سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

به نظر می رسد هر نوع انتقاد از این دولت مباح باشد اگر.....

سازمان های بیمه گر به فلاکت افتادند، بدهی  بیمه ها به مراکز درمانی به دلیل اشتباه محاسبات و اجرای طرح تحول سلامت به وضعیت بسیار خطرناکی رسیده است، اما خبر ها حکایت از انتخاب مجدد دست اندرکاران وزارت بهداشت و رفاه به سمت اعضای کابینه دارد، به هرحال معتقدم تصمیم دولت و ریاست محترم جمهور باید محترم شمرده شود، منتهی این انتخاب به این معنا نیست که اصحاب قلم و منتقدانی  علمی حوزه ی سلامت که به حرمت بسیاری از مسائل ، بخصوص  انتخاب  مردم سکوت کردند ، بنشینند و نگاه به این وضعیت خطرناک کنند. لذا آقای روحانی چنانچه اعتقادی به  همکاری مجدد با مدیران ارشد حوزه ی سلامت دارد، قبل از آن حتما باید به این سه سوال اساسی پاسخ بدهد‌..



۱_ اگر برنامه ریزی مدیران ارشدش در حوزه ی سلامت درست بوده و عقلانیت و تدبیر بر آن حاکم بوده، به چه دلیل اینهمه بدهی برای بیمه ها و دولت به دلیل اجرای طرح تحول سلامت ایجاد شده است؟! چرا دولت حمایت لازم را به عمل نیاورد؟!


۲_ اگر برنامه ریزی مدیران ارشد وی نادرست بوده است ، پس به چه دلیل دوباره قصد استفاده نمودن از مدیران آزموده شده و پر اشتباه را دارد؟!


۳_ در هر صورت تکلیف یک دولت در برابر اینهمه طلبکار چیست؟! ایجاد سو مدیریت و تماشای فلاکت سازمان های بیمه ای و مراکز درمانی؟! آیا این عصاره ی تدبیر و خردی هست که دولت مدعی آنست؟!  



به هرحال به عنوان فردی که از دولت تدبیر و امید و تداوم ان حمایت کردم، بد نیست که عنوان دارم، انتخاب مجدد اعضای تیم سلامت در کابینه ی دوازدهم اگر بدون رفع بدهی انباشته ی دولت به بیمه ها باشد ، باید آن را خودزنی آگاهانه ی دولت تصور کرد چه آنکه معتقدم، اندیشه های مدیران ارشد حوزه ی سلامت در دولت یازدهم مبتنی بر اصل   پول= خدمت     استوار بوده و همین تفکر سبب شد که تمام ارکان اقتصاد ایران تحت تاثیر مخرب این طرح آسیب ببیند تا صرفا افراد ناآگاهی که حوصله ی خواندن لایحه ی بودجه و‌ نحوه ی تامین منابع این طرح را ندارند و گرفتار پوپولیسم هستند ، از اجرای این طرح خشنود باشند،  به هرحال در شرایطی که وزرای اقتصاد ، رفاه، معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور هم فهمیده اند که اجرای طرح تحول سلامت چه با اقتصاد و سیستم بیمه ای کشور کرده است و تمام ارکان دارو و درمان کشور را می رود که در مسیر بی بازگشت خود نابود کند...در چنین شرایطی باید به اطلاع آقای رئیس جمهور محترم رساند، انتخاب مجدد تفکرات قبلی  به هیچ عنوان از ایشان پذیرفته نیست و به قطع یقین حداقل به زعم خودم، در طول چهار سال اینده این حق را به خود می دهم که صدای بلند فریاد پزشکانی باشم که ده ماه و تا یکسال است که حق العلاج آن را هنوز دولت پرداخت نکرده است....

صدای فریاد بازنشستگانی باشم که به قطع یقین امکان پرداخت مستمری انها با تداوم اجرای طرح تحول سلامت میسر نیست؟! صدای فریاد تولید کنندگانی باشم که یارانه ی تولید انها قطع شده تا چاه ویل درمان پر شود... صدای معلمانی باشم که به حقوق آنها چکه چکه اضافه شده تا چون دریایی بی حساب پول به بخش درمان کشور منتقل شود، صدای .....آقای روحانی ، این روزها انتخاب کابینه در پیش است، انتخاب مجدد خودتان را هرگز به حساب عملکرد بی نقص خود نگذارید، واقعیت این است که اگر از سوی شورای محترم نگهبان ، افرادی غیر از جناح سیاسی قالیباف و رئیسی می امدند... چه بسا امروز در تاریخ نگاشته می شد...


دولت یازدهم مقهور اشتباه خود در اجرای طرح تحول سلامت شد.



به هرحال امروز را به خاطر خواهم سپرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد