سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

می رود میخ فولادین در مغز....

یادداشت آقای نعمت بخش از متولیان صنعت قراضه سازی ایران که در نشریه ی صدا درج شده است، اگرچه مفرح قلوب مومن است ، اما تا آن حد ارزش دارد که بنده دقایقی از وقت خودم را در حین خوردن صبحانه به نوشتن این سطور اختصاص دهم.

اگرچه معتقدم که نوشتار نامبرده حکایت ار آن دارد که بر صنعت خودروسازی ایران چه تفکری در دهه های اخیر حاکم بوده، که صم بکم لا یسمعون باید آن را نامید که گوشها و چشمها بر تمامی دردت و آلام کشته شدگان و سوختگان و معلول شدگان بسته و همچنان با اشاره به میزان اشتغال و ... بر تولید قراضه اصرار داشته اند.

می بینیم که آنکه خود را از پدران صنعت قراضه سازی می داند ، هیچ اشاره ای بر دلیل قهر مردم از این صنعت نکرده، چون قرار نیست و نبوده که تحولی صورت گیرد و این نشان می دهد که اگر مردم بر موضع خود پافشاری نکنند، چه بسا ، پژو ۴۰۵ و پراید و سمند، همچون پیکان و چه بسا بیشتر از پیکان تبدیل به نوستالژی مردم ایران تبدیل شوند و قرنها و دهه  ها باید.. با این قراضه ها سر کنند، قراضه هایی که حسرت کیفیت ده سال پیش آنها نیز بر دل ما مانده است، به هرحال این نوع نوشتارها و واکنش ها نشان داده است که تحریم خودرو کاملا اثربخش بوده و انشالله گامهایی اساسی برای ارتقا کیفیت می باشد تا ایرانی بتواند سوار خودرو شود. اما آقای نعمت بخش ، درست که جنابعالی مسیر فعلی خودروسازی را می پسندی اما بدان که اگرچه حکایت نرود میخ آهنین بر سنگ درست است اما میخ فولادین بر مغزهای می رود... بنده روزهایی که شما با اشک و اندوه و با حراج قیمتها و التماس از مردم پوزش خواسته و در تاریخ این مملکت شما را آخرین نسل تولید کننده ی خودروی بی کیفیت بدانند نزدیک می دانم، استراتژی شما به تاریخ پیوسته و روزهای تکریم مردم و احترام به مشتری را در صنعت خودروسازی نزدیک تر می دانم... بگزارید این نوشتار میخی باشد بر تابوت انحصار گرایی در تولید خودروی بی کیفیت ... ما ترجیح می دهیم... حتی اگر لازم باشد، سوار الاغهایی شویم که باعث آلودگی محیط زیست نمی شوند و نشستن بر آنها سبب لعن و نفرین سازنده و فروشنده نمی شود و از آن مهم تر قابل رقابت با نمونه ی خارجی هستند.... 

با احترام تمام به پیشکسوتان صنعت قراضه سازی ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد