سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

پارسا فاطمی از رابطه ی رئیس سازمان نظام پزشکی با رنج و درد مردم و دولت پرسیده است؟ آیا دکتر زالی پاسخ می دهند ؟

چه کسی از مردم دفاع خواهد کرد ؟

 

تلویزیون در اخبار روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت سال جاری قسمتی از صحبت آقای دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی ایران را پخش کرد که من به عنوان یک ایرانی مانده ام که بخندم یا بگریم ؟!

ایشان ادعا کردند که حکم حقوق یک ارولوژیست با سن 42 سال در یک ماه کمتر از 3 میلیون تومان است (دو میلیون و نهصد هزار تومان) و پشت بند این ادعا هم قاعدتا این عبارتها خواهد بود که :

-         حقوق پزشکان کم است و این همه که می گویند پزشکان زیاد پول می گیرند نادرست است

-         چون حقوق پزشکان کم است باید تعرفه ها زیاد شود چون الان تعرفه ها  پایین است

-         بیمه ها تعهدات خود را به موسسات و بیمارستانها پرداخت نکرده اند و همه در حال ورشکستگی هستند و یا ورشکست شده اند

-         چندین ماه است که پولی توسط بیمه ها پرداخت نشده است .

-         دولت به تعهدات خود در طرح تحول سلامت و پردات بدهی موسسات عمل نکرده است

-         و ...... 

 

از این جنس صحبتها ، حرفها هر روز مدیران ارشد وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی،گروه ها و انجمن های تخصصی حوزه پزشکی و پزشکان صاحب منصب و صاحب نظر است . من بنا ندارم به درستی یا نادرستی این گزاره ها و نیز به دلایل هر یک بپردازم که مجال آنها در این مقال نمی گنجد فقط می خواهم چند سوال از جناب دکتر زالی بپرسم .امیدوارم برای این سوالات پاسخی هم داده شود .

1-   جناب اقای دکتر زالی رییس محترم سازمان نظام پزشکی ، جمع مبلغ خالص پرداختی (نه رقم مندرج در حکم کارکزینی که هم شما بزرگوار و هم همه کارمندان و مردم تفاوت این دو را می دانیم! )به یک متخصص ارولوژی در یک بیمارستان و موسسه دولتی چه مبلغی است؟ متوسط این دریافت در یک مطب و یا یک موسسه خصوصی در یک ماه چقدر است؟

2- در طول 5 سال گذشته متوسط رشد دریافتی سالانه چقدر بوده است ؟ 

3- متوسط درآمد هر استاد دانشگاه (به غیر از حرف پزشکی) طی این مدت چه مبلغی بوده و دارای چه رشد سالیانه ای بوده است؟

4- متوسط مبلغ درآمد هر ایرانی و رشد سالیانه آن طی این مدت چه عددی است ؟

5- اصولا از نظر شما که رییس صنف پزشکان کشور هستید بیشترین درآمدی که باید یک هموطن پزشک با یک تخصص مثلا ارولوژی داشته باشد چه مبلغی است ؟ ایا از نظر شما باید معیاری داشته باشد ؟

6- به نظر شما نسبت متوسط پرداخت یک استاد و یا پزشک شاغل دربیمارستان به پرداختی به یک دانشجوی دستیاری چقدر است و چقدر باید باشد و یا به اصلاح منصفانه است ؟

7-  به نظر شما چه نسبتی باید میان درآمد مردم ، درآمد دولت ،تعرفه های خدمات درمانی و درآمد پزشکان برقرار باشد؟ ایا اصلا نیازی به ارتباط می بینید؟

8- شما که وظیفه دفاع از حقوق هم صنفی های خود را دارید فکر می کنید آیا بیماران و یا مردم هم مدافع دفاع از حقوق خود دارند ؟ آیا اصلا باید مدافع داشته باشند ؟ شما طی چندین دهه فعالیت در حرفه پزشکی ،سیاسی و صنفی ایا مدافعی برای آنها دیده اید؟ (به معنی واقعی مدافع نه کاغذی)؟

9- جناب اقای دکتر زالی برایم جای سوال است چرا میان صحبت های شما که رییس سازمان صنفی هستید و میان مدیران محترم دولتی که قاعدتا نقش حاکمیتی برعهده دارند در خصوص تعهدات دولت در پرداخت مطالبات و بدهی بیمه ها این قدر شباهت محتوا و فرم وجود دارد؟ کی کجاست ؟مردم کجایند؟ چه کسی گفته و چگونه ثابت می شود که اگر به یک گروه تحت هر عنوان پول داده شود سودش نصیب گروه دیگر که بیماران هستند می شود؟

و در انتها ایا واقعا شما معتقدید که حقوق(یعنی کل دریافتی) یک متخصص ارولوژی در یک بیمارستان دولتی و یا خصوصی کمتر از 3 میلیون تومان است؟ و فکر می کنید ما عوام که این خبر را از رسانه ملی شنیده ایم این را باور کرده ایم و یا باید باور کنیم؟

فکر می کنم باید یک بار دیگر سریال نافرجام قهوه تلخ را نگاه کنیم شاید پشت گوشمان مخملی شده باشد.



نویسنده : پارسا فاطمی


 

                                                                            

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد