سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

دوازده طرح پیشنهادی برای تکریم زنان به رئیس جمهور محترم

تصمیم گرفتم دوازده طرح را به رئیس جمهور محترم جهت ارتقای جایگاه زنان در جامعه ارائه کنم امیدوارم که مورد قبول ایشان و دولت محترم قرار گیرد. اولین طرح به طبع در حوزه  اختصاصی خودم هست ,ما از شان زن زیاد سخن می گوییم اما در عمل بسیاری از بایدها را معطوف به شرایطی می کنیم که عملا امکان پذیر نیست, اما برخی از مسائل مغفول مانده, اولین پیشنهاد من به دولت این است که امکان بیمه شدن درمانی و تکمیلی پدرخانم و اعضای خانواده همسر را توسط داماد میسر کنند چه آنکه بسیاری از خانواده ها فرزند ذکور ندارند اما دخترانی تربیت کرده و تحویل جامعه داده اند که اگرچه شاغل نیستند

 

  اما وظیفه تربیت نسل را برعهده دارند که به نظر من از اشتغال در بیرون از خانه بسیار مهم تر است لذا با توجه به اینکه تمامی علما و به خصوص رهبر انقلاب به این نقش تاکید دارند, جا دارد در راستای توجه نظام مقدس اسلامی به جایگاه حقیقی زن, این امکان از نظر قانونی مهیا شود که دختر بتواند از طریق همسر و با پرداخت حق بیمه,شرایط بیمه کردن پدر و مادر و یا خواهر و برادر معلول خود را مهیا کند. این پیشنهاد اگرچه با  توجه به بیمه همگانی شدن ایرانیان ممکن است هزینه ای چندانی نداشته باشد اما پیوندهای عاطفی را دو چندان خواهد کرد و عطش پسر دار شدن خانواده ها را کمی و حتی به اندازه ارزنی هم که شده کاهش خواهد داد و اقداماتی از این دست مردم را به این نتیجه خواهند رساند که نهضت ۱۴۰۰ ساله اسلامی در از بین بردن تبعیض بین زن و مرد ادامه دارد, نه آنچه که غرب از آن به تساوی یاد می کند, بلکه آنچه اسلام از آن به کرامت یاد می کند.

یازده پیشنهاد دیگر را تا بهمن ۹۴, اگر و تنها اگر عمری بود هر ماه ارائه خواهم داد

نظرات 2 + ارسال نظر
حجت سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:31 ق.ظ

بسیار عالی

محمد پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:24 ب.ظ

با این نظر شما موافقم که با توجه به جایگاه اثربخش مادران در تربیت نسل آینده ، لازم است دولت محترم این جایگاه را در برنامه ها ی خود پر رنگ ببیند. به بیانی دیگر مادران مخصوصا مادران خانه دار را باید حمایت نمود و ارزش نهاد این البته اثرات مفید و ماندگار و مستقیمی در آینده این مرز و بوم دارد.
اگر قایلیم که بزرگترین سرمایه مملکت نیروی انسانی آن میباشد بنابراین برای حمایت با برنامه و کلاسمند از مهمترین و تاثیرگذارترین عامل نیل به این هدف که همانا مادران این مرز و بوم میباشد، هرگز نباید تعلل کرد.
لطفا به این نظر ارایه شده بنده نیز بیشتر بپردازید.
مستدام و برقرار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد