سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

بیش از نیمی از مرگ و میرهای کودکان زیر 5سال به تغذیه برمیگردد؟

دکتر مرندی : تغذیه نوزاد با شیر مادر مناسب‌ترین ماده مغذی و حیات‌بخش و نیز از استراتژیک‌های عمده رشد، بقا و تکامل کودکان است که از این طریق کودک علاوه بر بهره‌برداری از بهترین ماده غذایی از مزایای عاطفی روانی، خواص ضد عفونی و ضد آلرژی و شیر مادر نیز بهره می‌برد و همچنین از رشد، تکامل و ضریب هوشی بالا‌تر هم برخوردار می‌شود بنابراین تغذیه با شیر مادر نه تنها از میزان مرگ و میر کودکان زیر ۱ سال و زیر ۵ سال بلکه حتی از مرگ و میر نوزادان هم می‌کاهد. . . .. .


. . . .. وی عنوان کرد علی‌رغم تکنولوژی پیچیده پزشکی و امکانات موجود در بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان، تغذیه با شیر مادر موثر‌ترین عامل کاهش مرگ و میر نوزادان است.
رئیس هیئت امنا و هیئت مدیر انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: سوء تغذیه علت مستقیم و غیر مستقیم بیش از نیمی از مرگ و میرهای کودکان زیر ۵ سال است بنابراین نقش تغذیه با شیر مادر در پیشگیری و کاهش این معضل خانمان‌سوز بی‌بدیل است.
وی افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۶ ماه ادامه می‌یابد و سپس با افزودن غذاهای کمکی تا یک سالگی و استفاده بیشتر از غذاهای خانواده و ادامه تغذیه با شیر مادر تا ۲ سال و بیشتر به همراه مستمر رشد کودکان، رشد مطلوب آنان را به همراه خواهد داشت بنابراین در تمام طول سال‌های زندگی کودکان هرگز نباید از نقش حیاتی والدین در امر فرزند پروری و اعتلای تکامل مطلوب فرزندان غافل شد.
عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به چاقی کودکان گفت: چاقی کودکان که عمدتا قابل پیشگیری است می‌تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود و زیر بنای بیماری‌های غیر واگیر نظیر فشار خون، دیابت، سکته، سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و نهایتا مرگ زود هنگام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد