سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

پیش بینی های سلامت از نگاه ملی از نتایج انتخابات دو مجلس در ایران

وبلاگ سلامت از نگاه ملی که نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و بسیاری از تحولات سیاسی و اقتصادی  را به درستی پیش بینی کرده است. اقدام به اعلام پیش بینی خود از نتایج دو مجلس آینده ی خبرگان و شورای اسلامی نموده است.

در مجلس خبرگان ؛ با توجه به روند فرایند تایید  صلاحیت ها؛  آنانکه موفق به عبور از فرایند احراز صلاحیت می شوند باید گفت که تغییر در ترکیب فعلی خبرگان در حد سی درصد رخ خواهد داد ولی ریاست مجلس خبرگان همچنان با آقای آیت الله یزدی یا فردی همسو با وی خواهد بود. شاید بهتر است که دقیق تر بگوییم. در نهایت با ترکیب  شصت به چهل بازهم این آیت الله یزدی یا طیف وی خواهد بود که مورد اعتماد مجتهدین خبرگان قرار خواهد گرفت و ریاست مجلس خبرگان را برعهده خواهند داشت.

در مجلس شورای اسلامی باید گفت که ترکیب مجلس کمی به طرف دولت تغییر خواهد کرد و در این مجلس دیگر خبری از تندروهای جبهه ی پایداری نخواهد بود و مجلس بازهم در ید اصولگرایان معتدل باقی خواهد ماند و اقلیت اصلاح طلبان در این مجلس بسیار قوی و موثر ظاهر خواهند شد.  دلیل اصلی این پیش بینی نیز به دو نکته ی اساسی برمی گردد و آ ن اینکه دولت اقای روحانی نتوانسته است همچون دولت آقای خاتمی؛ مردم را نسبت به اقدامات خود در داخل کشور متقاعد و راضی نگه دارد و بار تمامی مشکلات ناشی از ندانم کاری های دولت در عرصه ی اقتصادی با افزایش ارزش افزوده و عوارض ها و بسیاری از محصولاتی چون بنزین و نان و ... بر دوش مردم افتاده است. در واقع آن شور و هیجانی که در مردم برای شکرت در انتخابات شوراهای اول و مجلس ششم  و کمک به تغییر ترکیب مجلس برای ساختن یک مجلس همراه با دولت در کشور وجود داشت به هیچ عنوان در شرایط فعلی متصور نیست و از سویی دولت در فرایند مبارزه با فساد اقتصادی بسیار ضعیف و کم اثر برخورد کرده است و به هیچ عنوان توقعات مردم را براورده نکرده است. با این وجود باید گفت که باز هم دنیا به کام علی اردشیر لاریجانی خواهد بود که ریاست مجلس را از آن خود کند، تا دکتر عارف همان حالی را داشته باشد که حداد عادل بغض الوده در مجلس نهم تجربه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد