سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

اخراج افشاگران فیش های نجومی ، تیر خلاص به سرمایه اجتماعی

روی کار آمدن دولت آقای روحانی را باید نتیجه ی محض خواست مردم دانست که خسته و سردرگم از بگو مگوها و حاشیه های ناتمام دور دوم دولت آقای احمدی‌نژاد به تغییر رای دادند، مردمی که منتظر بودند تا آنچه در رسانه ها و گزارش نهادهای رسمی کشور هر روز می آمد و سبب نگرانی شدید افکار عمومی می شد پایان پذیرد، دولتی که بتواند و بخواهد پاسخگوی افکار عمومی باشد و نظرات کارشناسی را بر نظرات شخصی و فی البداهه ترجیح دهد. اینچنین بود که با حمایت بسیاری از چهره های سیاسی مشهور هر دو جناح و با حمایت مطلق جریان اصلاحات این دولت روی کار آمد. خیلی زودتر از حد تصور دولت وعده ی حل مشکلات مردم را با کیلید تدبیر مطرح کرد ، صاحب این قلم به عنوان یکی از فعالان اجتماعی با دغدغه ی اصلی مبارزه با فساد اقتصادی ، بر این باور بود که این دولت به دلیل تضاد سیاسی با دولت سابق خواهد توانست با ایجاد تغییرات فراوان در بدنه ی اجرایی کشور تحول جدی در روند ایجاد سلامت اقتصادی و اداری ایجاد کند. مع الوصف و با تاسف فراوان باید گفت که بسیار زودتر از توده ی اجتماعی مردم به این نتیجه رسیدم که مبارزه با فساد اقتصادی در برنامه ی دولت بیشتر جنبه ی تزیینی و شعاری گونه دارد تا واقعی، به عنوان یک کنشگر سیاسی به این نتیجه رسیدم که تشابه رفتاری این دولت با دولت آقای احمدی نژاد بسیار فراوان تر از حد تصور است، اجرای طرح تحول سلامت که هیچ مصوبه ی قانونی نداشته و در تضاد با برنامه پنجم توسعه بود از سویی و از سوی دیگر بکارگیری مدیرانی که در ادوار گذشته در اسناد رسمی نهادهای نظارتی و قانونی به عنوان افراد متخلف معرفی شده بودند  از جمله شگفتی هایی بود که بنده زودتر از سایرین به آن پی برده بودم، استدلالی که احمدی نژاد را بر گماشتن رحیمی به عنوان رئیس کمیته مبارزه با فساد کشور واداشته بود ، مبنی بر اینکه هنوز وی محکوم نشده است؟ بی شباهت با استدلال دولت آقای روحانی در انتساب برخی افراد به سمت های مدیریتی نیست که بلکه کاملا همان منطق استوار است.

به هر حال سونامی فیش های حقوقی را باید نتایج این نوع از استدلال ها دانست. آنچه بیشتر مایه ی شگفتی است، مقایسه ی دولت آقای روحانی با دولت آقای احمدی نژاد از سوی طرفداران دو طیف سیاسی است که بر این باور هستند که هنوز محاسن دولت آقای روحانی بیشتر از دولت آقای احمدی نژاد است که این استدلال صرف نظر از درستی یا نادرستی ، باعث ایجاد نوعی سرخوردگی اجتماعی میان مردم شده زیرا قرار مردم با دولت جدید تغییر بود و نه شدت و حدت تشابه ؟؟؟

آنچه این روزها از سیاست های عجیب دولت در مواجهه با موضوع فیش های حقوقی شنیده می شود و در یکی از خبرگزاری ها درج شده است را باید تیر خلاص بر باور مردم  به دولت آقای روحانی خواند ، اخباری نظیر شکایت وزارت بهداشت از شریفی مقدم دبیر کل خانه ی پرستار به جرم افشای فیش های حقوقی و نیز اخراج چهار تن از کارکنان دولت به جرم انتشار این فیش ها هیچ سنخیتی با اعتراض رئیس جمهور به عدم اشراف نهادها ی نظارتی در موضوع حقوق های نجومی نداشته و نتیجه ی امر کاهش اعتماد عمومی به دولت خواهد بود ، در این روزها به این فکر می کنم که فرم مناظره انتخابات ریاست جمهوری آینده چگونه خواهد بود و آیا باز هم رئیس جمهور از جیبشان کلید رو بیرون خواهند آورد؟؟

و اگر این اتفاق بیفتد ، واکنش نگاه های خیره به تلویزیون چه خواهد بود،معلمان،کارگران، پرستاران ، پیراپزشکان ، فعالان اجتماعی ........ چه خواهد بود؟؟؟؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد