سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

درمان ضعف حافظه

خوردن انواع توت به عنوان بخشی از غذای روزانه ممکن است حافظه شما را قوی تر کند، این نتیجه گیری یک مرور از تحقیقاتی است که تاکنون صورت گرفته است.
به گزارش سینانیوز به نقل از وب ام دی، این مرور نشان می دهد مستندهای قوی وجود دارد که خوردن توت عملکرد مغز را تقویت نموده و ممکن است. . . .

ادامه مطلب ...

کشف آنزیم ضد پیری و راز جاودانه زیستن

پیر شوی! این دعایی است که قدیمی‌تر‌ها در حق جوان‌ها می‌کردند و منظورشان این بود که جوانمرگ نشوی! و آن قدر زنده بمانی که به پیری برسی و با مرگ طبیعی بمیری.

به‌ویژه در دید و بازدید‌های نوروزی، گذشت ایام زمان بر افراد به وضوح برای دیگران مشخص است، همین که شما به خویشان خود می‌گویید چاق شده‌ای یا لاغر شده‌ای یا جوان‌تر شده‌ای یا پیر و شکسته شده‌ای یعنی . . . .

ادامه مطلب ...

کشف آنتی بادی ضد آلزایمر در موشها

به گزارش ایرنا، این آنتی بادی‌ها پروتئینی موسوم به Dkk1 تولید می‌کند که شکل گیری پلاک‌های آمیلوئیدی را در مغز متوقف می‌کنند.این پلاک‌ها عامل مهم در پیشرفت آلزایمر هستند.

زمانی که این پلاک‌ها ایجاد می‌شوند موجب قطع ارتباط بین نرون‌ها در محل سیناپس‌ها در بخش خاصی از مغز موسوم به هیپوکامپ که مسئول یادگیری و حافظه است، می‌شوند........

ادامه مطلب ...

آمار اسید پاشی در ایران

فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: آمار سوختگی به دلیل اسید پاشی کشور ما نسبت به آمار جهانی بیشتر است.

دکتر فرهاد حافظی در گفتگو با خبرنگار سینانیوز با بیان اینکه بیشترین دلایل سوختگی در کشور مربوط به ریختن آب جوش و مایعات در کودکان و زنان است، گفت: علاوه بر موارد ذکر شده سوختگی در تنور در روستا‌ها و همچنین سوختگی به دلیل اسید پاشی از دیگر دلایل سوختگی در کشور هستند. . .

ادامه مطلب ...

فواید دارچین در درمان بیماریهای گوارشی و رفع بی اشتهایی

دکتر امیر حسین جمشیدی دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران و رئیس اداره داروهای طبیعی در گفتگو با سینا نیوز درباره خواص گیاه دارچین بیان نمود: «دارچین به عنوان ادویه و معطرکننده در فرآورده‌های غذایی و دارویی استفاده می‌گردد. علاوه بر آن دارچین را در درمان بی‌اشتهایی، سوء هاضمه، نفخ، رفع تهوع و اسهال کودکان استفاده می‌شود.». . . .

ادامه مطلب ...

تاثیر زنجبیل در کاهش اثرات سوء شیمی درمانی

سیدمیثم ابراهیمی دانش آموخته کار‌شناسی ارشد پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان نامه خود میزان تاثیر گیاه زنجبیل بر میزان تهوع و استفراغ بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی را بررسی کرده است.

در این پایان نامه آورده شده است: «مصرف روزانه یک گرم پودر زنجبیل به صورت کپسول از سه روز پیش از شیمی درمانی تا ۳ روز پس از آن در کنار رژیم ضدتهوع و استفراغ استاندارد می‌تواند به کاهش تهوع و استفراغ در هر سه فاز پیش بینی شده، حاد و تاخیری کمک کند.». . .  .

ادامه مطلب ...

داستانهای دکتر قنبر (داستان سوم مرگ زری)


فصل برداشت سیب زمینی تمام شده بود و ما تمام دارو ندارمون رو برای خرید یک قاطر خوب دادیم. زمستان شروع شده بود و خاله زنک بازیهای اهالی روستا که حالا داشتند وقت استراحتشان را می گذراندند شروع شده بود. در این خلال گیر دادن به زری بیشتر از بقیه بحث فامیل شده بود. عصر یکی از روزهای  زمستان بود که زن کدخدا که نامادری مادرم می شد خونه ما اومد و به مادرم گفت: فاطمه جان امشب پدرت و عمو رضا خدمت می رسند و امر خیری دارند. . . . .

ادامه مطلب ...