سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آقای روحانی این طرح تحول نظام سلامت توهین به شعور من است؟

چه فکر می کردیم و چه شد؟ اقای روحانی به خدا پشیمانم از اینکه حق زن و بچه ام را با این زندگی مستاجری زدم برای اجرای طرح تحول سلامت دادم, اقای روحانی به خدا نادم هستم, من اصلا گمان نمی کردم که قرار است اینهمه پول بی زبان را بدون  اجرای سطح بندی خدمات در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند, خوابش را هم حتی نمی دیدم, گمان می کردم دولت جنابعالی در برابر طرحهای غیرکارشناسی شده می ایستد. اقای روحانی روزی که در برابر نفسم ایستادم و حاضر نشدم که از یارانه استفاده کنم اصلا فکرش را نمی کردم که در قرن بیست و یک دولتی روی کار بیاید که بدون استقرار نظام ارجاع بتواند صحبت از طرح تحول سلامت کند؟!  باورم نمی شود که اینهمه اعتبار بدون درنظر گرفتن ضرورت استقرار نظام ارجاع و گایدلاینها و پزشک خانواده برود در دست مدیریت نظام سلامت؟

http://www.taraznews.com/sites/default/files/styles/orginal_size/public/content/images/story/93-12/16/139310050951493154367423.jpg?itok=-FfLYHmA........

 آخر چگونه می توان باور کرد که مدیریت نظام سلامت را دو دستی تقدیم عده ای کنید که بزرگترین فعالان بخش خصوصی هستند؟ شما که می فرمایید بیایید با منطق سخن بگوییم؛ شما که می فرمایید بیایید با دنیا پیشرفته پیش برویم, خواهشا بفرمایید که در کجای دنیای پیشرفته امروز کسی در نهاد حاکمیتی تصمیم می گیرد که تصمیماتش مستقیما بر منفعتش در بخش خصوصی تاثیر دارد؟ آقای روحانی سخنگوی دولت شما در جمع رسانه ها می فرمایند که ما از اجرای طرح تحول سلامت راضی هستیم به خدا بنده و امثال بنده راضی نیستند, آقای روحانی ؛ نگران هستم که حصار گزارشات دولتی بنای شکل گیری ذهنیت شما از کف جامعه باشد, نکند که شما هم مثل اقای احمدی نژاد چهار سال دیگر بگویید که وضع مردم بهتر شده است و توان خرید انها بیشتر شده است , برادر من خواهشا یک روز وقت بگزارید و خواهشا سری به بیمارستانهای دولتی بزنید با پرستاران و کادر درمان رو در رو صحبت کنید, بدون حصار مسئولین بدون گزینش افراد, با کارشناسان اقتصاد سلامت, انهایی که عمرشان را در این رشته گذاشته اند به مباحثه بپردازید , این چه طرح تحولی است که هرچه به قواره اش نگاه می کنید زشتی و بی حساب و کتابی نمایانگر است, زحمتتان ندهم یکبار از اقایانی مثل مرندی و پزشکیان و طریقت و لنکرانی دعوت کنید بیایند دفتر شما ؛ از اینها بپرسید در چه مسیری در حال حرکت هستید, به خدا پزشکیان خیرخواه این کشور است, به خدا مرندی دلش به حال این ممکلت می سوزد, بپرسید که این وزارت بهداشت شما در چه مسیری در حال حرکت هست, اگر ممکن است دستور فرمایید که راهی هم جلوی پای آنانکه از انصراف دادن یارانه پشیمان هستند بگذارید تا بتوانند برگردند نه به خاطر اینکه نیازمان به این پول زیاد باشد, بلکه احساس می کنم این طرح تحول نظام سلامت توهین به شعور من است. اقای روحانی خواهشا این وجوه را ببرید در اختیار بیمه ها بگذارید و یا اینکه ببرید در بخش اشتغال؛ ببرید در بخش تولید, ببرید در بخش صنعت و پتروشیمی, مردم در بخش درمان مشکل دارند اما یک الگو در دنیای امروز بیاورید که یک چنین کاری را به عنوان طرح تحول نظام سلامت اجرا کرده باشند, عزیز دل من صحبت از طرح تحول نظام سلامت کردن یعنی سالها کار مطالعاتی , یعنی به بحث گذاشتن این طرح در مجامع علمی ؛ نه اینکه چند نفر متخصص رشته پزشکی از قلب و چشم بنشینند طرح بنویسند. آقای روحانی جلوی این کارها را بگیرید اجازه بدهید چند نفر کارشناس غیر دولتی مستقل بیایند در خدمت شما حرف بزنند الان صدای بسیاری از نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بهداشت در آمده، همه دارند می گویند راه به نا کجا اباد می برید , این چه هنری است که پول خالص را دو دستی بریزید در حلقوم سیستمی که بویی از مدیریت تکنولوژی سلامت نبرده, چیزی از خدمات القایی سر در نمی اورد,  نظام ارجاع را اجرا نکرده است. اقای روحانی به خدا من این طرح تحول نظام سلامت را توهینی اشکار به شعور خودم می دانم؛ اقای روحانی مگر نه اینکه قرار بود سیاستهای کلی ابلاغی نظام چراغ راه نظام سلامت باشد, یکی پیدا بشود و بگوید این طرح بالاخره چه سنخیتی, چه شباهتی, چه وجه مشترکی با آنچه قرار بود بشود می باشد؛ بالاخره این موجود عجیب الخلقه که نه مشابه خارجی دارد و نه مشابه داخلی دارد رو از کجا اورده اند, لطفا گزارشاتی که باعث رضایت دولت شده را در اختیار چندتا کارشناس بگذارید؛ بگذارید در سایتها؛ بگذارید که چهار نفر باسواد به شما نامه بنویسند. برادر من این کار ایراد دارد اینکار دولت شما را در نهایت بدون دستیابی به یک هدف پایدار از توسعه بقیه امور وا می دارد. اقای روحانی من قدردادن زحمات دولت شما در شفاف کردن امور هستم قدردن زحمات شما در مبارزه با فساد هستم قدردان تلاش شما برای دیپلماسی فعالانه هستمع قدردان ثبات نرخ ارز هستم قدردان تلاش شما برای کاهش نرخ تورم هستم, می دانم و درک می کنم که دوست دارید بهترین ها برای رفاه مردم رقم بخورد به خاطر همین تلاش شماست که من دغدغه خاطر دارم که بخشی از کار دولت به خاطر این سیاستهایی که هرچه فکر می کنم نادرست و نپخته است بر زمین بیفتد. خواهشا پیگیری بفرمایید و صاحبنظران را دعوت کنید و مشاوره بخواهید. خواهشا خواهشا خواهشا

نظرات 1 + ارسال نظر
sr چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:41 ق.ظ

ادعای این آقایون همه دروغ محضه.چیزی عجیبی اتفاق نمیفته.همشون به فکر خودشون هستن.نه به فکر ملت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد