سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

شیشه بسیار اعتیاد آور بوده و سیستم اعصاب مرکزی را متاثر میکند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود : مصرف کنندگان این ماده در مواردی نیز دچار دوره هایی از پرخاشگری ، اغتشاش فکری و بی خوابی می شوند و کسانی که به این ماده وابسته می شوند دچار اختلالات جدی در روابط اجتماعی و شغلی می گردند.

وی جنون و روان پریشی را از دیگر اثرات مصرف شیشه بر شمرد و ابراز داشت : با توجه به اینکه حالت تحمل در برابر تاثیرات متامفتامین ظرف چند دقیقه بوجود می آید فردمصرف کننده سعی می کند تا با مصرف مکرر و در فواصل کوتاه خود را در حالت سرخوشی نگه دارد.. . . .

وی با توجه به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر با هشدار به جوانان در زمینه مصرف شیشه اظهار داشت : شیشه یک ماده محرک بسیار قوی است که مصرف مقادیر کم آن نیز می تواند سبب بی خوابی ، افزایش فعالیت و کاهش اشتها شود.

آقا محمدی ادامه داد در صورت استفاده از شیشه سرخوشی ناشی از رها شدن و افزایش بسیار زیاد یک ماده شیمیایی و انتقال دهنده امواج عصبی در مغز صورت می گیرد که ناشی از دوپامین است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان خاطر نشان کرد: افزایش دامنه توجه و کاهش خستگی ، افزایش فعالیت ، کاهش اشتها ، سرخوشی و نشئگی ، تنفس تند ، افزایش شدید دمای بدن ، پرحرفی ، افزایش انرژی ، تهوع و استفراغ ، خشمگین شدن و اختلالات مختلف از آثار مصرف کوتاه مدت شیشه است.

وی با تأکید بر درمان و رهایی مصرف کنندگان از این ماده مخرب عنوان کرد : در حال حاضر موثرترین درمان برای معتادان به متامفنامین ، درمان شناختی رفتاری است در این روش هدف آن است که به بیمار کمک شود تا به اصلاح نحوه تفکر ، انتظارات و رفتارهای خود بپردازد و در عین حال مهارتهای مقابله با فشار روانی در زندگی را در خود تقویت نماید.

وی گفت : اگر چه درمان دارویی اختصاصی برای اعتیاد به متامفتامین وجود ندارد ولی استفاده از داروهای ضد افسردگی در درمان علائم افسردگی افرادی که اخیرا” مصرف زدگی شدید این ماده را کنار گذاشته اند مفید است .

وی اظهار داشت: مسمومیت حاد ناشی از مصرف این ماده به مغز ,هیجان زدگی شدید و احساس وحشت را می توان با قرار دادن فرد درمحیط آرام و استفاده از داروهای ضد اضطراب کنترل کرد.

وی در پایان یادآور شد استفاده از متامفتامین افزایش احتمال ابتلا به ویروس HIVهپاتیت Cو Bرا افزایش می دهد

 

نظرات 1 + ارسال نظر
itدوستان سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:25 ب.ظ http://it-2020.mihanblog.com

سلام دوستم
دیروز تاریخ است . فردا راز است . امروز یک هدیه است . دالایی لاما
آپم؛؛؛؛؛؛؛؛؛
خوشحال میشم نظر بدی
ممنون

با حرفشون موافقم, البته ادبای ما نیز گفته اند که من به گذشته نمی اندیشم چون حالم را از دست خواهم داد و به اینده نیز نمی اندیشم چون به حال تبدیل خواهد شد و به حال نیز نمی اندیشم چون همیه با من است و من به این همیشه می اندیشم که همیشه با من بوده است و آن ذات همیشگی همیشه است که وجود لایزال الهی است..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد