیرواقعی از اطراف خود پیدا می کند. این توهمات غالباً شنوایی و سمعی هستند.

به رغم اینکه تصور می شود این بیماری بیش از هر موضوع دیگر، روی ادراک و شناخت شخص تاثیر می گذارد، اما اختلالات مزمن رفتاری و احساسی نیز در مبتلایان به این عارضه بسیار دیده می شود.

بیماران مبتلا به شیزوفرنی، غالباً احتمال ابتلا به سایر بیماری های روان پزشکی را نیز دارند.

پژوهش ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد از تغییرات شیمیایی در مغز بیماران شیزوفرنی، در سایر بخش‌های بدن آنها نیز بروز می‌کند.

شیزوفرنی در مردان، بیشتر در سنین ۱۰ تا ۲۰ سالگی رخ می دهد. در زنان، شروع شیزوفرنی در سنین ۲۰ ، یا اوایل ۳۰ سالگی است

منبع خبر: پزشکان بدون مرز.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد