سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

زندگی در زیر جریان برق فشارقوی باعث سرطان کودکان نمی شود.

بر اساس گزارش تحقیقات منتشر شده در انگلیس، هیچ مدرکی در خصوص وجود رابطه‌ای میان ابتلا به سرطان در کودکان و زندگی در اطراف نیروگاه‌های برق وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری بی‌.بی.‌سی‌، کمیته بررسی اثرات رادیویی و پرتویی در محیط انگلیس نتایج تحقیقات خود که بر روی 32 هزار کودک مبتلا به سرطان بین سالهای 1969 تا 1993 میلادی صورت گرفته بود را منتشر کرده است. این تحقیقات نشان داد کودکانی که در شعاع 25 کیلومتری نیروگاه‌های برق زندگی می‌کنند، در مقایسه با سایر کودکانی که در نقاط دیگر زندگی می‌کنند از نظر استعداد ابتلا به سرطان هیچ تفاوتی ندارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:06 ب.ظ

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و اروپایی ، کابل های برق فشار قوی با پوشش های ویژه از درون شبکه های تاسیسات شهری عبور می کنند که این امر هم از بروز مشکلات مختلف از جمله برق گرفتگی های احتمالی در صورت سقوط و تاثیرات آن بر سلامتی شهروندان به میزان قابل توجهی کاسته است و هم از اثرات الکترومغناطیسی آن.
ضمنا دوستان بدانند حریم هر کابل حامل برق با توجه به مقدار ولتاژ موجود در آن ،استاندارد شده میباشد و لازمست این فاصله طولی توسط افراد رعایت شود تا از اثرات جریانهای الکترومغناطیسی برق تا حدود خیلی زیادی کاسته شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد