سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

مردم تاوان می دهند....


طبق گزارشات رسیده شده، مراکز تصوبر برداری بالاخره تنها راهکار خود را عملی کردند و بعضی این مراکز اقدام به فسخ قرارداد با بیمه ها و دیدن بیمار به شکل آزاد کردند ، این مشکل طبق اخبار واصله، شامل حال مردم محروم و نقاط دور از مرکز شده است ، بطور مثال، در پرند که جزو شهرستان های تهران است و منطقه ای کارگر نشین می باشد، روی داده است، مردم بی نوا که باید اکنون حدود دو الی سه میلیون تومان صرفا برای طی یک دوره ی بارداری پرداخت کنند و وزارت بهداشت که به جای پاسخگویی به  مشکلات ایجاد شده فرافکنی را در دستور کار خود قرار داده است و اینها تماما به زیان مردم تمام می شود.


اما چرا مراکز تصویربرداری پزشکی دست به این اقدام زدند ؟!


۱_ قیمت تمام شده تجهیزات تصویر برداری و استهلاک بالای آن ، بطوریکه صرفا قیمت مجوز و دستگاه های ساده ( بدون ام آر آی و سی تی اسکن) و بنا به حدود دو الی سه میلیارد تومان در این مراکز می رسد که بعد از حداکثر ده سال تمامی تجهیزات از رده خارج می شوند...


۲_ عقب ماندگی بیمه ها در اجرای تعهدات که حدود ۳۸ الی ۴۰ درصد درآمد بخش خصوصی از این محل بوده و موجب مطالبات چند صد میلیونی شده است که اقتصاد این مراکز را فلج کرده است


۳_ چالش افزایش هزینه ها که از محل قیمت آب و برق و مالیات و گاز و دستمزد کارکنان و نگهداری تجهیزات و خرید وسایل مصرفی برای آنها ایجاد شده و به جای جبران آن با افرایش تعرفه ها ، کاهش آن در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است ؟!


در واقع هم اکنون مراکز تصویر برداری از بین دو راه موجود یکی را انتخاب کرده اند ، تعطیلی یا برهم زدن قرار داد با بیمه ها؟!



حالا سوال اینجاست که چرا وزیر چشم پزشک بهداشت ما، تعرفه های چشم پزشکی را که به گفته ی خودش قرار بود در شروع کار ایشان کاهش یابد ، چند درصدی هم افزایش داده و معاون درمان وی با تخصص قلب ،که می دانست بخش اعظم هزینه های درمانی کشور بخاطر تعرفه های بالای قلب می باشد، از کاهش موثر آن سرباز زده و تمام فشار ها بر مراکز ورشکسته ی تصویربرداری اعمال شده است؟!


اما حکایت به همینجا ختم نشده است بلکه ، وزیر محترم بهداشت مثال شهید حججی را برای رادیولوژیست ها و متخصصین بیهوشی آورده و .... البته این اولین باری نیست که وی از این مثال ها استفاده می کند، سوال اینجاست که آیا در برابر شهید حججی فقط متخصصین بیهوشی و رادیولوژیست ها تعهد دارند؟! تعهد آقای وزیر مولتی میلیاردر چگونه ادا می شود؟! تعهد سایر رشته ها؟! 


اما سوال مهمتر اینکه چرا، چرا مشکلات سیستم درمانی را که به اذعان تمامی کارشناسان به تعارض منافع ختم می شود و نبود گایدلاین ها، رها کرده ایم و از آن مسیر نمی رویم و به جای آن آسمان به ریسمان می بافیم؟!


بله آقای وزیر٬ شهید حججی ها اصلا در وادی شماها سیر نمی کنند، زبانشان، خط شان و تفکرشان و... برای کشور و مملکت فدا و فنا شدن بود، کاش به جای تفکر قاضی زاده ی هاشمی، تقکر شهید حججی بر وزارت بهداشت حاکم بود، تفکری که اگر حاکم بود، این روزگار پرستاران و پیراپزشکان و رادیولوژیست ها و بی هوشی ها نبود، آقای وزیر، مثال شهید حججی را نه یکبار بلکه هزاران بار تکرار کنید ، اما نه برای دیگران، صرفا برای خودتان....و همکاران متنعم از سیاست های وزارت بهداشت.



مهدی اسفندیار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد