سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

ترمیم قلب با استفاده از ابریشم؟

گاهی بافت‌های قلب دچار آسیب دیدگی می‌شوند و به دلیل عدم توانایی در بازسازی باعث بیماری‌های قلبی می‌شوند.
تا کنون دانشمندان راه‌های بسیاری را برای ترمیم این بافت‌ها به وسیله بافت‌های مصنوعی امتحان کرده‌اند اما از آنجایی که قلب عضو بسیار حساسی است هیچیک از این بافت‌ها را برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده‌اش نپذیرفته است.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از ساینس‌دیلی، اما اکنون دانشمندان آلمانی موفق شدند با استفاده از ابریشم بدست آمده از نوعی کرم ابریشم، داربست و متصل کننده‌ای برای بافت‌های قلب بسازند.. . . .

بافت‌های آسیب‌دیده ماهیچه قلب قابلیت بازسازی ندارند و بافت‌های اسکار(این بافت خاصیت انعطاف پذیری و کش آمدن عضله را ندارد و غالبا یک نوع حس غیرطبیعی مثل دردغیرعادی درآن وجود دارد. ) در محل بافت‌های آسیب دیده رشد می‌کند.
دانشمندان مؤسسه ماکس پلانک تحقیقاتی به دنبال کشف راهی بودند که بتوانند با جایگزین کردن بافت‌های مصنوعی، بافت‌های آسیب‌دیده ماهیچه قلب را بازیابی کنند.
محققان موفق شدند با ایجاد سلول‌های عضله قلب بر روی یک چارچوب سه بعدی، با استفاده از ابریشم تولید شده از کرم ابریشم این سلول‌ها را بازسازی کنند.
محققان این طرح یکی از مشکلات حضور یک جسم خارجی در بدن و در نقطه حساس همچون قلب را شکننده بودن این قطعات و مواد در بدن در برابر هجوم سیستم ایمنی بدن عنوان کرد و علت استفاده از ابریشم کرم‌های گرمسیری را برطرف کردن این مشکل می‌دانند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:56 ب.ظ

مطلب بسیار جالبی بود. متشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد