سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

چگونه پول اضافی را از فروشنده تجهیزات پزشکی پس بگیریم.

هر از چندگاهی در بین فامیل و اشنایان می شنویم که پلاتین در پای فلانی شکسته است و یا اینکه پیچ در پای بیمار شکسته شده است. اما آیا به راستی همه این شکسته شدنها طبیعی است یا خیر؟ موضوعی است که واقعا" جای بررسی دارد. زیرا هیچیک از این پلاتینها و پروتزها مورد تحقیق و یا ارزیابی یک موسسه استاندارد در کشور قرار نمی گیرد . . . . .

و این امر دست سودجویان را برای سوء استفاده احتمالی بازکرده است. واقعیت این است که در کشوری مثل آمریکا که شرکتهای سازنده تجهیزات پزشکی مجبورند آزمایشات بسیار سختی را برای اخذ مجوز ظی کنند تا حدودی جان مردم در امان است اما در همین کشور چنانچه شر کت سازنده تجهیزات پزشکی توانند مجوز لازم زا بگیرند اجناس خود را با مجوز اروپا که بسیار راحت اخذ می شود راهی کشورهای جهان سوم می کنند و اینجاست که صدای شکسته شدن پلاتین ها در اندام بیمار ان شنیده می شود. لابی قوی دلالان با برخی از کارپردازان احیانا" ناسالم و نیز مسئولین تجهیزات پزشکی نابلد و درنهایت یک جراح خدای ناکرده (خدای ناکرده) ناسالم سبب خواتهد شد که یک جنس نامرغوب با بهایی بسیار گزاف به بیماران بینوا تحمیل کنند. اما آیا این موضوع قابل بررسی است یا نه پاسخ مثبت دارد؟

شما می توانید پول این تجهیزات را بپردازید و با خیال راحت کار بیمارتان را انجام دهید. آنوقت فاکتور مربوطه را به اداره کل تجهیزات پزشکی ببرید و از کارشناسان مربوطه درخواست اعلام قیمت کنید. در اینصورت دست شرکتی که از شما حیانا" پول اضافه گرفته است رو خواهد شد, زیرا شرکتهای تجهیزات پزشکی باید برای گرفتن مجوز ورود هر کالایی تمام مستندات مربوط به ان کالا را به اداره کل تجهیزات پزشکی ارائه دهند و قیمت کارشناسی فروش را از اداره کل تجهیزات بگیرند. در صورت اینکه قیمت آنها را بپذیرند می توانند مجوز بگیرند و در غیر اینصورت چنانه بیشتر از قیمت مصوب بفروشند باید بین سه تا نه برابر پولی که از بیمار گرفته اند را در وجه دولت پرداخت کنند و ضمن اینکه با توبیخ و درج در پرونده و یا دستکم تذکر کتبی محکوم خواهنند شد.

اما شاید لازم باشد نهادهای نظارتی نظیر وزارت بهداشت و سازمان بازرسی کل کشور نیز با تخصصی تر کردن حوزه نظارت و به خصوص با دخیل کردن سازمان تعزیرات حکومتی برخورد های محکم تری انجام دهند. شاید حضور نماینده پزشکی قانونی و حراست مراکز درمانی در هنگام خارج کردن پلاتینه های شکسته شده و مهر و موم کردن آن و ارسال آن به موسسه استاندارد و یا خود شرکت سازنده برای بررسی دلایل شکسته شدن و یا  تشخیص اصل و یا قلابی بودن اجناس بتواند افراد سودجو را متوجه عواقب سودجویی های خود بکند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد