سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

انصاف نیوز ، پایگاه خبری اصلاحات از تجارت پشت پرده ی کلینیک نور متعلق به آقای وزیر بهداشت می گوید ؟؟؟

کلینیک جناب وزیر استثناست؟

img

در حالی که مطابق رای دیوان عدالت اداری، فروش هرگونه عینک طبی و لنز در مراکز درمانی ممنوع است کلینیک نور متعلق به وزیر بهداشت بزرگترین وارد کننده لنز و عینک است.

به گزارش انصاف نیوز، هفته ی گذشته یک عضو هیات مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک گفته بود: ما به عنوان یک نهاد مجوز دار و نماینده بخش خصوصی تنها از بخش کمی از واردات با خبر هستیم و بخش عمده‌ای از آن توسط وزارت بهداشت و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم کلینیک نور صورت می‌گیرد.

متن گفتگوی مسعود قلی پور در پی می آید:

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص میزان واردات فرم عینک و لنز طبی گفت: میزان عینک مورد نیاز کشور سالیانه ۳۰ میلیون زوج لنز است که از این مقدار ۷ میلیون آن به صورت قانونی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن و چین وارد می‌شود.

مسعود قلی پور ادامه داد: ما به عنوان یک نهاد مجوز دار و نماینده بخش خصوصی تنها از بخش کمی از این واردات با خبر هستیم و بخش عمده‌ای از آن توسط وزارت بهداشت و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم کلینیک نور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: درحالی‌که فروشندگان دارای مجوز از این اتحادیه هر ساله مالیات و عوارض خود را پرداخت می‌کنند و به زحمت روزی ۳ عینک سفارش می‌گیرند اما کلینیک نور روزانه به اندازه ۲۰۰ مغازه عینک سازی فروش عینک دارد به همین سبب است که این اتحادیه هیچ اطلاعی از میزان واردات لنز در کشور و خصوصا این کلینیک ندارد.

قلی پور تصریح کرد: در مورد بقیه مراکز درمانی نیز همین است به طوری که بینایی سنجی‌ها روزانه ۲۰ تا ۳۰ عدد و مراکز چشم پزشکی بیش از ۳۰ عدد در روز سفارش عینک سازی می‌گیرند. این درحالیست که مطابق رای دیوان عدالت اداری فروش هرگونه عینک طبی و لنز در مراکز پزشکی و درمانی ممنوع است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک در خصوص عینک‌های آفتابی تقلبی گفت: عینک اصل آفتابی در ایران کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیست این درحالی‌ست که اهمیت این نوع از عینک کمتر از طبی نیست و بر همین اساس ما اصرار داریم که تعرفه عینک آفتابی کاهش پیدا کند تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد:  در کشورهای اروپایی و پیشرفته مردم وقتی از خانه بیرون می‌آیند عینک آفتابی را نیز مانند پوشاک استفاده می‌کنند. باید همانطوری که در مورد بستن کمربند ایمنی فرهنگ سازی شد استفاده از عینک آفتابی نیز همگانی شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک تصریح کرد: ما قبل از انقلاب ۵ واحد تولید فریم عینک داشتیم که به دلیل نبود تکنولوژی روز و عدم حمایت دولت از آن‌ها تعطیل شدند و اکنون ۵ واحد عدسی تراشی داریم که سفارشات نسخه‌ای را تامین می‌کنند که این واحد‌ها فقط تامین توانایی ۵ درصد از نیاز کشور را دارند.

قلی پور در پایان اظهار داشت: با توجه به میزان بالای عینک و لنز در کشور تولید داخلی آن کاملا توجیه اقتصادی دارد اما با توجه به هزینه بالای احداث هر خط تولید که نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان است بدون کمک دولت امکان احداث چنین کارخانه‌هایی وجود ندارد.



http://www.ensafnews.com/28752/کلینیک-جناب-وزیر-استثناست؟/

نظرات 4 + ارسال نظر
جواد یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:46 ب.ظ

مظلوم نمایی وزیر بهداشت در رسانه ها و عکس گرفتن با سوژه های مختلف به خاطر این است که اذهان از لابی قدرتمند ایشون در اینگونه انحصار طلبی ها منحرف بشن وم از مردم میزند اما در حقیقت به هر طریق ممکن پول مردم را به سوی خود و هم کیشام پزشک خود سوق میدهد.

abi یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:40 ب.ظ

بهترین وزیر تاریخ.دمت گرم.

محمدی یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام، من دقیقا متوجه نشدم
فروش عینک طبی در مراکز درمانی ممنوع است!!!!!
خب مطمئن ترین جا برای تهییه عینک و همینطور عرضه ی اون مرکز درمانیه این چه قانونیه!!
جناب وزیر هم متاسفانه دارن نون اسمشونو میخورن که رسانه براشون درست کرده و کسی هم نیست خبرهای کذبشونو به اطلاع مردم برسونه از کارانه متخصیصین که فقط چهار برابر نه ده ه ه ها برابر سایرین اعلام میکنن تا بودجه کلان نظام سلامت و عدم موفقیت های وعده داده شده...

داور چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:53 ب.ظ

متاسفانه اینطور که به نظر می رسه، احتمال اینکه وزارت بهداشت به پاشنه آشیل دولت تبدیل شود بسیار است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد