سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

گزارش ۲۰۱۱ سازمان بهداشت جهانی درمورد سرطان


۷۰ درصد مرگ و میر‌ها در کشورهای فقیر به دلیل ابتلا به سرطان است در پایان هر سال میلادی سازمان جهانی بهداشت گزارشی در مورد روند پیشرفت یا کاهش بیماری‌ها در سراسر جهان منتشر می‌کند که این گزارش‌ بر اساس آمار سازمان‌های بهداشتی کشورهای مختلف دنیا تهیه شده است.
به گزارش سایت سازمان بهداشت جهانی، این سازمان در آستانه ورود به سال ۲۰۱۲، . . . .

گزارشی در مورد سرطان در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر کرده است. . . . .
بر اساس این گزارش، بیش از صد نوع سرطان در دنیا شناخته شده است که هر کدام از انواع آن‌ها ممکن است بخشی از بدن را دچار کند.
از سال ۲۰۰۳ تا کنون هر ساله ۱۵ درصد از آمار مرگ و میر در دنیا به علت ابتلا به سرطان بوده است که بخش زیادی از این مرگ و میر به علت سرطان (حدود ۷۰ درصد) در کشورهای توسعه نیافته و فقیر دنیا رخ داده است.
مردان عموما به سرطان ریه، معده، کبد، کولون (انتهای روده بزرگ) و مری مبتلا می‌شوند و زنان به ترتیب به سرطان سینه، ریه، معده، کولون و گردنه رحم.
عامل ۲۲ درصد از سرطان‌های دنیا به خاطر کشیدن سیگار است؛ عاملی که می‌توان با پیشگیری و توقف آن از آمار ابتلا به سرطان کاست. یک پنجم از مبتلایان به سرطان با رعایت دستورات ساده پزشکی می‌توانستند درمان شوند. دستوراتی که عمل به آن‌ها ساده است اما رعایت نمی‌شوند.
عدم استعمال دخانیات، رعایت رژیم غذایی سالم، ورزش و تحرک جسمانی، عدم استفاده از مشروبات الکلی و مراجعه هر ۶ ماه یکبار به پزشک برای بررسی کارکرد اعضای بدن (چکآپ) بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به سرطان است.
گقتنی است سرطان بیماری‌ای است که در آن سلول‌های بدن در یک تومور بدخیم به طور غیر عادی تقسیم و تکثیر می‌شوند و بافت‌های سالم را نابود می‌کنند. سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا عوامل بیرونی هم‌چون ویروس و مواد سرطانزا موثر باشد.  

 

 

 

منبع خبر: سینا نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد