سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سعید الصحاف وزیر اطلاع رسانی صدام و ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت

آمریکایی‌ها عراق را در محاصره دارند و ارتش عراق با حدود ده سال تحریم و دست کم چهل سال عقب ماندگی از لحاظ تکنولوژی و محاصره سخت اقتصادی در برابر ارتش متحدین صف آرایی کرده اما سعید الصحاف کسی هست که پشت تریبون می رود و از شکست قطعی دشمن صحبت می کند و....... ارتش آمریکا نیمی از عراق را گرفته است، اما سعید الصحاف بازهم در تلویزیون حاضر شده و از شکست سنگین ارتش العلوج ؟؟؟ ( واژه ای که اختراع  شده توسط سعید الصحاف بوده و سبب ورود یک کلمه به دیکشنری های عربی و انگلیسی شده ) خبر داد؟!؟

ارتش متحدین وارد بغداد شد و از پنجره هتل الرشید بغداد ( محل مصاحبه سعید الصحاف) دود و آتش بلند شده؟!؟ بازهم سعید الصحاف خبر از تار و مار شدن ارتش العلوج داده و این آخرین حضور مردی بود که‌ به خاطر شخصیت فکاهی خود ، تبدیل به طنز و ضرب المثل شده و حتی بعد از تسلیم شدن به نیروهای ارتش آمریکا ، هیچ کس او را محاکمه نیز نکرد.....


حالا داستان ایرج الحریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و سبک اطلاع رسانی وی ،  آدمی را یاد سعید الصحاف می اندازد.... آنجا که از افزایش تنها ۱۲۰ درصدی تعرفه ها سخن می گوید و تنها  چند صباحی بعد، افزایش چهارصد درصدی منابع بیمه ها منتشر می شود که با این افزایش  هم کفاف هزینه های درمان مملکت را نمی دهد؟!؟


آنجا که هر نوع حقوق چند ده و چند صد میلیونی را رد می کند اما تنها چند صباحی بعد ، شریفی مقدم دو جین فیش چند صد میلیونی ارائه می کند....

آنجا که از واژه کاپیتیشن استفاده می کند که اصطلاح یا کلمه ای نوین در انگلیسی و فارسی و عربی است.

آنجا که از کاهش نابرابری بین پرستاران و پزشکان سخن می گوید اما اعتراض فراگیر پرستاران به تبعیض و بی عدالتی روزی نیست که در کشور رخ ننماید

آنجا که صحبت از حمایت از حقوق کارگران می کند و تنها چند روز بعد تمام خانه های کارگر کشور سیل نامه های استمداد و کمک برای خلاصی از نقشه وزارت بهداشت برای در اختیار گرفتن منابع تامین اجتماعی راهی مجلس و دولت و حتی بیت رهبری می کنند.


 از همه جالب تر اظهار نظر حریرچی در مورد خدمات القایی هست؟!؟ که‌ معتقد است در طرح تحول سلامت چنین چیزی نداشتیم؟!؟  یا اصلا  به اندازه ای که قابل طرح باشد نبوده؟!؟ اینکه سعید الصحاف  ما چگونه در یک سیستم‌ درمانی بدون ثبت کشوری و سیستم جامع الکترونیکی توانسته میزان خدمات القایی را بفهمد ، معمایی شده که حل آن از عهده ی انیشتین نیز ساخته نیست؟!؟

به هر حال بنده به عنوان یک فرد رسانه ای ، نمی دانم که چرا با دیدن ایرج حریرچی یاد سعید الصحاف می افتم... اگرچه مطمئن هستم با سقوط کامل طرح تحول سلامت ، هیچ کس حریرچی را محاکمه نخواهد کرد.... شاید از این لحاظ نیز سرنوشت مشابهی ببن سعید الصحاف عراق و سعید الصحاف ما وجود داشته باشند؟!؟ 



گل آقا...... شب ستون

۹۵/۱۰/۵ 

www.salamatnews.blogsky.com


نظرات 3 + ارسال نظر
محمود دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1395 ساعت 09:44 ق.ظ

مردم از خنده... دمت گرم

پرستار سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1395 ساعت 04:35 ب.ظ

عین واقعیته احسنت

محمد سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1395 ساعت 05:33 ب.ظ

چه تفسیر جالبی , طرح عملا شکست خورده ولی این ها دارن با آب و تاب از موفقیت های طرح صحبت می کنند , واقعا خنده داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد