سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

نزاع سخت بین اطبا و تاج پادشاهی

نزاع سخت بین اطبا و تاج پادشاهی

اخیرا جریانی به نام طب اسلامی به راه افتاده است که با استفاده از طب سنتی و دستورات شرعی و برخی از روایات و احادیث و ... سعی دارد تا به ادعایی جامه عمل بپوشاند که به آن رهایی مردم از دست پزشکان و داروی صنعتی و... می گویند ، با تبلیغات وسیع و گرم شدن بازار این طب، واکنش های طب نوین شروع شد و از وزیر و وکیل فارغ التحصیل طب نوین، حملات سختی را به طرفداران طب اسلامی روا داشته اند، اما به راستی سوای از بحث های صنفی و غرض های پول آلودی که می دانیم در پس پوشش حرمت بیمار و حفظ جان بیمار وجود دارد و از بیمار گذشته بحث خدمت به مردم مطرح هست ، اما... بگذریم سوال اینجاست که چرا اکنون در کشور مردم به شدت به خود درمانی روی آورده اند؟!


نمی دانم چرا طرفداران طب نوین که از قضا بنده هم فارغ التحصیل همین گروه بزرگ هستم به جای آسیب شناسی خود به سمت تخریب حریف رفته اند؟!


خود درمانی ، از آن بدتر بی خیال درمان شدن و سر گردانی بین پزشکان مختلف و باز هم بدتر از همه ی اینها مراجعه به فوق تخصص ها برای درمان ساده ترین بیماری ها محصول کدام تفکر و علل است؟!


چالش های مهمی چون، مسیر سخت درمان از نوبت های طولانی، از برخورد های نا مناسب ، از نگاه اقتصادی و کالایی به بیمار تا زیرمیزی و خطای پزشکی و ... کی و چگونه مورد آسیب شناسی قرار گرفته اند که بفهمیم چرا مردم در حال فرار از درمان های نوین هستند و از جمله یکی از بستگان نزدیک که بخاطر همین مراجعه به طب سنتی به شدت آسیب دیده است و اکنون یکجا نشین شده است؟!


فریادهای تخریبی و دعواهای زشت صنفی و تخریب در اذهان عمومی، آمپول زن خواندن پرستاران به عنوان بخش حیاتی مراقبت از بیمار و تاجر خواندن پزشکان توسط پرستاران و ... که شب و روز در رسانه ها مطرح هست، آیا آبرویی و اعتباری برای طب نوین گذاشته است؟! 

یاد داستانی از پهلوی اول افتادم، زمانی که به او انگ خیانت به احمدشاه و برداشتن تاج پادشاهی را زدند، در جواب انگ زنندگان گفت؛ من تاج پادشاهی را از سر احمدشاه بر نداشته ام ، بلکه تاج بر زمین افتاده بود و شاه در فرنگ بود و من تاج را روی سرم گذاشتم؟؟

آیا طب نوین ما، طبابت ما، ارج نهادن به اخلاق پزشکی، عدالت بین رشته ای و .... همه همانی هست که در طب نوین دنیاست.... نه عزیزان، طب نوین در خلل حضور دکتر قریب ها ، پرفسور عدل ها و ... به بیراهه می رود و در خلل حضورش، طب های عجیب و غریب جایگزین شده اند... خودمان را فریب ندهیم.. مردم را عوام فرض نکنیم.




مهدی اسفندیار


کانال ♪ نه به عوام فریبی


@nabeavamfaribi

نظرات 1 + ارسال نظر
یوسف مهدوی یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:54 ب.ظ

تشکر از مطالب شما
آرزوی موفقیت برای شما دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد