سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

شوخی مدیران نظام سلامت با سلامت نیوز

اخیرا خبری در رسانه های مجازی درج شده است مبنی بر اینکه مدیران وزارت بهداشت حاضر به حضور در غرفه سلامت نیوز نیستند؟؟ از آنجا که سلامت نیوز، نیز چنین خبری را در فضای رسانه های مجازی تایید کرده است، بنده به عنوان خبرنگاری که سردبیری در صدا و سیما و مدیریت پایگاه خبری سینا نیوز و ماهنامه ی اقلیم شفا و.... را برعهده گرفته ام ، لازم دانستم نکاتی را بابت چنین شوخی عجیبی خدمت سرکار خانم خوشحالی و همکاران محترم سلامت نیوز عرض کنم؛ و مستند به بیانات فراوان و عملکرد کمدیک برخی از  این عزیزان ثابت کنم که موضوع تنها یک شوخی با حرفه ای ترین و وزین ترین خبرگزاری حوزه ی سلامت کشور است و بس، که مستند به مفاد زیر تقدیم می گردد؛


۱_ عزیزان مدیران ارشد وزارت بهداشت به زعم بنده ذاتا انسان هایی شوخی هستند، آنقدر شوخ هستند که می توانند حقوق های چند صد میلیونی را در عصر رسانه در برابر دوربین ها ی خبری انکار کنند که هیچ ... از افشاکننده خبر که دهها فیش حقوقی در دست دارد شکایت نیز کنند؟!؟!


۲_ سخنان این ،عزیزان از جنس طنز است و آنقدر طنزآمیز و شوخ طبع ؛ که بیان می دارند ، تزریق منابع در طرح تحول سلامت با وجود عدم داشتن گایدلاین ها و پروتکل های بیمه ای باعث ایجاد تقاضای القایی نشده است، مصداق بارز فرمایش حضرت ملا نصرالدین که اینجا مرکز زمین است و باور نداری متر کن


۳_ عزیزان آنقدر شوخ طبع هستند که با وجود نواختن منتقدان با ادبیات قرون وسطایی عنوان  می کنن که در برابر منتقدان کوتاه آمده اند، دستگیری پرستاران با تاکسی و‌انتقال آنها به کلانتری و‌ تبعید شریفی مقدم و .... که یادتان نرفته؟!؟!

۴_ شیرین سخن تر از همه ی سخنان اخیرا بیان شد؛ که با وجود عدم اعتراف به انبوهی از اشتباهات انجام داده ، عنوان می کنند که بسیاری از اشتباهات را پذیرفته اند؟؟؟

۵_ کمدیک تر از این که بروی نقطه ی صفر مرزی و ازهجوم ریزگردها بازدید کنی؟؟ آنهم در عصر رسانه که در آن دوربین های گوشی های دست مردم تمام دنیا را پوشش خبری می دهد.


۶_ طنز ی تلخ تراز این که بگویی مطالبات پرستاران به دلیل عدم پرداخت بیمه ها عقب مانده است؟؟

۷_ طنزی  بالاتر از آنکه یک سال شرکت های لبنیاتی را به خاطر پالم تعطیل و بدبخت کنی و‌سال بعد از مزایای پالم سخن بگویی


۸_ کمدیک تر از اینکه یک سال سخن از تجاری بودن بحث واکسن آنفلوانزا و تبلیغات را با متاسفانه بگویی و سال دیگر بگویی که از زن و‌بچه و فرزند و .... همگی زده ایم...


۹_ ارتباط دادن طرح تحول سلامت به برجام ، به نظر شما طنزی تاریخی نیست؟؟


۱۰_ اصلا هیچ شوخی بالا تر از اجرای طرح تحول سلامت می توان ارایه داد که بتواند ظرف دو سال کشور را در همه ی ابعاد اقتصادی و سیاسی و اجتماعی متاثر کند و‌ بعد به یک طرح صد در صد خلاف برنامه پنجم بگویی..... طرح... تحول.... سلامت.

۱۱_ فقط از روی شوخ طبعی می توان همایش نقد طرح تحول سلامت را بدون حضور منتقدان برگزار کرد و.....

۱۲_ طنزی بالاتر از قهر دست جمعی با رسانه داریم؟؟؟ 



سرکار خانم خوشحالی و‌همه ی عزیزان، خبرگزاری سلامت نیوز ، تحلیل بنده از رفتارهای این عزیزان در سه سال مدیریت نظام سلامت،  بدون هیچ تردیدی به این می رسد که عدم حضور مدیران وزارت بهداشت در غرفه سلامت نیوز ,; غرضی جز شوخی نیست، وگرنه امکان ندارد که در حوزه سلامت باشی و سلامت نیوز را نخوانی.... مطمئن باشید که غرض فقط شوخیست. لطفا همچون همیشه، با صلابت و محکم ؛ سلامت نیوز را با حضور کارشناسان با سواد و جدی و اهل منطق و غیرصنفی و سالم پربار تر نمایید، این سه تن را که بر شمردید اگر سه سال از آنها در رسانه های مکتوب و غیرمکتوب بگردید یک مقاله ی علمی، در مورد مدیریت  نظام سلامت نخواهید یافت ، پس تاکنون چیزی را از دست نداده اید.


اینکه می دانند که نباید جایی بروند، تنها بدان معناست که شما را شناخته اند و از تاثیر شما آگاهند، همکاران عزیز، از بیرون پرشکوه، کارشناس، دلسوز، ملی و عاقل می نمایید ، سربلند و پیروز باشید.


مهدی اسفندیار

www.salamatnew.blogsky.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد