سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

از نگهداری قرص و کپسول در یخچال برای مدت طولانی خودداری کنید.

 

سرپرست نظارت بر تجویز و مصرف دارو با اعلام این مطلب گفت : شربت هاو قطره های چشمی باید پس از باز شدن در یخچال نگهداری شده و پس از یک ماه از بازشدن در آن دور انداخته شوند و پمادها غیر از تعداد محدودی که برروی آن درج گردیده باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

دکتر رویا رحیمی گفت : شرایط  نگهداری داروها براساس توصیه شرکت های سازنده متفاوت می باشد و لازم است بیماران در حین خرید به برچسپ دارو توجه نمایند تا موارد عنوان شده را رعایت کنند.

دکتر رحیمی در مورد نگهداری شیاف ها گفت : آن دسته از این داروها که هورمونی می باشند باید در یخچال و مابقی در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد نگهداری شوند.

وی به طور کلی شرایط نگهداری دارو ها در منزل رادور از نور و تابش مستقیم اشعه آفتاب و نیز رطوبت و عموما در دمای زیر 25 درجه ساتیگراد ، مگر آن که بر روی آن چیز دیگری درج شده باشد قید نمود.

این داروساز کرمانشاهی درخصوص رعایت تاریخ مصرف داروها تاکید کرده و گفت : بر روی همه داروها تاریخ انقضای مصرف وجود دارد و درمورد قرص ها و کپسول ها در یکی از انتهاهای ورق قرص یا کپسول نیز این تاریخ و سری ساخت حک گردیده و لازم است مصرف قرص ها را از طرفی که تاریخ قید شده مصرف ننمود تادرصورت قیچی کردن آن ، تاریخ انقضا از بین نرود.

دکتر رحیمی از مردم خواست از نگهداری داروها درمنزل خودداری نمایند و نیز در غیر این صورت جدا دور از دسترس اطفال قرار دهند و به صورت دوره ای هرچندماه یک بار تاریخ انقضای داروها را کنترل نموده و داروهای غیرقابل مصرف را دور بریزند و نیز از ریختن شربت ها در شیشه های دیگر و نیز قراردادن قرص ها در جعبه های دیگر و یا قوطی قرص دیگری خود داری نمایند که از بروزاشتباه و مسمومیت دارویی در این موارد پیشگیری شود.

دکتر رحیمی از مردم خواست در هنگام مسمومیت دارویی با 115 تماس بگیرند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد