سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

طرح تحول سلامت دقیقا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به بن بست رسید؟!

اعلام بن بست در بزرگترین طرح آقای روحانی آیا اتفاقی است؟! آیا آقای روحانی نباید تحقیق کند که‌ چرا دقیقا موقع انتخابات ریاست جمهوری طرح تحول سلامت به بن بست رسیده؟!



بر دوست و دشمن آشکار است که‌ دولت یازدهم با تمام وجود و تحمل فشارهای فراوان از سوی مخالفان سیاسی و منتقدان خود، به هر طریق ممکن با طرح تحول سلامت که‌ مجریان ، آن را بزرگترین طرح تاریخ می دانستند ، حمایت کرد و در حالیکه زیر تیغ تیز انتقادات فرهنگیان و بازنشستگان و تولیدکنندگان بود ، حاضر شد منابع هنگفتی را به طرح تحول تزریق کند که‌ تا امروز رقم صد هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده و افزایش اعتبارات بیمه ی سلامت و افزایش چشم گیر بودجه وزارت بهداشت به حدود سه و نیم برابر سال ۹۲ برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه شده است، مع الوصف امروز چگونه باید باور کرد، طرحی که‌ قرار بود ، طبق ادعای مجریان طرح جامعه عمل بپوشاند به ایده ی ، هرکس بیمار دارد ، جز رنج بیمار داری ، رنج دیگری نداشته باشد!! امروز به نقطه ای رسیده است که‌ بیماران غیر اورژانس باید تا بعد از عید صبر کنند و‌ بیماران تامین اجتماعی نیز در حال سرگردان شدن هستند!!


آیا این موضوع اتفاقی هست ، آنهم درست در هنگامی که‌ حسن روحانی قرار است در بوته ی انتخاب مجدد قرار گیرد ، نتایج پر سر و صدا ترین طرح دولت به بیمه های ورشکسته و مقروض و بیمارستان ها ی غیر پاسخگو ختم شود؟!


چگونه می توان گفت دست مخالفان سیاسی در کار است، اگرچه باید اذعان کرد ، مخالفان سیاسی دولت ، همگی حامی طرح تحول سلامت بودند و در فشار وزیر بهداشت بر دولت برای گرفتن اعتبارات بیشتر ، وزیر را در تمامی تریبون ها یاری دادند،  بدون تردید  رویکرد عوامل داخل دولت و غفلت شدید سازمان برنامه و بودجه ، در شکل گیری این رویداد نامبارک  نقش اصلی داشته اند.

این روز ها، طومارهای پشت سرهم انجمن های پزشکی و کادر درمان بیمارستان ها ی دولتی و تهدید به عدم ارایه خدمت به بیماران را می توان ضربه ی بزرگ به اعتبار رئیس جمهوری دانست که‌ با اعتماد صد در صد ، تمام اعتبار خود را به که دست برنامه ریزان حاکم بر وزارت بهداشت  نهاد، اکنون طرح موهوم تحول سلامت به نقطه ی صفر رسید ، شاید راز سکوت روحانی در برابر بیمه ها را در این دانست که او دریافته است ، علی ربیعی و متولیان بیمه ای ، هر آنچه پیش بینی می کردند ، متاسفانه به وقوع پیوست، باید صبر کرد و منتظر بود و دید که آیا آقای روحانی می تواند فکری برای مطالبات سرسام آور طرف های قرارداد پزشکی که‌ با اجرای گام سوم طرح تحول و افزایش هولناک تعرفه ها و دستمزدها ایجاد شد بکند؟! تا خرداد راهی نمانده....

https://telegram.me/aghayerohanigeledarim

نظرات 2 + ارسال نظر
Nad یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 04:53 ب.ظ

دوست گرام با مشاهده نظراتتون نسبت ب این صنف باید عرض کنم ک واقعا نیاز ب مطالعهی بیشتر دارید
بودجه کشور جیب مردم (یارانه و مالیات بر ارزش افزوده) جهت پرکردن جیب پزشکان ما خالی شده
جناب روحانی و هاشمی نه تنها هیچ لطفی در عرصه ی درمان ب ملت نکردند بلکه اشد خیانت را انجام دادند
چه اعمال جراحیی ک بی دلیل و فقط بخاطر پرکردن جیب پزشک در بیمارستان ها ک انجام نشده وچون بیمار پولی پرداخت نمیکند(حواسش نیست بنده خدا از یارانه و بودجه و مالیات خبر ندارد) مشتاق این عمل جراحی بی مورد ک پزشک از ان اورژانسی نام میبرد میباشد...
من خوشحال میشم ک ب این گروه در تلگرام مراجعه کنید و اگر سوالی داشتید مطمئن باشید ک بنده و دوستانم مشتاقانه خواهان روشنگری بیشتر هستیم و اگر ما ب خطا رفته ایم خواهان روشنگری از سمت شما و عبور از مسیر تاریک تعصب!

Nad یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 04:55 ب.ظ

https://t.me/joinchat/AAAAADugCbeut4Oi1WRRpw

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد