سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

روحانی با اقتصاد پدر معلم من چه کرد؟!

روحانی با اقتصاد پدر معلم من چه کرد؟!



درست در روزهایی که‌ دولت زیر بار فشار مطالبات جامعه پزشکی کمر خم کرده و با انتشار اوراق قرضه که‌ آنهم از دوش ما نهایتا پرداخت خواهد شد ، اما با ما چه کرده است.


پدر بازنشسته ی من یک میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق ماهیانه می گیرد و دقیقا پنج فرزند و داماد و عروس و ..... نوه 


امسال به بیماری لوکمیا مبتلا شده که‌ تا کنون دقیقا ۲۴ میلیون تومان خرج یک قلم دارو به نام ویدازا کرده است که‌ طبق مقررات بیمه ی تکمیلی آتیه سازان حافظ از پرداخت امتناع نموده است ، دقیقا مبلغ ده میلیون تومان بابت هزینه ی آکو و سونوگرافی و بیوپسی و سایر داروها پرداخت نموده است که‌ تنها کمتر از چهل در صد آن توسط بیمه ی تکمیلی آتیه سازان حافظ پرداخت شده است؟!


خوب آقای روحانی آقای وزیر آموزش و پرورش ، آقای نماینده ی مجلسی که مالیات بر ارزش افزوده را از چهار درصد به ده درصد افزایش میدهی ، می دانید که‌ ده درصد از حقوق پدرم را نیز برداشته ای؟!


آقای مسئولی که‌ حق بیمه را دو و نیم برابر کرده ای برای تامین طرح موهوم تحول سلامت و به دروغ عنوان می کنی که‌ بیماران صعب العلاج تا هشتاد درصد از هزینه های آنها تامین شده است؟!


آقایی که‌ نرخ بنزین را آزاد می کنی، گاز و برق و تلفن را به میزان هزینه های دولت ناکارآمدت افزایش می دهی؟! تکلیف معلمی که‌ تنها یک و نیم میلیون تومان در ماه حقوق می گیرد چیست؟!



آقایی که‌ نرخ جریمه های راهنمایی و رانندگی را در مقایسه با سوئیس و آمریکا و اروپا بالا می بری، تکلیف راننده ای که بی هوش و حواس ، مملو از فکر و گمان و بدبختی ، در خیابان شهر در حال حرکت است چیست؟! کجای حقوق و درآمد و روان و رفاه من شبیه آن اروپایی و آمریکایی است؟!


آقایی که‌ عوارض اتوبان های  پردیس و همدان و قم را در عرض سه سال سه برابر می کنی؟! چقدر بر درآمد این اقشار آسیب‌پذیر اضافه کرده ای؟!


آقایی که‌ نرخ بیمه ی خودروی پراید و پژو را به یک میلیون رسانده ای، مالیات آن و عوارض آن و ... را به سالی سه میلیون رسانده ای، واقعا تکلیف یک معلم شریف این مملکت با یک و نیم میلیون حقوق ماهیانه چه می شود؟


ده درصد آن را که‌ تو به عنوان مالیات ارزش افزوده بر میداری؟!


بیست درصد آن برای نگه داری یک پراید تمام می شود؟!


خوب چگونه با هفتصد هزار تومان باقی مانده، حیات خود را تامین کند ؟!



به راستی آیا در دولت کسی هست که‌ در موقع وضع عوارض به این بیندیشد حدود دوازده میلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق به سر می برند؟!


اکنون فصل بودجه هست ، جایی که‌ هر جا کم بیاید ، تجربه نشان داده ، نبوغ حضرات بیشتر از وضع عوارض گل نمی کند، اما برادر من کمی آهسته تر ...



پدرم یک بازنشسته ی فرهنگی است، کمی آهسته تر...



با احترام 


مهدی اسفندیار

مدارک موجود


https://telegram.me/aghayerohanigeledarim

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد